Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard
19.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Náklady spojené s vývojem nových modelů a pohonných ústrojí srazily zisk BMW pod 10 procent. Tím byl ovšem Mnichov pokořen Ingolstadtem.
Náklady se dají zredukovat různě, třeba pomocí modulárních platforem, se kterými dnes počítá prakticky každá větší automobilka. Kam však zajít dále? To je otázka, kterou momentálně řeší BMW. Mnichovská automobilka si proto najala konzultantskou firmu McKinsey, která jí má pomoci s dalšími úsporami. Ty přitom rozhodně nejsou malé, neboť podle německých médií zaměřených na byznys jsou ve hře tři až čtyři miliardy euro (cca 82,5 až 110 mld. Kč) ročně.
Celou situaci přitom odstartovalo zděšení šéfa firmy Norberta Reihofera nad náklady, které provází vývoj nového Mini a BMW řady 1. Mnichovská automobilka tak rázem vypustila do světa prohlášení, ve kterém zmiňuje ponížení výdajů o „stovky milionů Eur ročně“. Cílem samozřejmě není nic jiného než snaha o maximalizaci zisku, kterou ohrožuje vývoj nových technologií, expanze na nové trhy a touha navýšit roční prodeje na 2,5 milionu vozů v roce 2016.
Jsou to přitom hlavně náklady spojené s novými modely a novými pohonnými ústrojími, s nimiž musí BMW v současné době bojovat. Díky výdajům vraženým do vývoje nové generace Mini i modelů typu řady 2 se totiž zisková marže EBIT (tedy zisk před úroky a zdaněním) snížila z 10,8 procent, jichž automobilka dosáhla v roce 2013, na loňských 9,4 %. To sice odpovídá strategii, která počítá s rozmezím 8-10 %, přesto prý nejde o uspokojivý stav.
Dvojnásob to platí v případě poměřování s konkurencí. V prvním letošním čtvrtletí totiž BMW sice svou marži EBIT navýšilo na 9,5 procenta, čímž výrazně deklasovalo Mercedes-Benz a jeho 7 %, zároveň však zůstalo za Audi, které se pyšní 10,1 procenty. A právě kvůli čtyřem kruhům je třeba přitlačit na pilu. Proto by již od příštího roku chtělo BMW zredukovat výdaje spojené se mzdami o 100 milionů Eur ročně (2,75 mld. Kč).
Tyto novinky přitom mají být naprosto jasnou zprávou pro investory, že BMW navzdory rekordním tržbám a prodejům (loni to byly dva miliony nových aut) zůstává nadále soustředěné na dosahování zisku a nehodlá usnout na vavřínech. Jelikož navíc zásadní komponenty (tříválec, hybridní technika, elektromotor a platforma UKL1) jsou již hotové, dojde zároveň také k ponížení nákladů spojených s vývojem.
Zatímco tedy loni šlo na výzkum a nové modely přibližně 6,3 procenta všech výdajů, pro letošek by se BMW mělo držet někde v pásmu 5 až 5,5 %. Do prodeje přitom dorazí (či již dorazily) nové modely jako řada 4 Gran Coupe nebo X4. Automobilka tak na konci roku očekává „značné navýšení“ zisku před zdaněním. Pokud pak k takovému vývoji přihodíme plánované redukce, pak zjevně budou moci v Mnichově přehazovat prachy vidlemi.
BMW X4 a 4 Gran Coupe jsou novinkami, které značce pomohou k letošnímu vyššímu zisku. I přesto ovšem v Mnichově počítají s budoucími výraznými redukcemi nákladů
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis