Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M5 Touring E34: druhé nejvzácnější M je k mání, levně
31.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Auto, na které se právě díváte, je nejvzácnější BMW M po M1 a poslední ručně vyráběný stroj divize. Váš může být docela lacino.
Nejvzácnější sériově vyráběné BMW M? To je přece jasné, model M1, ze kterého mají dodnes v Mnichově takový respekt, že se zdráhají nejen postavit jeho nástupce, ale i znovu použít jeho jméno. Vyrobilo se jej 456 kusů a to je tak málo, že miliony dnes stojí i jeho vraky. Pokud jste odpověděli na zkraje položenou otázku takto, uspěli jste, ale jaké je to druhé nejvzácnější?
Tohle už je otázka z kvízu pro znalce BMW a odpověď vás nejspíš překvapí. Je to M5 E34 E34 Touring, jeden z pouhých dvou kombíků, který kdy divize M nabídla zákazníkům. Vyrobilo se jen 891 kusů po roce 1992 a narazit na nějaký zachovalý na prodej není vůbec snadné. A když už se to povede, nebývá to levné. Aktuálně je ale v Německu k mání jeden stroj, který se zdá být ve velmi dobrém stavu.
Právě se na něj díváte a možná si říkáte, že to snad ani není M. Laik si všimne leda odznáčku M5 na přední mřížce, který si ale na auto mohl dát kdokoli. Znalejší ovšem zaregistrují i další drobné odlišnosti - třeba jiná vnější zpětná zrcátka, lehce modifikované nárazníky nebo kola ve tvaru vrhají hvězdice, která M5 E34 dostala právě až s příchodem Touringu v roce 1992 jako nové řešení pro optimalizaci chlazení brzd. V interiéru je eMkových specifik opět poskrovnu, přední podkapotou je ale jedno velké.
Je jím pochopitelně motor, kterým se po modernizaci stroje v roce 1991 stala jednotka 3,8 R6. Opravdu objemný řadový šestiválec dával na svou dobu skvělých 250 kW (340 koní) výkonu, které posílal přes šestistupňovou manuální převodovku na zadní osu. Auto mělo už tehdy daleko k lehkému, váží 1 750 kilogramů, za pomalé by jej ale označil jen blázen - stovka za 5,9 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezená na 250 km/h jsou na kombík této velikosti výtečné parametry i dnes.
Tohle auto je prostě takový rodinný vlk v beránčím rouše a ještě k tomu výjimečný. Nejde přitom jen o počet vyrobených exemplářů, tento typ má ještě jedno „nej” - žádný další vůz divize M se už nevyráběl ručně, tento ještě ano, jako úplně poslední. Šance, že potkáte jinou M5 E34 je dnes malá, že potkáte jinou M5 E34 Touring je pak skoro nulová - předpokládáme, že velká část z oněch necelých 900 vyrobených aut už ani neexistuje.
A podívejte se na tenhle kousek, vypadá zcela originálně a až na pár drobných šrámů velmi zachovale. Má najeto 158 tisíc kilometrů, což jistě není málo, ale je to 22 let staré auto z července 1993 a na takovou dobu to na M5 není ani mnoho. A kilometráž se zdá být věrohodná - mrkněte se na kůži, plasty. Žádné zázraky, na 400 tisíc ujetých kilometrů ale v tomhle autě nevypadá nic.
Upřímně řečeno, ať už by tento vůz byl v jakémkoli stavu, byl by cennou „relikvií”. Když je v tomto, měl by být drahý, už tak nějak z podstaty - zrovna včera jsme psali o tom, že omezená nabídka a stále existující poptávka žene ceny vzhůru prakticky u čehokoli, Wartburg nevyjímaje. A tohle je přece jen lepší stroj než dvoutakní 353, ještě elegantní pětka s designem Ercola Spady. Jenže drahý prostě není - cena 11 999 Eur, v přepočtu necelých 330 tisíc Kč, vypadá sympaticky.
Pokud chcete zajímavé auto a dost možná i dobrou investici začněte svou pouť zde. Dostanete vůz, který jinak obvykle zůstává jen v tajných garážích divize a který se ani letos nedostane znovu do výroby - eMkový kombík. A kdybyste snad žili ve Velké Británii jeden je k mání také tam s pravostranným řízením. Tak zachovale a originálně jako tento ale nevypadá...
BMW M5 Touring E34 je velká rarita, tahle může být vaše za velmi sympatickou cenu
BMW uvažovalo i o M5 Touring E39, vyrobilo ale nakonec jediný prototyp. Zájem o M5 Touring E34 byl příliš malý
Zdroj: Mobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva