Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce
9.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nakonec jen a pouze hybridní sporťák BMW i8 mohl být docela jiným autem. Kdyby se ovšem v Mnichově před třemi léty nerozhodli vsadit na elektřinu.
Z dnešního pohledu se zdá, že v sériové podobě nedávno představené BMW i8 bylo od začátku vyvíjeno jako hybridní zázrak s minimální papírovou spotřebou. Však jeho koncept byl už před dvěma roky odhalen s cílem stát se něčím takovým a když jsou dnes lidé z BMW tázáni, zda přece jen nedopřejí tomuto provedení poněkud konvenčnější pohon, třeba i s laděním divize M, říkají jasné ne. Nyní se ovšem ukazuje, že osud sportovně střiženého kupé předem zdaleka tak jasně nalajnovaný nebyl.
Informuje o tom obvykle nefabulující holandský Telegraaf s odvoláním na nejmenovaného inženýra z vývojového oddělení automobilky. Podle něj automobilka rychle shodila ze stolu pouze možnost pohánět sportovní kupé dvanáctiválcem, o desetiválci ale chvíli uvažovala. S osmiválcovým a šestiválcovým motorem byly dokonce postaveny prototypy, jejichž světlé zítřky dostaly černý nádech až po rozhodnutí, že i8 bude hybridní.
Technik prý zmínil problémy s chlazením a hmotností, ale nic z toho se nezdá být neřešitelné nebo skutečné (třívalec + elektromotor + akumulátory + spousta věcí okolo bude dozajista vážit více než šestiválcový motor) a pravděpodobně se tak jednalo pouze o politické rozhodnutí. Jsme si prakticky jisti, že jednodušší, lehčí, rychlejší a levnější verze s konvenčním pohonem by z hybridního provedení udělala totéž, čím jsou hybridy v rámci jiných řad - popelkami. Proto nemohla vzniknout.
Ostatně značně pateticky zní i další komentář technika: „Kdokoli může postavit sporťák se spotřebou 20 litrů na 100 kilometrů, ale hybridní pohon s se spotřebou 2 litry? To už je jiný příběh, proto podpora elektřině,” konstatoval zdroj Telegraafu něco, čemu snad ani sám nevěří, pokud to tedy nemyslí jako vtip.
Rozhodnutí zavrhnout spalovací motor se prý odehrálo už před třemi léty, proto jsme o i8 slýchali už jen v hybridních souvislostech. Pokud jde o jeho spalovací pohon, kterým je nový tříválec 1,5 TwinPower Turbo, ujišťuje technik, že jde o zcela jedinečnou, výkonnou verzi, které se dočkáme pouze v i8 - v Mini 2014 a posléze i dalších modelech BMW prý uvidíme vždy o něco slabší provedení.









































Tohle mohl být jakýsi nástupce modelu M1, nakonec je z něj... hybrid
Zdroj: Telegraaf - Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před 2 hodinamiBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 4 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 6 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 11:59 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Politický koutek 04.02. 11:48 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB