Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit se přepočítal, faceliftovaná Škoda Octavia má o chybu méně, než si myslí
4.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vlastně ne jenom faceliftovaná a nemyslí si to jen on. Ve škodovkách je dnes tolik věcí „Simply Clever”, že už je ani lidé pořádně neznají.
V úterý jsme vám přiblížili recenzi faceliftované Škody Octavia od britského novináře Mata Wilsona, v níž vyjmenoval 5 nedostatků tohoto vozu. Ač sám připustil, že na Octavii se chyby nehledají snadno, svou tradiční pětku dal dohromady. A my jsme vám ji přiblížili proto, že to nebylo hořekování nad řešením předních světel či cokoli podobného, ale zcela věcné, racionálně ospravedlnitelné nedostatky, které by třeba Škoda mohla chtít vyřešit.
V kostce šlo o řešení dodatečných tlačítek před řadicí pákou, nemožnost kamkoli chytře uložit kryt zavazadlového prostoru, zadní pásy bez rozumné ochrany proti přivření opěradly, „skleněný” infotainment příliš náchylný k ohmatání a těžká kapota motoru postrádající plynovou vzpěru. Souzněli jsme s tím, tohle jsou věci, které by mohly být řešeny lépe. Jenže v jedné věci se Mat Wilson mýlil - je už dávno vyřešená a nevšiml si toho ani on, ani my.
Naštěstí máme vás, pozorné čtenáře, kteří se pro změnu nebojí kritizovat nás. A jsme za to rádi, neboť jen díky tomu můžeme chybu napravit a přinést přesnější informace všem. Totiž, i když jsme snad stokrát testovali Octavie všech generací a někteří z nás je měli či mají za svá soukromá auta, nikdy jsme si nevšimli toho, že i u verze liftback existuje možnost, kam kryt zavazadlového prostoru uložit. A to přesně tak chytře, jak by si jistě i Mat Wilson přál.
Upozornil nás na to náš čtenář z Prostějova, který se nám ozval s tím, že se o tom sice moc nemluví, ale onen kryt zavazadlového prostoru lze vyjmout a zasunout za zadní opěradla. Zběžným pohledem si toho nevšimnete, ale na bočním obložení zavazadlového prostoru nahoře u opěradel jsou dva malinké výstupky, které plato podrží ve svislé poloze, aby nespadlo na podlahu kufru. A není to tak náhodou, Škoda to tak udělala záměrně - dokonce o tom hovoří i v knize, kterou nikdo nečte, v návodu k obsluze na straně 99.
Požádal jsem tedy kolegu, který s Octavií III jezdí, aby se nad ránem pokusil celou věc nafotit a povedlo se. Na přiložených fotkách tak můžete do detailu vidět, jak celé řešení funguje - pokud jej tedy neznáte. Ani kolega, který Octavii používá, o tom ale nevěděl a s platem si párkrát v minulosti dělal hlavu. Pokud jste na tom stejně, mrkněte se, jak tahle věc funguje, podle kolegy je uložení velmi jednoduché, v podstatě stačí plato za sedadla jednoduše spustit a už se odtud nehne. Stejně jednoduše ho pak vrátíte zpátky.
Inu, Škoda je v posledních letech „Simply Clever” tak moc, že se pod tíhou některých, někdy až trochu vyumělkovaných vychytávek nemluví o těch běžnějších a prakticky lépe využitelných. Tak to touto cestou můžeme napravit a Matovi o tom samozřejmě řekneme - snad se také opraví v některém ze svých příštích videí...
Díky za tip, Josefe S.!




Mat Wilson si se zadním platem lámal hlavu zbytečně...
...lze jej velmi jednoduše uložit za zadní sedadla. Jen se o tom moc neví
Zmiňuje se o tom ovšem i návod k obsluze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva