Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW potvrdilo kožený potah motoru, pro letošek slíbilo 15 nových modelů
15.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vypadalo to absurdně, ale ze snu se stává skutečnost. BMW u řady 7 a i8 skutečně nabídne kůži v motorovém prostoru.
Budoucnost mnichovské značky nevypadá zrovna nejrůžověji, alespoň pro všechny, kteří neobdivují slepě techniku v čele s akumulátory a elektromotory, jež by měly postupně nahradit dnes ještě stále klasické spalovací jednotky. Nemusíme však ani rozebírat ty nejkatastrofičtější scénáře příštího desetiletí, abychom zjistili, že se BMW ubírá naprosto jiným směrem než v předchozích dekádách. Stačí se podívat, jak se u dnešních modelů ztrácí většina kouzel jejich předchůdců včetně zaměření na řidiče, jak nesmyslně a do jak obludných výšin rostou seznamy příplatkové výbavy.
Jistěže proklientský přístup dnes hraje prim, masa musí být schopna si vybrat a nejlépe zaplatit maximum, na nic jiného ale jakoby se nehledělo. Svým způsobem mám pro tento postup pochopení, jenomže měly by existovat jisté hranice. Před nějakou dobou jsme říkali, že Bavoři mají v plánu zavést příplatkový „kožený kryt motoru“, respektive potah jeho plastového krytu, a sice pro nadcházející generaci řady 7. Většina lidí se posmívala, ale přesto nám mnozí nevěřili.
Jenomže Němci včera náš příběh potvrdili, když ve své tiskové zprávě oznamující mimo jiné už probírané novinky pro řadu 2 či řady 3 a 4 pro začátek letošního roku tak trochu mimochodem zmínili i několik nových položek standardní a příplatkové výbavy. A mezi nimi už kůže v motorovém prostoru nechybí. Výslovně byl zmíněn hybridní sporťák i8, je ale velmi pravděpodobné, že totéž se objeví také v dalších mnichovských modelech včetně slibované vlajkové sedmičky. Tento prvek přitom přichází v rámci individualizačního programu Pure Impulse Experience, jenž má zákazníkům přinášet jen ty „nejlepší produkty životního stylu z oblasti kultury, designu, cestování a gastronomie“, k nimž se dnes ještě vrátíme.
Jde pochopitelně jen o další vlnu rozšiřování zákaznických možností, aby si mohl vybrat opravdu každý opravdu cokoliv si jen zamane. Asi bychom se nad tím nepozastavovali, kdyby je BMW postupně rozšiřovalo při stejné péči o samotných výchozí produkt - auta a jejich technickou podstatu. Jenže to nedělá, není to „něco navíc”, je to „něco jiného”, přeorientování pozornosti na pouťové záležitosti. A to nám nevoní.
Při této příležitosti se také sluší zmínit, že nepůjde jen o prvky výbavy, jejichž počet dále narůstá, ale také o počet modelů, který poroste v letošním roce stejně tak. BMW totiž touží opět navýšit prodejní rekord atakující v uplynulém roce dva miliony vozů. Konkrétně se hovoří o dalších patnácti nových modelech. Zatím je však ani není dost dobře možné spočítat.
Zatím víme jistě, že letos projde faceliftem řada 1, uvedení se samozřejmě dočká nová generace řady 7 (G11), přivítáme nové X1 s předním pohonem a modernizovanou řadu 3, ve výhledu je jistě pár nových hybridů, ale to je tak vše, co lze říci s jistotou. Můžeme se dohadovat ohledně nového modelu M2, avšak s tím si spíše pojíme až úplný závěr roku. Otázkou je, zda to bude stačit. V posledních letech se mezi německou prémiovou trojkou uskutečnily nelítostné prodejní souboje a třebaže je Mnichov stále ve vedení, od Audi se očekává, že ho díky investicím do nových technologií - ve výši 24 miliard Euro (680 miliard korun) - do roku 2020 připraví o trůn.
Nebezpečí nakonec číhá i na třetí příčce, kde se nachází Mercedes. Audi i automobilka ze Stuttgartu navíc mají v současné době v nabídce populární malé sedany (A3 Sedan a CLA), na které zatím BMW nemá žádnou odpověď a nevypadá to, že by měla v dohledné době dorazit. Každopádně, pokud bude pokračovat honba za prodeji v takovém tempu, zjevně se dá čekat, že bude rapidně a plošně klesat kvalita všech nabízených modelů, dostupnost náhradních dílů a kvalifikovanost samotných prodejců, kteří se už dnes v jednotlivých modelových portfoliích sami příliš nevyznají.
BMW skutečně nabídne kožený potah motoru, nabídka individualizací se tak rozroste do zcela absurdních výšin - třeba i o další odstíny laků pro M3 a M4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera (3) - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 (4) - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejnovější články
- Zaměstnanec Mercedesu promluvil: 99 procent lidí tady prozřelo, špatná sázka se nám vrací. A to nejhorší je asi pořád před námi
před 9 hodinami - Mechanik rozebral legendární motor 5,0 V10 TDI od VW, je to geniální noční můra servisních techniků
před 11 hodinami - Trump chce rázně a tvrdě odstřihnout elektromobily od peněz všech, kteří je nekupují, jejich fandové to nedávají
včera - Majitel se po 7 dnech vrátil k zaparkované Tesle Model 3. Byla „mrtvá”, po pokusu ji oživit se auta radši s velkou ztrátou zbavil
včera - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera (3)
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 12.17. 22:54 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.17. 21:13 - TomyTom
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.17. 20:37 - abgx1
- Volkswagen obecne 12.17. 12:52 - Brus
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.17. 11:52 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.17. 10:14 - pavproch
- Politický koutek 12.16. 21:18 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.16. 18:23 - abgx1