Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit otestoval Škodu Karoq. Jak se jeví někomu, kdo není Čech?
12.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda Karoq je v recenzích obvykle chválena, je ale otázkou, jak moc lze brát vážně názor někoho, kdo se narodil ve stejné zemi. Jak to vidí Brit?
Ve Velké Británii dříve Škoda platila v podstatě za motoristický vtip. Nicméně časem se jim tam nejen přestali smát, naopak je začali vyzdvihovat. Za hlavní devizu je nejčastěji považována praktičnost a poměr ceny a užitné hodnoty. Jak uvidíte dále, tyto aspekty oceňuje i Mat Watson z Carwow, který se podíval na zub nástupci „Sněžného muže“. Watson se obvykle nebojí přímo pojmenovat nedostatky testovaných aut a pokud ho někdo bude chtít podezřívat z nadržování, pak snad jedině u britských značek.
Odpůrcům mladoboleslavské automobilky se ale jeho verdikt přesto příliš nebude. Škoda Karoq Watsona okouzlila a znovu oceňuje již zmíněnou praktičnost. Věnuje se jí takřka celá první třetina jeho recenze, protože na zkoumání toho je opravdu hodně. Vůz do testu dorazil s flexibilními sedadly, která lze nejen podélně a příčně posunovat, ale také individuálně sklápět. Navíc je lze zcela vyjmout a zvětšit tak objem zavazadelníku.
Ani na předních sedadlech nepřestává Watson ve svém chvalozpěvu, ačkoliv třeba ovládání pomocí gest mu je proti srsti. Nicméně architektura palubní desky, kvalita plastů a výbava je dle něj na velmi vysoké úrovni, navíc i zde pokračují hrátky na praktickou strunu. Watson oceňuje všudypřítomnost úložných prostor .
Karoq nezklamal ani jízdně. Podvozek je sice o trochu tužší, než byste čekali, nicméně nepohodlný není. SUV je proto vcelku uvolněné na řízení a celkově se blíží tomu, co za více peněz nabízí Volkswagen. Vyvarovat byste se podle Watsona měli většiny nabízených motorů, uspokojení vyjadřuje pouze u 1,5litrového čtyřválce. Základní tříválec, stejně jako diesely, jsou ale dle něj mimo hru.
Problémem takové konfigurace však je však skutečnost, že s 1,5litrovým čtyřválcem je spárován pouze pohon předních kol. A není to potíž pouze v Británii, benzinový Karoq s pohonem 4x4 není v nabídce ani u nás. Pokud tedy chcete čtyřkolku, musíte zvolit 2,0 TDI se stejnými 110 kW/150 koňmi. V té chvíli navíc dostáváte i zcela nezávislé zadní odpružení, jež benzinové Škodě Karoq k vrcholné míře komfortu citelně chybí. Také ale musíte připlatit 95 tisíc Kč, což rozhodně není málo. Nemluvě o tom, že o diesel každý nestojí bez ohledu na cenu.
Karoq tedy v tomto testu obstál, do kolen jej sráží pouze omezená nabídka motorů resp. pohonu všech kol. Jak moc velký problém je to právě pro vás, to už musíte posoudit sami...














Mat Watson byl v případě Škody Karoq nadšen hlavně z jejích zadních sedadel a tedy s tím související praktičností. Auto ale nezklamalo ani v jiných ohledech, až na omezenou nabídku pohonů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včeraPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včeraNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
včeraPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva