Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu
8.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud vám 200 koní standardní M3 E30 přijde málo, lze se přiblížit k trojnásobku. Stačí pod kapotu dát upravenou V10 z novější M5 E60.
Jedna z nevýhod desetiválcových BMW M5 a M6 bylo, že je nebylo možné pořídit s manuální převodovkou. Tedy alespoň v Evropě, jak je tomu ostatně i u jejich nástupců. První BMW M3 generace E30 zase má pod kapotou čtyřválec, což mnohým nemusí stačit. Jsou to dvě mouchy v nabídce dvou pozoruhodných BMW a řešení mají nejen každá zvlášť - zabít je lze i jednou ranou.
Příkladem budiž tento stříbrný stroje, kterému majitel říká příznačně Frankenstein. Na první pohled vypadá jako lehce upravená M3 E30, realita je ale docela jiná. Jakmile otevřete kapotu, zjistíte, že v útrobách vozu není čtyřválcový motor a není v nich ani nic „o trochu většího”. Na místo původního dvoulitru se nastěhoval motor o třikrát větším objemu - ano, hádáte správně, jde o desetiválec z M5 E60.
Pokud vám nesedí onen trojnásobný objem, věřte, že ani ten nezůstal sériový. Jeho objem byl firmou Dinan zvětšen z pěti litrů na 5,7 l a místo původních 507 koní posílá na kola zadní nápravy neskutečných 636 kobyl. Instalace jistě nebyla jednoduchá, výsledná dynamika ale musí být ohromují - přes 600 koní v lehkém autě musí dělat divy. Nic konkrétnějšího k dynamice vozu ale autor tohoto pekelného díla neuvádí.
Jistě, leckomu se to může jevit jako dvojitá svatokrádež - sahat na M3 E30 se odvažuje málokdo a s úpravami desetiválce S85B50 je to podobné. Ale Frankensteinovi byste to mohli odpustit, však tu nepřibylo žádné přeplňování. A manuální převodovka znamená jen body navíc.
Zajímavé je jisté také to, že tenhle stroj si nyní můžete pořídit. Vůz vznikl v roce 1988 jako M3 E30 a údajně měl devět majitelů a žádné nehody. O přestavbu se postarala americká firma Piper Motorsports a po konverzi s ním bylo najeto 30 tisíc mil. Nyní společnost ho prodává, ale neradujte se dlouho - stojí ohromujících 224 500 dolarů (5,46 milionu korun). Tedy za cenu Lamborghini Diablo anebo dvou sériových M3 E30 Evolution v krásném stavu. Brát nebo nechat být? Posuďte sami...

















Desetiválcová M3 E30 je určitě postavená precizně, ale je také neuvěřitelně drahá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07