Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové srovnali dostupná SUV pro velké rodiny. Jak si vedla Škoda Kodiaq?
6.12.2018 | Petr Prokopec
Stále populárnější SUV nachází stále větší zastání i mezi těmi, kteří potřebují vozit velkou rodinu. Nabídne takovým nejvíce Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan Allspace nebo Kia Sorento?
Pokud jste dříve potřebovali převážet autem větší rodinu, nezbylo vám než vyrazit pro některé z nabízených MPV. Tyto časy jsou ale pryč. Popularita minivanů výrazně klesla a lidé místo nich stále více koukají po sedmimístných SUV, jejichž nabídka se hodně rozrostla. To s sebou samozřejmě přináší i jisté úskalí, a sice volbu ideálního modelu, nejlépe za ještě rozumné peníze. Takový vůz se v nejnovějším testu vydal hledat kolega Mat Watson z britského Carwow, který měl k dispozici Kiu Sorento a koncernové příbuzné Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace.
Watson se v prvé řadě věnuje venkovnímu designu, tedy oblasti, ve které podle něj dominuje korejský model. To jednoduše již na první pohled vypadá jako robustní off-road, což je jeden z důvodů, proč si lidé tato auta pořizují. Kodiaq a Tiguan oproti tomu působí poněkud mdle. Pro německého zástupce je situace navíc ještě komplikovanější, neboť koncipován byl jako prémiové zboží, u nějž budou zákazníci často sahat po příplatcích. Aby tedy vizuálně okouzlil, musí být osazen paketem R-Line, 20palcovými litými koly a LEDkovými světly.
V té chvíli se ovšem již tak nejdražší auto z této trojice dostává cenově do ještě vyšších sfér, zatímco v případě Škody není potřeba vytahovat z kapes statisíce navíc. Pravda, ani v tomto případě nemluvíme v základním provedení o královně krásy, Kodiaq ale působí dobře i bez drahých příplatků. Tento pocit paradoxně podtrhuje interiér, který je u škodovky překvapivě hodnotnější, neboť třeba plasty jsou měkčené i ve spodní části středové konzole.
Pokud se z místa řidiče přesuneme na prostřední řadu, nenajdeme ani v jednom případě důvod ke kritice. Ve všech případech lze sedadla posunout dopředu či dozadu, stejně jako jsou sklopná opěradla. Prostor pro nohy je dostačující, pouze v případě Kie vás pak čeká menší omezení v případě hlavy, pokud se rozhodnete pro panoramatickou střechu. Totéž vás pak čeká rovněž ve třetí řadě, což je ostatně případ také německého vozu. Pouze ten český tak vychází bez ztráty květinky, místa ve třetí řadě nabízí vůbec nejvíce ve své třídě nejvíce.
Škoda, stejně jako Volkswagen, může zaujmout rovněž spotřebou, která je evidentně pro Kiu velmi stinnou stránkou - její 2,2litrový turbodiesel je totiž kritizován prakticky v každém srovnání, ve kterém se objeví, ať už pod kapotou jakéhokoli modelu. Tiguan k tomu přihazuje ještě velmi dobře odladěný podvozek, zpoza volantu vám tak rozhodně nebude připadat jako už větší SUV, nýbrž spíše jako běžný osobní vůz. Něco takového je ostatně vlastní prakticky všem SUV německého koncernu, takže Kodiaq není o mnoho pozadu. U Kie se pak musíte spokojit s poněkud těžkopádnějším chováním.
Nicméně i přes tento stav se nakonec Kia umístila na druhém místě, poslední skončil Volkswagen. Problém v jeho případě není ani tak to, že by byl špatný, ale poměr výkonu a ceny, který má ze všech těchto sedmimístných soků nejhorší. Stříbrná příčka tedy patří Kie a na vrchol se vyšvihla Škoda, jejíž Kodiaq působí uvnitř hodnotněji než dražší Tiguan a celkově nenabízí o mnoho méně v žádném ohledu. Po stránce jízdní je svému příbuznému velmi blízko, jako jediný může za přední řadou sedadel nabídnout až dva tisíce litrů v zavazadelníku a za své služby nežádá nemístně mnoho peněz. Další body pro Škodu - časy, kdy byly škodovky Britům pro smích, jsou opravdu dávno pryč.




















Mat Watson hledal mezi Kiou Sorento, Škodou Kodiaq a Volkswagenem Tiguan Allspace nejlepší sedmimístné SUV. Nakonec se rozhodl pro český vůz
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 13 minutamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 3 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva