BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky

Čtyřkolky jsou pro modely M nežádoucí, zvyšují hmotnost a nežádoucím způsobem ovlivňují ovladatelnost, naznačil šéf sportovní divize BMW.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky

19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čtyřkolky jsou pro modely M nežádoucí, zvyšují hmotnost a nežádoucím způsobem ovlivňují ovladatelnost, naznačil šéf sportovní divize BMW.

V reakci na rozhodnutí stuttgartského koncernu Daimler přestavět většinu modelů sportovní divize AMG na pohon všech kol a jednostrannou politiku Audi ohledně konstrukce svých nejvýkonnějších strojů od oddělení Quattro, se BMW rozhodlo ujistit svou klientelu o tom, že přechod aut od M GmbH na systém xDrive určitě nehrozí.

„Pokud jde o pocit z řízení a preciznost ovládání vozu, naše filosofie je taková, že pohon zadních kol je nejlepší řešení,“ řekl nedávno britskému Autocaru nejvyšší šéf sportovní dceřiné společnosti Friedrich Nitschke. „Technika xDrive zvyšuje hmotnost aut o 80 až 90 kg a M-diferenciál je ve své oblasti nejlepším řešením,“ dodal.

V rychlém rozhovoru se kolegové opět dotkli citlivé otázky použití šestistupňových manuálních převodovek v ostré pětce a šestce, a jak se zdá, slibovaný přechod modelů M na automaty není zřejmě definitivní. „Z hlediska produkce by bylo mnohem lepší nabízet pouze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, pokud ale bude poptávka po manuálu, budeme jej vyrábět,“ přiznal Nitschke.

Něco málo řekl rovněž k přechodu z atmosférických na přeplňované motory: „To není změna filosofie ale změna technologie. Přeplňování je vhodnější pro snížení spotřeby a emisí CO2,“ poznamenal Nitschke, i když je trochu škoda, že se nerozpovídal více o rozdílech mezi teorií a praxí. Šéf M GmbH zároveň potvrdil, že jeho lidé v tuto chvíli verzi M3 GT nechystají. „Momentálně máme sedan, kupé a kabriolet,“ odkryl tušené Nitschke a dodal: „Další verze neplánujeme, ale to záleží také na požadavcích trhu.“

Jak se tedy zdá, dramatický odklon od tradičních řešení v Mnichově nechystají, i když mnohým může být proti mysli třeba už dnešní existence modelů jako X6 M nebo přítomnost přeplňovaného motoru a povinného automatu v M5 F10. Dobře ale víme, že může být ještě hůř a bazírování na pohonu zadních kol a tradičních karosářských verzích by bavorským M mělo ponechat alespoň jejich současný charakter.


BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 1 - BMW M6 2012 04BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 2 - BMW M6 2012 05BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 3 - BMW M6 2012 02BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 4 - BMW M5 F10 2012 oficialni 003BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 5 - BMW M5 F10 2012 oficialni 005BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 6 - BMW M5 F10 2012 oficialni 004BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 7 - BMW M6 Gran Coupe oficialni unik 02BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 8 - BMW M6 Gran Coupe oficialni unik 05BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 9 - BMW M6 Gran Coupe oficialni unik 04BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 10 - BMW M3 CRT 03BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 11 - BMW M3 CRT 05BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky - 12 - BMW M3 CRT 04
BMW slibuje zachovat u svých nejvýkonnějších modelů pohon zadních kol, a pokud bude poptávka, pak také manuální převodovky

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.