Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW dává sbohem svému současnému logu, nová podoba má blíže ke znaku VW
4.3.2020 | Mirek Mazal
Změna přístupu tradičních automobilek ke konstrukci aut se promítá i do jejich log. Zaběhlé symboly jsou nahrazovány moderněji pojatými, které mají dávat najevo sázku na nová řešení.
Náš současný život se do značné míry odehrává u dvourozměrných obrazovek. Firmy se tento vývoj snaží následovat a více používat dvoudimenzionální grafiku. Trend plochých symbolů zachytili globální hráči jako Apple či Google a nově se přidávají se i výrobci automobilů, kteří mají ještě jednu motivaci - elektromobily. Loni v září představil zjednodušené nové logo Volkswagen a nyní přišla řada i na BMW.
Mnichovská automobilka jej odhalila prostřednictvím elektrického konceptu i4. Zmizel černý kroužek okolo typických barev Bavorska i jakákoli výraznější plastičnost. Znak registrovaný už v roce 1917 tak nahradil obyčejnější stříbrný prstenec s písmeny BMW a modro-bílým kruhem uvnitř. Novinka se záměrně vyhýbá jakémukoliv ambientnímu osvětlení nebo stínování, snaží se prostě být maximálně jednoduchá jako auto konstrukce auta, na kterém se ocitlo.
Viceprezident BMW Jens Thiemer nové logo prezentoval také jako symbol větší otevřenosti a skromnosti. Nový znak by mělo symbolizovat přechod do elektrické éry a více upoutat pozornost mladších zákazníků, kteří se více pohybují v digitálním světě. Spolu s ním se pak obdobným způsobem mění i znaky divizí M a i, které též najdete v přiložené galerii.
Evoluce symbolů automobilek pochopitelně není nic nového, jen málokterá firma si ponechává stejný symbol po několik dekád, nyní ale všichni míří v digitálně-elektrickém věku stejným směrem. Podobný vývoj jako u VW a BMW můžeme očekávat i u ostatních výrobců - své logo zjednodušila také Kia a jistě ji budou následovat další.
Nový směr BMW se promítl do loga automobilky, které se premiérově ukázalo na konceptu i4
BMW ukázalo i evoluci svého loga a další neplastické alternativy
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva