Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové porovnali nový Peugeot 508 se Škodou Superb, verdikt je jednoznačný
17.12.2018 | Petr Prokopec
Novému francouzskému sedanu a kombi střední třídy nikdo nemůže upřít působivý design. Jenže to je naneštěstí pro něj asi jediná vlastnost, kterou dokáže okouzlit, alespoň podle What Caru.
Stále více při koupi nového vozu míří směrem k SUV a množství zájemců o auta jiných obchodních tříd kvůli tomu ubývá. Na to reagují i automobilky, jejichž nabídka klasických osobních aut se začíná rychle smrskávat. Peugeot se rozhodl, že jako jeden z mála neprémiových výrobců zůstane věrný tradici a i v této době přijde s dalším velkým sedanem a kombíkem. Proto letos odhalil novou generaci modelu 508. Otázkou však zůstává, zda Francouzi tentokráte skutečně neměli raději plynout s davem, místo aby šli proti proudu.
V prvé řadě je totiž třeba si uvědomit, že nový Peugeot 508 rozhodně není levný. Na českém trhu startuje na částce 730 tisíc korun, za což je možné počítat s relativně bohatou standardní výbavou zahrnující třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací asistent či řadu bezpečnostních systémů. Nicméně pod kapotou se nachází diesel, jemuž Evropa momentálně nefandí. Navíc jde o pouhou jedna-pětku, která nepatří zrovna mezi dynamické jednotky.
Tak to alespoň vidí Doug Revolta z magazínu What Car?, který za volant francouzského sedanu usedl. Základní agregát značky ale rozhodně nedoporučuje, nedostačující výkon neumožní bezpečné předjížděcí manévry a vlastně se ani nehodí na dálkové cestování. To vše lze vyřešit přestupem k dvoulitrovému turbodieselu, nicméně Revolta jako ideál vidí přeplňovanou benzinovou jedna-šestku. Ta je k mání se 180 a 220 koňmi, přičemž první z nich nabízí lepší hodnotu za peníze.
Volba benzínového motoru v kombinaci s výše zmíněnou výbavu ale zvýší cenu na 800 tisíc korun. To už je suma, která velkému Peugeotu sráží vaz. Jak Revolta dále dodává, kromě atraktivního designu vůz ve srovnání s konkurencí nemá mnoho co nabídnout. Mazda 6 se mu totiž vyrovná vizuálně, Peugeot navíc překonává zavazadelníkem. S tím pak samozřejmě nemá problém ani tuzemská Škoda Superb, která 508 válcuje vnitřním prostorem pro cestující, zejména pak pro ty vzadu.
Právě českému vozu nakonec Revolta dává před Peugeotem palec nahoru. Ten francouzský dle něj je vhodný leda pro firemní flotily, a to ještě navíc v nejslabší dieselové verzi, jež přichází s papírově nejnižší spotřebou. Jejím udávaným 3,8 litrům se Superb nemůže rovnat v žádném provedení, nicméně na druhou stranu i základní 1,5 TSI se 150 koňmi nechává ve sprintech Francouze dalece za sebou, stejně jako nejlevnější 2,0 TDI znovu se 150 oři.
Snad nejpodstatnější ovšem je, že Superb je u nás i v Británii při vyšších kvalitách o poznání levnější než Peugeot - tady začíná na 660 tisících s 1,5 TSI a 704 tisících s 2,0 TDI. Navíc v tomto případě je třeba dodat, že ani Superb vlastně není ošklivé kačátko. I proto se jej v říjnu v Evropě prodalo skoro pětkrát více než Peugeotů 508, a to v nabídce Škody řádila černá ruka zvaná WLTP, na níž byli Francouzi lépe připraveni.
Nový Peugeot 508 je sice na pohled překrásný, nicméně zároveň je spojen i s řadou prohřešků, díky nimž jej jasně překonává i letitá Škoda Superb
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva