Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW mění vedení. Generální ředitel končí, příchází nový šéf vývoje
10.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novým generálním ředitelem BMW se stane Harald Krüger, šéfem vývoje bude Klaus Fröhlich. Místo předsedy dozorčí rady bere Norbert Reithofer.
Volkswagen není jediná německá automobilka, která v řadách svého vedení provádí změny. Jak jsme psali včera, na místo vedoucího osobních vozů tam míří Herbert Diess z BMW. Mnichov na to reaguje a Herberta Diesse nahradí na postu šéfa vývoje 54letý Klaus Fröhlich, a to s okamžitou platností. Fröhich je u BMW od roku 1987 a dosud byl odpovědný za modelové řady nižší střední a střední třídy.
BMW bude měnit i generálního ředitele. V současnosti automobilku vede Dr. Norbert Reithofer, kterého na konci každoročního setkání vedení v květnu nahradí 49letý Harald Krüger. Ten je u BMW od roku 1992 a od roku 2008 je členem představenstva společnosti. 58letého Reithofera, pracujícího u BMW od roku 1987 a od roku 2006 držícího post generálního ředitele, místo toho čeká pozice předsedy dozorčí rady.
Tu v současnosti vede 71letý prof. Joachim Milberg, který Reithoferovi místo uvolní. Od BMW však neodejde, i když jeho nová pozice bude spíše čestná - bude zodpovědný za korporátní společenskou odpovědnost a charitativní aktivity. Automobilka BMW hovoří o těchto velkých změnách ve svém vedení jako o generační obměně, spíše bychom ale řekli, že je strhl neočekávaný odchod Diesse k Volkswagenu.
„Automobilový průmysl prochází zásadním posunem. Pokud chcete hrát aktivní roli v tvarování mobility zítřka, musíte hledat řešení budoucích problémů. BMW si chce zachovat vedoucí roli v prémiovém segmentu a proto musíme vložit odpovědnost do rukou další generace ve správný čas,” vysvětlil prof. Milberg po včerejším zasedání dozorčí rady v Mnichově.
Takto velké změny pravděpodobně nebyly podníceny jen odchodem Herberta Diesse ke konkurenci - BMW je zřejmě v nějaké míře plánovalo delší dobu a odchod šéfa vývoje je pouze urychlil či lehce pozměnil. Jakým směrem se bude automobilka ubírat s novým vedením, se zatím necháme překvapit. Příliš velké změny oproti současnému směřování však neočekávejme.
Zleva Klaus Fröhlich, Harald Krüger, Norbert Reithofer a Joachim Milberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva