BMW 2 Active Tourer 2014: proč spadne MPV do řady 2?

V průběhu vývoje jsme si mysleli, že z konceptu Active Tourer nakonec vznikne první BMW s pohonem předních kol a číslicí 1 v názvu. Proč je to nakonec dvojka?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW 2 Active Tourer 2014: proč spadne MPV do řady 2?

29.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW 2 Active Tourer 2014: proč spadne MPV do řady 2?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V průběhu vývoje jsme si mysleli, že z konceptu Active Tourer nakonec vznikne první BMW s pohonem předních kol a číslicí 1 v názvu. Proč je to nakonec dvojka?

Koncept BMW Active Tourer a dřívější prohlášení automobilky z Mnichova naznačovaly to, čeho se všichni fandové BMW báli jako čert kříže. Ano, je to opravdu předokolka a to už prostě nezměníme, lépe už bylo, lépe už asi nebude. Stále nám ale vrtalo hlavou, proč se nový zástupce kategorie MPV dočká zařazení do třídy 2, když dvojka by přeci měla být vyhrazena jen verzím kupé a kabriolet postavených na bázi řady 1. U snímků z patentového úřadu jsme všichni spekulovali o logickém označení BMW 1 GT. Teď nám to Němci konečně vysvětlili a my jen doufáme, že to snad nedopadne jako u Infiniti

V průběhu vývoje konceptu kompaktního MPV nám u BMW prozradili, že liché číslice budou použity pro praktičtější modely, tedy pro sedany, kombiverze Touring a také crossovery Gran Turismo vzniklé jejich křížením. Ano, máme tu přeci například řadu 3 a v ní 3 Sedan, 3 Touring a 3 GT. Dobrá, takže sem bychom si také přeci logicky zařadili i kompaktní MPV. Vždyť sudé číslice měly být vyhrazeny jen pro sportovnější varianty, a sice pro dynamičtější kupátka a verze Cabrio - je jedno, zda se bavíme o řadě 2, o čtyřce nebo šestce, takhle to také mělo zůstat a vše by bylo v pořádku.

Jenomže nový Active Tourer prohánějící se při natáčení reklamy s označením 225i v tom udělalo trochu zmatek. Ptáme se proč. Znamená to, že BMW nedostálo svému slibu a bude v označení dělat guláš? Britský Top Gear se na to zeptal přímo jednoho z vysoko postavených mnichovských manažerů a odpovědí bylo, že nové kompaktní MPV je větší než stávající řada 1 a také bude o něco dražší, takže prý proto. Nemůžeme se však zbavit dojmu, že mohla automobilka přesto použít jedničku nebo zcela jiné označení, například alfanumerické. Vezměte si řadu Z (například Z4) nebo elektrické odvětví i (modely i3 a i8). O tomhle prý uvažovali, jenomže všechny potenciálně možné ochranné známky prý značce BMW vyfoukla konkurence.

Sériové BMW 2 Active Tourer tedy zřejmě značí definitivní konec plánů na logické označení modelů. Ty největší zmatky nás přesto ještě čekají. Vezměme si, že se později objeví také sedmimístná verze tohoto vozu a prý ponese nejpravděpodobněji název 2 Gran Tourer. Co se pak objeví na press-kitech a katalogu hybridní verze, to už si raději ani netroufáme tipovat. Že by třeba BMW ActiveHybrid 2 Gran Tourer? Přidejte k tomu ještě třeba písmeno M a nebo doplňky Performance a bude vymalováno. Už na březnovém autosalonu v Ženevě, kde BMW s předním pohonem poprvé oficiálně představí, se dozvíme, jak to nakonec bude.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


BMW 2 Active Tourer 2014: proč spadne MPV do řady 2? - 1 - BMW 2 Active Tourer 2014 spy bez maskovani 01BMW 2 Active Tourer 2014: proč spadne MPV do řady 2? - 2 - BMW 2 Active Tourer 2014 spy bez maskovani 03BMW 2 Active Tourer 2014: proč spadne MPV do řady 2? - 3 - BMW 2 Active Tourer 2014 spy bez maskovani 04
Zmatky s označením prý pramení z nákupu ochranných známek konkurenčními automobilkami. MPV by správně mělo stejně patřit do řady 1

Zdroj: Top Gear

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.