Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč
26.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Pro některé fandy je model 507 tím nejhezčím bavorákem historie. Mezi lety 1956 a 1959 vzniklo jen 251 kusů, jeden z nich teď přišel na více než 48 milionů.
Jak možná víte, mnichovská automobilka v padesátých letech začala na žádost Maxe Hoffmana - newyorského obchodníka rakouského původu, který ve své době platil za nejvlivnější muže automobilového průmyslu - vyrábět nezapomenutelný roadster 507. Právě tento vůz se proslavil úchvatnou kombinací sportovnosti a elegance, přičemž při vzniku bylo jeho hlavním cílem odlákat na americkém trhu zákazníky nekřesťansky drahého Mercedesu 300 SL.
K masovější výrobě ovšem z důvodu nečekaně vysokých výrobních nákladů, které by mnichovskou značku v té době dost možná zcela potopily, nakonec nedošlo. Z továrny tak vyjelo v letech 1956 až 1959 jen 251 kusů pětsetsedmičky. V tomto kontextu tedy není překvapivým faktem, že na aukci historických vozů konané v americkém Amelia Islandu vystoupala cena 507 z roku 1958 na 2,42 milionu dolarů (cca 48,1 milionu korun).
Tento konkrétní kus měl ve své historii pouze dva majitele, přičemž k prodeji došlo v roce 1972. Pozoruhodný je fakt, že má stále originální motor, číslo 40167, stejně jako certifikaci BMW Classic, původní kola, rádio Becker Mexico i tovární střechu. V roce 1980 se dočkal renovace interiéru, při které došlo k přečalounění červenou kůží Connolly a doplnění o vlněné koberce Wilton. O sedmnáct let později se tomuto unikátnímu kusu dostalo ještě další péče, která se obtiskla v sejmutí dekorů, drobným opravám a následnému znovusestavení.
V roce 2006 byla karoserie důkladně svlečena, drobné škrábance a promáčknutí při té příležitosti opraveny, a všechny panely byly nalakovány barvou grafitu. Od té doby byl vůz používán jen velmi zřídka a jen v nejpříhodnějších chvílích - zřejmě když počasí přálo, a tak jeho tachometr nyní ukazuje pouze 17 563 kilometrů.
Jen připomeňme, že BMW 507 disponuje ručně vyráběnou hliníkovou karoserií a 3,2litrovým motorem V8 osazeným dvojitými karburátory, nabídne až 150 koní. S hmotností 1 330 kilogramů se musejí prát zadní kola, která jsou s voředu uloženou pohonnou jednotkou spojena prostřednictvím čtyřstupňové manuální převodovky. Solidní výkony pak musela krotit brzdová soustava osazená vpředu kotouči a vzadu pak bubny. Posudťe sami. Není to paráda?
























Přenádherně zachovalý kus BMW 507 nyní v Americe prodal jeho majitel při aukci v přepočtu za 48 milionů. To je solidní odměna za pečlivou péči
Galerie vybraných historických fotografií BMW 507
BMW 507 cílilo na americké zákazníky, konkurovat mělo předraženému Mercedesu 300 SL
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025Nejdražší ojetá Tesla Model 3 v prodeji jako jediná dává skutečný smysl, bez 3 milionů v kapse na ni ale nemyslete
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva