Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce
9.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nakonec jen a pouze hybridní sporťák BMW i8 mohl být docela jiným autem. Kdyby se ovšem v Mnichově před třemi léty nerozhodli vsadit na elektřinu.
Z dnešního pohledu se zdá, že v sériové podobě nedávno představené BMW i8 bylo od začátku vyvíjeno jako hybridní zázrak s minimální papírovou spotřebou. Však jeho koncept byl už před dvěma roky odhalen s cílem stát se něčím takovým a když jsou dnes lidé z BMW tázáni, zda přece jen nedopřejí tomuto provedení poněkud konvenčnější pohon, třeba i s laděním divize M, říkají jasné ne. Nyní se ovšem ukazuje, že osud sportovně střiženého kupé předem zdaleka tak jasně nalajnovaný nebyl.
Informuje o tom obvykle nefabulující holandský Telegraaf s odvoláním na nejmenovaného inženýra z vývojového oddělení automobilky. Podle něj automobilka rychle shodila ze stolu pouze možnost pohánět sportovní kupé dvanáctiválcem, o desetiválci ale chvíli uvažovala. S osmiválcovým a šestiválcovým motorem byly dokonce postaveny prototypy, jejichž světlé zítřky dostaly černý nádech až po rozhodnutí, že i8 bude hybridní.
Technik prý zmínil problémy s chlazením a hmotností, ale nic z toho se nezdá být neřešitelné nebo skutečné (třívalec + elektromotor + akumulátory + spousta věcí okolo bude dozajista vážit více než šestiválcový motor) a pravděpodobně se tak jednalo pouze o politické rozhodnutí. Jsme si prakticky jisti, že jednodušší, lehčí, rychlejší a levnější verze s konvenčním pohonem by z hybridního provedení udělala totéž, čím jsou hybridy v rámci jiných řad - popelkami. Proto nemohla vzniknout.
Ostatně značně pateticky zní i další komentář technika: „Kdokoli může postavit sporťák se spotřebou 20 litrů na 100 kilometrů, ale hybridní pohon s se spotřebou 2 litry? To už je jiný příběh, proto podpora elektřině,” konstatoval zdroj Telegraafu něco, čemu snad ani sám nevěří, pokud to tedy nemyslí jako vtip.
Rozhodnutí zavrhnout spalovací motor se prý odehrálo už před třemi léty, proto jsme o i8 slýchali už jen v hybridních souvislostech. Pokud jde o jeho spalovací pohon, kterým je nový tříválec 1,5 TwinPower Turbo, ujišťuje technik, že jde o zcela jedinečnou, výkonnou verzi, které se dočkáme pouze v i8 - v Mini 2014 a posléze i dalších modelech BMW prý uvidíme vždy o něco slabší provedení.
Tohle mohl být jakýsi nástupce modelu M1, nakonec je z něj... hybrid
Zdroj: Telegraaf - Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva