Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice
7.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Oněch 10 koní a 0 Nm bylo nalezeno pod kapotou M760Li při testech ve Švédsku. Prý je rychlejší, než čekali a je to také skoro čisté M.
Pokud jste také přemýšleli, kde BMW našlo dalších 10 koní a zlepšení o 0,2 sekundy v akceleraci na stovku v nově představeném vrcholu řady 7, označeném M760Li, automobilka podává odpověď. Prý zjistili výkon 610 koní místo původně udávaných šesti set při testování auta ve Švédsku. „Ten vůz je tak rychlý... Je to víceméně čisté M, ale také stále nabízí čistý komfort. Minulý víkend jsme dělali homologační testy a upravili oficiální data na 610 koní a 3,7 vteřiny na stovku,” říká Frank van Meel, šéf divize M.
Jeho druhou větu si můžeme hned rozebrat - „čisté M” bude pro každého něco jiného; pro někoho bude podstatný vůz s manuální převodovkou, pro jiného s atmosféricky plněným motorem, ale zůstaňme u označení. „Čistá M” se popisují M1, M3 nebo M5. Slabší odvary dostávají i označení motoru, tedy např. M235i. Přísnější pohled by za „víceméně čisté M” sotva označil třeba i novou M3 F80, podle van Meelovy logiky bychom tak ale měli uvažovat i o sedmičce, kterou divize pouze doladila, nikoli postavila. Snad takto nelze neuvažuje třeba i o X5 M50d...
Nechme ale jízlivých úvah na téma evoluce divize M a podívejme se na M760Li. Je to vůz stále zaměřený na komfort, protože to je řada 7, ale ohromný výkon dvanáctiválce znamená i ohromnou rychlost. Se zrychlením na stovku pomáhá standardně dodávaný pohon všech kol, který ale upřednostňuje zadní nápravu. Pochopitelně tu je také speciálně nastavené odpružení a adaptivní podvozek, který snižuje náklony karoserie, ale o tom jsme se dozvěděli už při oficiálním představení, kdy měl tenhle vůz ještě 600 koní.
Britský Auto Express se van Meela ptal, proč na tohle auto nenalepili rovnou znáček M7, když o něm hovoří tak, jak hovoří. „BMW nikdy nemělo model M7 jako vrchol této řady. Když se podíváte ke konkurenci, vidíte S 63 AMG, S 65 AMG a také Audi S8 a S8 Plus. Trh roste a po takovýchto autech je poptávka. Otázka byla, jestli uděláme zcela sportovní auto, vhodné i na okruh. Pokud vidíte řadu 7 jako luxusní, ale dynamické auto, bylo by to kontroverzní,” odpovídá Van Meel.
Vpravdě, stavět z řady 7 auto na okruhy by bylo velmi náročné a výsledek by nemusel dopadnout dobře. Mercedes S 65 AMG je taky orientovaný spíš na vrcholný luxus a přidává taky vrcholně silný motor - a M760Li dělá v podstatě to stejné. „Takže skutečně čisté M, označené M7, by bylo podle nás pro řadu 7 příliš,” uzavírá van Meel.
Podle jeho dalších slov přesto můžete s M760Li jezdit „jako se závodním autem” (sic), ale stále si hovět v komfortu a používat vůz každý den. A právě tak ho nejspíš bude většina majitelů používat, ale jen stěží se omezí na 50 km/h po městě. Aby byla rychlost lépe čitelná, přístrojový štít prý dostal větší budíky.
K dalším změnám patří nové nárazníky, 20" kola a koncovka výfuku, stejně jako loga V12. O těchto věcech jsme ale psali již dříve. Co zatím známo není, je cena, ale očekávejte ji někde na úrovni Mercedesu S 63 AMG nebo Audi S8 Plus, tedy se startem někde mezi 3,5 a 4 miliony korun.
Takhle se M760Li představilo v Ženevě
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva