Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 | Petr Prokopec
Přirovnat tohle auto k ohňostroji marnosti je vlastně ještě malováním reality narůžovo. Magazín sice pár pozitiv našel, ovšem negativ je i po úpravě softwaru víc, než se najde na řadě konkurenčních aut dohromady.
Dánský designér Henrik Fisker svého času patřil mezi špičku ve svém oboru. Jenže nejspíš nikdy neslyšel rčení: „Ševče, drž se svého kopyta!“ To je přisuzováno Apellovi, dvornímu malíři Alexandra Velikého. Známo je tedy již téměř dva a půl tisíce let, přičemž odkazuje na ševce, který malíři vytkl chybu při vyobrazení sandálu. Tu Apellés rychle opravil, švec ovšem následně začal poukazovat i na další údajné nedostatky. Právě na to ovšem malíř zareagoval tím, že se nemá plést do věcí, kterým nerozumí.
Fisker se jej ovšem nedrží, a to opakovaně. Kvůli tomu ale možná pohřbí už druhou automobilku, kterou založil. Ještě před dvěma dny byla hrozba bankrotu stávající firmy značná, nyní je ale ještě větší, neboť na světě je recenze respektovaného magazínu Consumer Reports. Ten si koupil elektrické SUV Ocean již s modernizovaným softwarem. Dorazit tedy mělo mnohem lepší hodnocení, než s jakým se před časem vytasil Marques Brownlee, dle kterého šlo o nejhorší vůz, jaký kdy testoval.
Realita je ale ve skutečnosti ještě horší. I když CR chválí design, prostornou druhou řadu sedadel či dojezd, auto i přes softwarovou modernizaci dál označuje za bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. A to i po oné softwarové stránce. Třeba monitoring slepých úhlů a jízdních pruhů v den převzetí SUV fungoval, ten další ale již nikoli. Poté se sice znovu aktivoval, na aktivaci monitoringu řidiče ale dosud nedošlo, technologie Bluetooth byla značně nespolehlivá a adaptivní tempomat stále chybí.
„Je neomluvitelné, že bezpečnostní a další prvky, které jsou přislíbeny nálepkou na okně Oceanu, občas fungují a občas ne, přičemž jejich absence je pouze občas doprovázena varovnými nápisy,“ uvádí CR ve své recenzi. A dodává, že regenerativní brzdění je tak špatně nakalibrováno, že jednomu z testerů způsobilo mořskou nemoc. Jednopedálové řízení pak zcela chybí, navíc na palubce jeden den svítila ikonka selhání brzd, která ovšem ten následující zmizela.
To stále není konec výtek, další směřují k podvozku. Ten je totiž popisován jako houpavý a otřásající se, přičemž si bere „to nejhorší z obou světů“. Za dodání vozu, který sám o sobě stál 63 891 USD (cca 1 473 000 Kč), přitom zákazníci musí platit dalších 2 438 dolarů (přes 56 tisíc Kč). Tedy nejvyšší poplatek svého druhu. I přesto ale magazín převzal svůj exemplář se škrábanci, promáčklinami a chybějícími koberci. Ty dosud nedorazily, přičemž známo není ani datum opravy oněch nedostatků.
Ani teď ovšem nekončíme, Ocean vlastněný magazínem totiž má problémy s řazením, plynovým pedálem i naladěním trakce. CR také zaznamenal nepříjemné rachtání v interiéru. Při dané ceně pak hodnotí čalounění jako velmi levné a třeba kliky vozu jako nekomfortní. Mimo to byli testeři po celou dobu zásobováni chybnými hláškami na palubní desce. Tohle tak vlastně již ani není ohňostroj marnosti, místo toho se dostáváme na novou úroveň selhání.
V důsledku toho by vlastně nikdo ani neměl reagovat na nabídky, na jaké narazili kolegové z Jalopniku. Ti zmiňují lehce jetý loňský exemplář Ocean One, který je aktuálně k mání za méně než 50 tisíc dolarů (1,15 mil. Kč). Tedy o více než 20 000 USD (asi 461 tisíc Kč) levněji, než na kolik vyšel před pouhými 2 109 mílemi (3 394 km). To je sice lákavé, ovšem nikdo vám nezaručí, že zítra bude vše fungovat, tak jak má. Což platí jak o voze, tak o samotné automobilce.



Elektrické SUV Ocean sice vypadá hezky, což s ohledem na původní profesi Henrika Fiskera nepřekvapí, prakticky ve všem ostatním ale selhává. Automobilka má tak jako tak problémy, zdrcující recenze od CR může být pomyslnou poslední ránou před vyhlášením bankrotu. Foto: Fisker
Zdroje: Consumer Reports, Jalopnik
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 9 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 10 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
dnesV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
dnesPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 17:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB