Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu
8.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud vám 200 koní standardní M3 E30 přijde málo, lze se přiblížit k trojnásobku. Stačí pod kapotu dát upravenou V10 z novější M5 E60.
Jedna z nevýhod desetiválcových BMW M5 a M6 bylo, že je nebylo možné pořídit s manuální převodovkou. Tedy alespoň v Evropě, jak je tomu ostatně i u jejich nástupců. První BMW M3 generace E30 zase má pod kapotou čtyřválec, což mnohým nemusí stačit. Jsou to dvě mouchy v nabídce dvou pozoruhodných BMW a řešení mají nejen každá zvlášť - zabít je lze i jednou ranou.
Příkladem budiž tento stříbrný stroje, kterému majitel říká příznačně Frankenstein. Na první pohled vypadá jako lehce upravená M3 E30, realita je ale docela jiná. Jakmile otevřete kapotu, zjistíte, že v útrobách vozu není čtyřválcový motor a není v nich ani nic „o trochu většího”. Na místo původního dvoulitru se nastěhoval motor o třikrát větším objemu - ano, hádáte správně, jde o desetiválec z M5 E60.
Pokud vám nesedí onen trojnásobný objem, věřte, že ani ten nezůstal sériový. Jeho objem byl firmou Dinan zvětšen z pěti litrů na 5,7 l a místo původních 507 koní posílá na kola zadní nápravy neskutečných 636 kobyl. Instalace jistě nebyla jednoduchá, výsledná dynamika ale musí být ohromují - přes 600 koní v lehkém autě musí dělat divy. Nic konkrétnějšího k dynamice vozu ale autor tohoto pekelného díla neuvádí.
Jistě, leckomu se to může jevit jako dvojitá svatokrádež - sahat na M3 E30 se odvažuje málokdo a s úpravami desetiválce S85B50 je to podobné. Ale Frankensteinovi byste to mohli odpustit, však tu nepřibylo žádné přeplňování. A manuální převodovka znamená jen body navíc.
Zajímavé je jisté také to, že tenhle stroj si nyní můžete pořídit. Vůz vznikl v roce 1988 jako M3 E30 a údajně měl devět majitelů a žádné nehody. O přestavbu se postarala americká firma Piper Motorsports a po konverzi s ním bylo najeto 30 tisíc mil. Nyní společnost ho prodává, ale neradujte se dlouho - stojí ohromujících 224 500 dolarů (5,46 milionu korun). Tedy za cenu Lamborghini Diablo anebo dvou sériových M3 E30 Evolution v krásném stavu. Brát nebo nechat být? Posuďte sami...
Desetiválcová M3 E30 je určitě postavená precizně, ale je také neuvěřitelně drahá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva