Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW mění vedení. Generální ředitel končí, příchází nový šéf vývoje
10.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novým generálním ředitelem BMW se stane Harald Krüger, šéfem vývoje bude Klaus Fröhlich. Místo předsedy dozorčí rady bere Norbert Reithofer.
Volkswagen není jediná německá automobilka, která v řadách svého vedení provádí změny. Jak jsme psali včera, na místo vedoucího osobních vozů tam míří Herbert Diess z BMW. Mnichov na to reaguje a Herberta Diesse nahradí na postu šéfa vývoje 54letý Klaus Fröhlich, a to s okamžitou platností. Fröhich je u BMW od roku 1987 a dosud byl odpovědný za modelové řady nižší střední a střední třídy.
BMW bude měnit i generálního ředitele. V současnosti automobilku vede Dr. Norbert Reithofer, kterého na konci každoročního setkání vedení v květnu nahradí 49letý Harald Krüger. Ten je u BMW od roku 1992 a od roku 2008 je členem představenstva společnosti. 58letého Reithofera, pracujícího u BMW od roku 1987 a od roku 2006 držícího post generálního ředitele, místo toho čeká pozice předsedy dozorčí rady.
Tu v současnosti vede 71letý prof. Joachim Milberg, který Reithoferovi místo uvolní. Od BMW však neodejde, i když jeho nová pozice bude spíše čestná - bude zodpovědný za korporátní společenskou odpovědnost a charitativní aktivity. Automobilka BMW hovoří o těchto velkých změnách ve svém vedení jako o generační obměně, spíše bychom ale řekli, že je strhl neočekávaný odchod Diesse k Volkswagenu.
„Automobilový průmysl prochází zásadním posunem. Pokud chcete hrát aktivní roli v tvarování mobility zítřka, musíte hledat řešení budoucích problémů. BMW si chce zachovat vedoucí roli v prémiovém segmentu a proto musíme vložit odpovědnost do rukou další generace ve správný čas,” vysvětlil prof. Milberg po včerejším zasedání dozorčí rady v Mnichově.
Takto velké změny pravděpodobně nebyly podníceny jen odchodem Herberta Diesse ke konkurenci - BMW je zřejmě v nějaké míře plánovalo delší dobu a odchod šéfa vývoje je pouze urychlil či lehce pozměnil. Jakým směrem se bude automobilka ubírat s novým vedením, se zatím necháme překvapit. Příliš velké změny oproti současnému směřování však neočekávejme.
Zleva Klaus Fröhlich, Harald Krüger, Norbert Reithofer a Joachim Milberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie