Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové srovnali dostupná SUV pro velké rodiny. Jak si vedla Škoda Kodiaq?
6.12.2018 | Petr Prokopec
Stále populárnější SUV nachází stále větší zastání i mezi těmi, kteří potřebují vozit velkou rodinu. Nabídne takovým nejvíce Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan Allspace nebo Kia Sorento?
Pokud jste dříve potřebovali převážet autem větší rodinu, nezbylo vám než vyrazit pro některé z nabízených MPV. Tyto časy jsou ale pryč. Popularita minivanů výrazně klesla a lidé místo nich stále více koukají po sedmimístných SUV, jejichž nabídka se hodně rozrostla. To s sebou samozřejmě přináší i jisté úskalí, a sice volbu ideálního modelu, nejlépe za ještě rozumné peníze. Takový vůz se v nejnovějším testu vydal hledat kolega Mat Watson z britského Carwow, který měl k dispozici Kiu Sorento a koncernové příbuzné Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace.
Watson se v prvé řadě věnuje venkovnímu designu, tedy oblasti, ve které podle něj dominuje korejský model. To jednoduše již na první pohled vypadá jako robustní off-road, což je jeden z důvodů, proč si lidé tato auta pořizují. Kodiaq a Tiguan oproti tomu působí poněkud mdle. Pro německého zástupce je situace navíc ještě komplikovanější, neboť koncipován byl jako prémiové zboží, u nějž budou zákazníci často sahat po příplatcích. Aby tedy vizuálně okouzlil, musí být osazen paketem R-Line, 20palcovými litými koly a LEDkovými světly.
V té chvíli se ovšem již tak nejdražší auto z této trojice dostává cenově do ještě vyšších sfér, zatímco v případě Škody není potřeba vytahovat z kapes statisíce navíc. Pravda, ani v tomto případě nemluvíme v základním provedení o královně krásy, Kodiaq ale působí dobře i bez drahých příplatků. Tento pocit paradoxně podtrhuje interiér, který je u škodovky překvapivě hodnotnější, neboť třeba plasty jsou měkčené i ve spodní části středové konzole.
Pokud se z místa řidiče přesuneme na prostřední řadu, nenajdeme ani v jednom případě důvod ke kritice. Ve všech případech lze sedadla posunout dopředu či dozadu, stejně jako jsou sklopná opěradla. Prostor pro nohy je dostačující, pouze v případě Kie vás pak čeká menší omezení v případě hlavy, pokud se rozhodnete pro panoramatickou střechu. Totéž vás pak čeká rovněž ve třetí řadě, což je ostatně případ také německého vozu. Pouze ten český tak vychází bez ztráty květinky, místa ve třetí řadě nabízí vůbec nejvíce ve své třídě nejvíce.
Škoda, stejně jako Volkswagen, může zaujmout rovněž spotřebou, která je evidentně pro Kiu velmi stinnou stránkou - její 2,2litrový turbodiesel je totiž kritizován prakticky v každém srovnání, ve kterém se objeví, ať už pod kapotou jakéhokoli modelu. Tiguan k tomu přihazuje ještě velmi dobře odladěný podvozek, zpoza volantu vám tak rozhodně nebude připadat jako už větší SUV, nýbrž spíše jako běžný osobní vůz. Něco takového je ostatně vlastní prakticky všem SUV německého koncernu, takže Kodiaq není o mnoho pozadu. U Kie se pak musíte spokojit s poněkud těžkopádnějším chováním.
Nicméně i přes tento stav se nakonec Kia umístila na druhém místě, poslední skončil Volkswagen. Problém v jeho případě není ani tak to, že by byl špatný, ale poměr výkonu a ceny, který má ze všech těchto sedmimístných soků nejhorší. Stříbrná příčka tedy patří Kie a na vrchol se vyšvihla Škoda, jejíž Kodiaq působí uvnitř hodnotněji než dražší Tiguan a celkově nenabízí o mnoho méně v žádném ohledu. Po stránce jízdní je svému příbuznému velmi blízko, jako jediný může za přední řadou sedadel nabídnout až dva tisíce litrů v zavazadelníku a za své služby nežádá nemístně mnoho peněz. Další body pro Škodu - časy, kdy byly škodovky Britům pro smích, jsou opravdu dávno pryč.
Mat Watson hledal mezi Kiou Sorento, Škodou Kodiaq a Volkswagenem Tiguan Allspace nejlepší sedmimístné SUV. Nakonec se rozhodl pro český vůz
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 7 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 9 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 10 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
dnes - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva