Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW říká, že pro něj není důležitý počet prodaných aut. Najednou
11.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská značka po loňském zisku koruny mezi prémiovými automobilkami ztrácí v Americe i Evropě. Ian Robertson nyní říká, že ho to netrápí.
Je tomu pár hodin, co jsme zmínili trable automobilky BMW v zámoří. Mnichovská značka v závěru loňského roku výrazným způsobem zatlačila na dealery, aby znovu získala korunu mezi prémiovými automobilkami. V důsledku tohoto rozhodnutí mají prodejci nadměrné zásoby zejména sedanů a kupátek, která nyní nemají komu prodat a která ztrácejí každým dnem na hodnotě. Samotné BMW navíc kvůli tomu prohrává svůj letošní boj s konkurencí.
Ve světle výše zmíněného působí docela úsměvně slova šéfa prodejního a marketingového oddělení Iana Robertsona. Ten nově uvedl, že pro BMW je mnohem podstatnější zisk než nějaká honba za titulem krále prémiových automobilek. „Zisk byl vždy bodem, za kterým jsme se ubírali, a naše konzistence na tomto poli je toho důkazem,“ říká Robertson. To vážně nezní příliš uvěřitelně, uvážíme-li, jak moc velké úsilí BMW v posledních letech vyvíjí, aby jeho prodejní čísla byla co nejvyšší - cenovou politikou počínaje a tlakem na dealery konče.
Jistě, na takovém postupu není nic špatného, BMW by se ale nemělo nyní tvářit, že o dobrá prodejní čísla vlastně neusiluje. Zvláště ne v době, kdy se mu příliš nedaří - potíže nemá jen v USA, v Evropě je také za Audi a v celosvětovém měřítku ztrácí stále více na Mercedes, který letos roste 20procentním tempem.
Možná i proto Robertson naznačil, že v Mnichově není vše v pořádku. Dle něj je zde totiž „vždy rovnováha mezi ziskem, prodanými kusy a hodnotou vozů. Pokud mám ale být upřímný, pak nejsme na 100 procent tam, kde bychom chtěli být.“ Důvodem je dle něj řada rozhodnutí, které automobilka učinila, tím ovšem není myšleno zmiňované předzásobení dealerů. A honbu za vysokými prodejními čísly neodsuzuje zcela.
„Přitažlivost velkých objemů spočívá v tom, že mohou znásobit vaše úspory (nákladů - pozn. red.) - pokud jich dosahujete, můžete jinými cestami přijít k zisku. Zároveň jej ale také riskujete. Máme proto tým lidí, který celou situaci monitoruje, jenže to není snadná rovnice. Zisk ale musí vždy stát za každým naším rozhodnutím,“ dodává Robertson.
„Prémiové značky mají tu výhodu, že po nich zákazníci touží. Nejsem v pozici, abych mluvil i za konkurenci, ale jsem šťasten, kde se pohybují předpovědi hodnoty našich vozů a nakolik mohou nadměrné prodeje vyvážit v dlouhodobém důsledku mnohé efekty.“
Jsme zvědavi, jakých výsledků značka dosáhne ke konci roku. Dle analytiků v úvodu zmiňované následky přezásobenosti amerických dealerů budou vymazány až po prvním pololetí. BMW tedy bude mít šest měsíců na to, aby zvrátilo stávající vývoj. Jak se mu to povede, ukáže právě jen čas.
Pro BMW náhle již nejsou důležité registrace, nýbrž zisk. Tedy alespoň dle šéfa marketingu a prodejů Iana Robertsona
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva