BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše

BMW nikdy pro řadu 1 nikdy nenabídlo dieselový šestiválec. Tenhle červený vůz ho přesto má, s výkonem 313 koní. A je na prodej za přijatelnou cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše

4.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW nikdy pro řadu 1 nikdy nenabídlo dieselový šestiválec. Tenhle červený vůz ho přesto má, s výkonem 313 koní. A je na prodej za přijatelnou cenu.

Jistě si vzpomenete na první generaci BMW řady 1 a odvozené jedničkové kupé E87. Svými nevelkými rozměry to je ideální vůz do města, který ve špičkových verzích nabízel jako hatchback až 195 kW (265 koní) z atmosférického a jako kupé až 225 kW (306 koní) z přeplňovaného benzinového šestiválce. A na semaforech tak hledal konkurenci jen obtížně. Pod kapotu bylo možno pořídit samozřejmě i diesely, ale pouze čtyřválcové. Nejsilnější verze byla 123d o 150 kW (204 koních) a 400 Nm.

Pokud tedy člověk potká kupé E87 s označením 130d, očekává, že se jedná o vtip nebo tak maximálně o chiptuning, který přiblížil 120d nebo 123d dobovému 30d o výkonu 170 kW (230 koní). V případě červeného kousku na fotkách tomu tak ale není. Pod kapotou skutečně je třílitrový dieselový šestiválec N57D, který produkuje 230 kW (313 koní). Jeho přesný původ neznáme, ale podle výkonu lze předpokládat, že půjde o buď o tovární 35d (N57D30T1) nebo některá z verzí 30d upravená na zmíněný výkon.

Kromě dvou válců navíc oproti sérii dostal tenhle kousek také nápravy a brzdy z 330d E90, podvozek M Performance, upravený výfukový systém z BMW 135i, nárazník a la 1 M od firmy Rieger a prahy a zadní nárazník od M Performance. Kola dodala firma Breyton a vpředu mají pneumatiky rozměr 215/35 R19, vzadu 245/30 R19.

Výbavy je bohatá, od bixenonů přes parkovací senzory a střešní okno až po automatická světla i stěrače. Kvůli elektronickým hračkám si ale tohle auto nikdo kupovat nebude, bylo by spíš pro člověka, který má v oblibě diesely a mrzí ho, že se do řady 1 kupé nedávalo víc než 204 naftových koní.

Tenhle konkrétní vůz totiž jistě nebude pomalý, ač jeho hmotnost neznáme. Víme ale, že má prý najeto 57 500 km, že plní Euro 4 a že byl prvně registrován v dubnu roku 2008. K zabudování většího dieselu došlo až o pár let později, kolik má „nový” motor najeto, nevíme. Máte-li zájem, inzerát je zde a tohle BMW může být vaše za 24 900 Eur, tedy asi 673 tisíc korun. Není to malá částka, ale dobové 135i nekoupíte za podstatně jiné peníze a toto je přece jen unikát - pro naftové nadšence žádoucí.

Napadá nás ještě jedna věc, která zahrnuje M135i nebo M235i. Ne že bychom chtěli tato velmi schopná auta „vylepšovat” naftovým motorem, ale pokud bude některý skalní fanoušek dieselů dostatečně majetný, může zkusit vyrobit něco jako BMW M150d. Jejích 400 koní a 760 Nm nejsou hodnoty pro smích...


BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 1 - BMW 130d prodej 01BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 2 - BMW 130d prodej 02BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 3 - BMW 130d prodej 03BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 4 - BMW 130d prodej 04BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 5 - BMW 130d prodej 05BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 6 - BMW 130d prodej 06BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 7 - BMW 130d prodej 07BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 8 - BMW 130d prodej 08BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 9 - BMW 130d prodej 09BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 10 - BMW 130d prodej 10BMW 130d existuje. Má skutečně naftový šestiválec a může být vaše - 11 - BMW 130d prodej 11
BMW 130d automobilka nikdy nevyrobila, přesto vzniklo

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše