Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M4 má svůj čas z Nordschleife, hodnota 7:52 neohromí
13.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V recenzi M4 jsme zmínili, že ji ještě čeká test v Zeleném pekle. BMW ho má za sebou, čas ale očekávání nesplňuje. Vůz měl být rychlejší.
V nedávném testu nového BMW M3, respektive kupé M4 jsme naznačovali, že jde o plnohodnotné nositele legendárního písmena vyhlášené mnichovské divize. Zároveň jste ale mezi řádky mohli vyčíst, že už je to zase o fous více GT než sportovní vůz a to se nyní potvrzuje do puntíku. Není pravdou, že by novinka nebyla rychlá, chraň bůh, ovšem sliby o atakování osmiminutové mety na Severní smyčce Nürburgringu musely nechat každého jen trochu znalejšího zcela chladným. Očekávání byla neúměrně větší.
Čekali jsme od ní docela hodně, neboť právě z „NS” pocházely všechny fotografie testovacích prototypů včetně videí s továrními piloty DTM za jejich volanty. BMW vlastní časy obvykle nezveřejňuje, oficiálně se ale pochlubilo výsledkem na Nordschleife ostříleného Horsta von Saurmy z německého magazínu Sport auto, aby si už nemusela motoristická veřejnost déle okusovat nehty. Výsledek? Novinka je na Ringu bez debat rychlejší než její předchůdce - ještě aby nebyla.
Ovšem ani dvouspojková převodovka, ani příplatkové karbonové brzdy a lepivé obutí Michelin Pilot Super Sport nestačily na lepší výkon než je 7 minut 52 sekund. Tápete-li, zda by se to dalo považovat za dobré, prozradíme, že ano - je to čas o 13 sekund lepší než u předchozí M3, o 7 sekund rychlejší než u Audi RS5, ale také o osm vteřin pomalejší než v porovnání s posledním Porsche 911 Carrera S. Ano, na jednu stranu lze tvrdit, že takový výkon není vůbec zlý, jenomže na pozadí časů předchozích GTS a CSL i ve srovnání s tím, kam se za poslední roky posunula auta o několik kategorií nižší, nám slina od pusy nepadá. Nová em-čtyřka je dvě sekundy pomalejší než o 11 let starší kolega E46 CSL a také o čtyři pomalejší než GTS. Jistě - jsou to speciální traťově orientované edice, ale i tak z toho odvaření být nemůžeme.
Limitem mohl být samozřejmě pilot, nebo aktuální podmínky na trati, ovšem všechny zmíněné časy zajel Saurma, což je hlavní berná mince, od které nelze odhlížet. Od M4 se prostě čekalo víc. I kdyby se posnažila samotná automobilka a pokusila se tento čas překonat (nedá se to očekávat), velké rozdíly se očekávat nedají, už tohle tedy na docela objektivní hodnocení zcela stačí. Můžeme ještě dodat informaci, jak si novinka vedla v jiných disciplínách. Zrychlení na stokilometrovou rychlost zvládla za 4,2 sekundy (o desetinku pomaleji než uvádí výrobce) a dvoustovku z klidu atakovala dle měření za 13,7 s. Působivé hodnoty akcelerace ale výkon z Ringu znovu spíše sráží - je z nich patrné, že M4 je rychlá hlavně v přímce.
Srovnání s konkurenty a předchůdcem se nakonec nevyhnula ani na okruhu v Hockenheimu, kde překonala velkou em-pětku o šest desetin sekundy a svého předchůdce o výraznějších jeden a půl sekundy. Zajímavější je srovnání s 1 M Coupé, které z tohoto souboje odchází s mankem 1,3 vteřiny, nebo s Mercedesem C 63 AMG Coupé, jenž byl o osm desetin pomalejší. Naměřené maximální boční přetížení v jedné s tamních zatáček s hodnotou 1,3 G ale docela bere dech. Komplexní prověrka na Nordschleife ale M4 nechává za očekáváními - na záda ji bude dýchat i Leon Cupra se skoro třetinovou cenovkou...
Čas BMW M4 na Severní smyčce je pro nás trochu zklamáním. I když je o 13 sekund rychlejší než předchozí M3 E92, na slabší Porsche 911 Carerra S 991 stále ztrácí výrazných osm vteřin
Zdroje: BMW, Sportauto přes Bimmerpost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel