BMW nejenže znovu přepsalo historii ošklivosti nových aut, zjevně překonalo i fyzikální zákony

Na většinu nových bavoráků nelze hledět se zalíbením v oku ani po deseti pivech, nic to ale nemění na jejich schopnosti zaujmout svou technikou a dynamikou. Taková nová M2 je ošklivá jako noc, je navíc těžká, dynamicky ale s konkurencí vytírá podlahu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW nejenže znovu přepsalo historii ošklivosti nových aut, zjevně překonalo i fyzikální zákony

13.7.2023 | Petr Prokopec

BMW nejenže znovu přepsalo historii ošklivosti nových aut, zjevně překonalo i fyzikální zákony

/

Foto: BMW

Na většinu nových bavoráků nelze hledět se zalíbením v oku ani po deseti pivech, nic to ale nemění na jejich schopnosti zaujmout svou technikou a dynamikou. Taková nová M2 je ošklivá jako noc, je navíc těžká, dynamicky ale s konkurencí vytírá podlahu.

První generace BMW M2 byla nadmíru zábavným vozem, navíc i pohledně vypadajícím. Jenže v jistých ohledech na konkurenci ztrácela. I když totiž dostala do vínku třílitrový šestiválec, tedy na první pohled zajímavější jednotku, než jakou je dvoulitrový čtyřválec Mercedesu A45 AMG či 2,5litrový pětiválec Audi RS3, její výkon nebyl tak oslnivý. Základnímu kupé s 370 koňmi tak trvalo 4,3 sekundy, než se dostalo na stovku, a to v případě sedmistupňového dvouspojkového automatu. S manuálem pak bylo ještě o dvě desetiny pomalejší.

Druhá generace je ušita podle stejného receptu, v Mnichově nicméně přidali pořádně na pepři. Kupé totiž namísto původního třílitru N55 a následné jednotky S55 dostalo do vínku novější agregát S58, který pohání i M3 či M4. Zatímco však u této dvojice dává 480 či 510 koní, v případě M2 byl výkon snížen na 460 koní. Druhá generace tak na tom není jen podstatně lépe než její předchůdce, ale překonává i konkurenci se čtyřmi kruhy a třícípou hvězdou ve znaku. RS3 má totiž na kontě rovných 400 koní, A45 pak 421.

Právě tuto trojici se rozhodl poměřit Mat Watson z britského Carwow. Ten pak ostatně přizval ještě čtvrtého do party, a sice Porsche 718 Boxster GTS 4.0. Zuffenhausenští v jeho případě výkonem dorovnali koncernového sourozence, oněch 400 koní však v tomto případě míří pouze na zadní kola. S tímto pohonem je pak sice spojeno i BMW, tomu však napomáhá dvojice turbodmychadel, na které se může spolehnout i Audi a Mercedes. Plochý šestiválec Porsche je však oproti tomu atmosférický.

Jakkoli se zdá, že karty jsou rozdané ve prospěch M2, zmínit je třeba ještě jednu podstatnou věc, a sice hmotnost. Ona pepřenka se totiž evidentně v Mnichově zvrhla, načež druhá generace váží 1 725 kg, tedy o čtvrt tuny více než předchůdce. Ještě pod jeho úrovní se pak pohybují RS3 (1 570 kg) a A45 (1 550 kg), Boxster je pak se svými 1 435 kily v této skupince doslova peříčkem, a to přesto, že jako jediný disponuje plátěnou střechou. A znovu podtrhnout je třeba i to, že Audi a Mercedes mají pohon všech kol.

Přesto BMW vyhrálo všechny disciplíny s výjimkou jediné. Za druhým místem v brzdění navíc stojí její delší čelní převis, než jakým disponuje Audi. V Mnichově tak jako by nejen znovu dokázali přepsat historii ošklivosti aut, neboť M2 je vizuálně až odporná a naživo velmi laciná, ale zdá se, že překonali i fyzikální zákony. Něco takového si rozhodně zaslouží potlesk, jakkoli je třeba dodat, že ještě úplně nekončíme.

Zmínit je potřeba cenu, což již není až tak silná stránka M2. V Česku si totiž na kupé musíte připravit 1 864 200 Kč, tedy o 200 tisíc korun více, než na kolik vás vyjde A45 (1 657 700 Kč). Porsche pak sice s částkou 2 360 429 Kč hraje zcela jinou ligu, RS3 však koncern zachraňuje se vším všudy, jeho cena totiž činí 1 583 900 Kč. Aktuálně však nelze zadat Sportback ani sedan do výroby, uměle stanovené výrobní kapacity s starající se hlavně o minimalizaci průměrných emisí CO2 už byly zřejmě naplněny. Zavděk tak lze vzít jen skladovými vozy.


BMW nejenže znovu přepsalo historii ošklivosti nových aut, zjevně překonalo i fyzikální zákony - 1 - BMW M2 2022 prvni sada 04BMW nejenže znovu přepsalo historii ošklivosti nových aut, zjevně překonalo i fyzikální zákony - 2 - BMW M2 2022 prvni sada 11BMW nejenže znovu přepsalo historii ošklivosti nových aut, zjevně překonalo i fyzikální zákony - 3 - BMW M2 2022 prvni sada 12BMW nejenže znovu přepsalo historii ošklivosti nových aut, zjevně překonalo i fyzikální zákony - 4 - BMW M2 2022 prvni sada 22BMW nejenže znovu přepsalo historii ošklivosti nových aut, zjevně překonalo i fyzikální zákony - 5 - BMW M2 2022 prvni sada 25BMW nejenže znovu přepsalo historii ošklivosti nových aut, zjevně překonalo i fyzikální zákony - 6 - BMW M2 2022 prvni sada 26
Druhá generace M2 Coupe sice neskutečně ztěžkla, ovšem zároveň vyfasovala 460 koní. Audi RS3 a Mercedes-AMG A45 tak nemají šanci, na druhou stranu jsou však výrazně levnější. Foto: BMW

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.