Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW říká, že pro něj není důležitý počet prodaných aut. Najednou
11.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská značka po loňském zisku koruny mezi prémiovými automobilkami ztrácí v Americe i Evropě. Ian Robertson nyní říká, že ho to netrápí.
Je tomu pár hodin, co jsme zmínili trable automobilky BMW v zámoří. Mnichovská značka v závěru loňského roku výrazným způsobem zatlačila na dealery, aby znovu získala korunu mezi prémiovými automobilkami. V důsledku tohoto rozhodnutí mají prodejci nadměrné zásoby zejména sedanů a kupátek, která nyní nemají komu prodat a která ztrácejí každým dnem na hodnotě. Samotné BMW navíc kvůli tomu prohrává svůj letošní boj s konkurencí.
Ve světle výše zmíněného působí docela úsměvně slova šéfa prodejního a marketingového oddělení Iana Robertsona. Ten nově uvedl, že pro BMW je mnohem podstatnější zisk než nějaká honba za titulem krále prémiových automobilek. „Zisk byl vždy bodem, za kterým jsme se ubírali, a naše konzistence na tomto poli je toho důkazem,“ říká Robertson. To vážně nezní příliš uvěřitelně, uvážíme-li, jak moc velké úsilí BMW v posledních letech vyvíjí, aby jeho prodejní čísla byla co nejvyšší - cenovou politikou počínaje a tlakem na dealery konče.
Jistě, na takovém postupu není nic špatného, BMW by se ale nemělo nyní tvářit, že o dobrá prodejní čísla vlastně neusiluje. Zvláště ne v době, kdy se mu příliš nedaří - potíže nemá jen v USA, v Evropě je také za Audi a v celosvětovém měřítku ztrácí stále více na Mercedes, který letos roste 20procentním tempem.
Možná i proto Robertson naznačil, že v Mnichově není vše v pořádku. Dle něj je zde totiž „vždy rovnováha mezi ziskem, prodanými kusy a hodnotou vozů. Pokud mám ale být upřímný, pak nejsme na 100 procent tam, kde bychom chtěli být.“ Důvodem je dle něj řada rozhodnutí, které automobilka učinila, tím ovšem není myšleno zmiňované předzásobení dealerů. A honbu za vysokými prodejními čísly neodsuzuje zcela.
„Přitažlivost velkých objemů spočívá v tom, že mohou znásobit vaše úspory (nákladů - pozn. red.) - pokud jich dosahujete, můžete jinými cestami přijít k zisku. Zároveň jej ale také riskujete. Máme proto tým lidí, který celou situaci monitoruje, jenže to není snadná rovnice. Zisk ale musí vždy stát za každým naším rozhodnutím,“ dodává Robertson.
„Prémiové značky mají tu výhodu, že po nich zákazníci touží. Nejsem v pozici, abych mluvil i za konkurenci, ale jsem šťasten, kde se pohybují předpovědi hodnoty našich vozů a nakolik mohou nadměrné prodeje vyvážit v dlouhodobém důsledku mnohé efekty.“
Jsme zvědavi, jakých výsledků značka dosáhne ke konci roku. Dle analytiků v úvodu zmiňované následky přezásobenosti amerických dealerů budou vymazány až po prvním pololetí. BMW tedy bude mít šest měsíců na to, aby zvrátilo stávající vývoj. Jak se mu to povede, ukáže právě jen čas.



Pro BMW náhle již nejsou důležité registrace, nýbrž zisk. Tedy alespoň dle šéfa marketingu a prodejů Iana Robertsona
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před hodinouPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 5 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 7 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 13:32 - pavproch
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB