Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit otestoval Škodu Kodiaq RS, zklamala ho spoustou falešných doplňků i cenou
29.5.2019 | Petr Prokopec
Škodovky dosud v zahraničí platily za relativně levná auta, která si vyberete především hlavou. Kodiaq RS v tomto vlaku nejede, i pro Brity je až moc drahý a zase tak velký smysl svým pojetím nedává.
Pro Mata Watsona z Carwow se klacek začíná stávat stále důležitějším pracovním nástrojem. Britský kolega jej používá jako ukazovátko, a je nutné dodat, že stále častěji, při odhalování falešných průduchů na nových autech. Nemalou práci měl s novou Toyotou Supra, která sice na první pohled může připomenout ementál, ovšem reálně jde v jejím případě prakticky pokaždé o zaslepené plasty. A výjimkou v tomto směru není ani Škoda Kodiaq RS, za jejíž volant Mat nově usedl.
Britskou recenzi sportovně vyhlížejícího tuzemského SUV jsme tu již měli, přičemž „medvěd“ z ní nevyšel úplně dobře. Kritizována byla hlavně jeho cena, která v ostrovním království startuje na 43 tisících librách (cca 1,26 mil. Kč). Kodiaq RS se díky tomu dostává na stejnou úroveň jako Land Rover Discovery Sport či BMW X3. A co je možná ještě horší, je také dražší než Seat Ateca Cupra. Ten sice sveze cestujících pouze pět, ovšem má na to k dispozici přeplňovaný benzinový dvoulitr a 300 koní.
Cenu jako negativum zmiňuje i Mat, který zároveň poukazuje také na zaslepené průduchy či polofalešné koncovky výfuku (výfukové plyny proudí jen jednou, druhá je kompletně fiktivní jako u Octavie RS TDI). Jinak však design Škody Kodiaq RS považuje za povedený, jak díky 20palcovým litým ráfkům, tak s ohledem na řadu černých kontrastních detailů. I když třeba takový difuzor se již dočkal palce dolů, neboť funkční opět není ani omylem. Navíc ze zmiňovaných koncovek výfuku se často mohou linout libozvučné tóny, zatímco zpod kapoty pouhé chrochtání. A také zvukový projev motoru uvnitř tohoto eReSa je falešný.
Vůz pohání nadvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel s 240 koňmi a 500 Nm točivého momentu. Tato jednotka uděluje sedmimístnému SUV slušnou jízdní dynamiku, nicméně zaražení do sedadla se nedočkáte ani při využití funkce Launch Control. Spotřeba pohybující se okolo 8 litrů na sto kilometrů je pak relativně slušná, stejně jako lze pochválit podvozek, že i v přitvrzeném režimu Sport zvládá vyhladit většinu silničních nerovností.
Interiér pak díky své prostornosti nedává velký prostor ke kritice, byť několika výtek se opět dočkáme. A znovu vlastně jen díky skutečnosti, že Škoda zkouší zákazníka tak trochu opít rohlíkem a nabízí Kodiaq RS jako vyloženě sportovní zboží. Proto třeba i digitální přístrojový štít zkouší předstírat přítomnost karbonových dekorů, což je naprosto zbytečné a spíše kontraproduktivní - jsou znovu falešné.
Vůz se tak dočkal dalšího zamítavého verdiktu. Dle Mata je totiž standardní Kodiaq skoro dokonalým vozem, který ideálně mísí praktičnost s dostačující jízdní dynamikou a tuto kombinaci nezatěžuje příliš vysokou cenou. Provedení RS chce víc než může, a tak nedovede dostát očekávání, které při pohledu na jeho zevnějšek i technické parametry mohou někteří mít. Proto by ideálem měla být koupě běžného provedení, díky čemuž ušetříte a budete si k němu moci pořídit možná jen ojetý, ale pravověrný sporťák.
Mat Watson nebyl ze Škody Kodiaq RS dvakrát nadšený. Dle něj by zákazníci raději měli pořídit standardní verzi a ušetřené peníze vrazit do ojetého sporťáku
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před hodinou - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 3 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 4 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 6 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis