Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Boj Němců proti dieselům se vymyká z rukou, aktivisté cíleně manipulují měření
18.2.2019 | Petr Prokopec
Už tak pochybné limity a podobně pochybný způsob měření koncentrace emisí nyní doplňuje otevřená snaha výsledky přímo manipulovat. Co to má společného s bojem za lepší svět?
Boj za kvalitu ovzduší je horkým tématem v celém civilizovaném světě, Němci se ovšem rozhodli, že budou zelenější než zbytek planety. Před staršími automobily uzavírají jedno město za druhým, to vše na základě pofidérních emisních limitů. Ty zpochybňuje řada světových vědeckých kapacit, navíc už jen fakt, že v jinak nesmlouvavé Kalifornii je povolen dvojnásobek NOx a přesto nedochází k problémům, naznačuje, že Evropa poněkud přehání. A Němci jsou zjevně ochotni zajít hodně daleko.
Jako by nestačilo, že samotná měření koncentrací emisí hned vedle silnic jsou znovu pochybná, se tento týden se internetu objevilo video s návodem, jak zařízení na měření emisí zmanipulovat. Kdo stojí za jeho vypuštěním a stvořením, zatím není jisté, po negativní reakci veřejnosti ale bylo staženo. Momentálně vám jej můžeme pouze popsat a navrch přihodit do placu pár fotografií z něj pořízených. Mimo to pak máme k dispozici i názor expertů.
Oč tedy jde? V centru dění zmíněného videa se ocitá měřící stanice umístěná na Friedberger Landstraße ve Frankfurtu. K jejímu ošálení je použita běžná pumpa na nafukování matrací, která je připojena k výfuku automobilu. Jakmile se naplní, je její obsah rozprášen v okolí senzorů zařízení. Množství NOx a pevných částic by dle tohoto návodu mělo být navýšeno o 20 procent, což velmi často stačí k překročení kritizovaných limitů.
Video dále naznačuje, že podobné útoky, které nakonec povedou ke zlepšení ovzduší a jsou tudíž plně ospravedlnitelné. Jeho autoři jsou si tak plně vědomi toho, že lid nabádají minimálně k přestupku, vše ale zjevně má vyvážit ono vyšší dobro. Že se ho po vymýcení zejména dieselových aut nedočkají, snad už ani nemá smysl dodávat - elektromobilita stále není na takové úrovni, aby spalovací motory rozumně nahradila.
Přitom podle experta z technologického institutu v Karlsruhe by k ovlivnění měřicích zařízení stačil méně nápadný krok, a sice pouhé zapálení svíčky v jejich blízkosti. Kromě toho zmiňuje třeba i běžící motorovou pilu, nicméně ta na sebe i svého majitele hlukem upozorní jistě více. Stefan Jacobi s hessenského státního úřadu pro geologii a životní prostředí připouští, že způsobem, jaký je popsán na videu, lze emise ovlivnit, ovšem samotná metoda je podle něj velmi primitivní.
Jak moc je tato praxe v Německu rozšířená, je otázkou, nicméně už sama existence takového návodu ukazuje, že se boj za lepší svět začíná vymykat z rukou a lidé se v honbě za bájnou chimérou začínají pohybovat na šikmé ploše. Toto už nemá s bojem za lepší svět nic společného...


Němci již tvoří videonávody, jak ovlivnit měřicí zařízení. Boj proti klimatickým změnám tak dostává nové obrátky
Návod byl v mezičase stažen, na webu Indymedia se ale prokazatelně vyskatoval
Zdroj: Indymedia.org
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Toyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
před 10 hodinamiDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
před 11 hodinamiBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včeraKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
včeraNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 20:53 - Kavis
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie