Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bentley Mulsanne: za britský sedan platí zákazníci v průměru 9 milionů korun
14.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani superluxusní limuzíny „v základu” zjevně příliš nefrčí. Za lepší kůži či jemnější dřevo si zákazníci obvykle připlatí tolik jako za nové Porsche 911.
Vnímání luxusu je mnohdy velmi subjektivní. Zatímco pro nás v České republice může luxus představovat třeba paleta zlatých cihel, pro obyvatele pouštních oblastí to může být i kýbl s vodou. A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna. I v případě automobilového průmyslu lze luxus vnímat všelijak, v absolutním měřítku je však význam tohoto slova poměrně jasně dán - už léta jej definují dvě britské automobilky aktuálně vlastněné německými koncerny. Prim hraje Rolls-Royce spadající pod BMW, my se ovšem dnes zaměříme na druhou značku v pořadí, Bentley, ovládané Volkswagenem.
Základní vstupenkou do klubu „létajícího B“ je samozřejmě osmiválcová řada Continental, tu však v případě zadních sedadel můžeme za luxusní považovat jen stěží. Krom dvoudveřového kupé GT a kabrioletu GTC sice můžete mít i čtyřdveřový Flying Spur, jehož nová generace míří na letošní Ženevu, pokud ale chcete to nejlepší, musíte zvolit Mulsanne, který v základu vychází na 205 000 GBP (cca 5,95 milionu korun).
Standardem se v takové chvíli stává skoro sedmilitrový přeplňovaný osmiválec o výkonu 512 koní, což by již samo o sobě mohlo pro někoho představovat nic výjimečného. Základní výbava Bentley Mulsanne ovšem mimo to zahrnuje rovněž čtyřzónovou klimatizaci, zadní sedadla stavitelná v osmi směrech (to řidiče ve dvanácti), 60 GB harddisk, audio systém se 14 reproduktory, satelitní navigaci nebo výběr z 25 standardních barev koženého čalounění, 22 odstínů koberečků a 23 barev bezpečnostních pásů. Pro běžného člověka pomyšlení, pro průměrného zákazníka Bentley ale maximálně slušný základ.
Obvykle se o těchto věcech nemluví, automobilka ale bůh ví proč zveřejnila, že průměrný účet na nové Bentley Mulsanne na sobě nese částku 300 000 GBP (8 700 000 Kč). To znamená, že jen na příplatcích utratí majitelé britské limuzíny tolik, co stojí třeba nový Range Rover, Porsche 911 991 Carrera S nebo Nissan GT-R. S vyčerpávajícím seznamem doplňkové výbavy to ale není žádný problém. Bentley navíc v tomto směru život zákazníkům velmi usnadňuje představováním ucelených paketů, jako byl např. Executive Interior Concept z předloňského Frankfurtu. Za přestavbu na mobilní kancelář, která pracovníkům v Crewe zabere 170 hodin, si totiž britská značka účtuje 85 000 GBP (2 465 000 Kč).
Zacházet ale samozřejmě nemusíme tak daleko, stačí jen vzpomenout na první Mulsanne dovezený do ČR. Jeho specifikace víceméně jen zahrnovala pár položek z příplatkové výbavy, přesto končila na částce 8,38 milionu korun. Tedy na sumě, za kterou bychom si my pořídili třeba zmíněné Porsche, Nissan a Range Rover a ještě by nám zbylo na BMW M3.
Bentley v roce 2011 představilo Mulsanne Executive Interior Concept, který k základní ceně přihazoval dalších 2,5 milionu korun
Pro srovnání si můžete prohlédnout první Bentley Mulsanne dovezené do ČR, které je „jen” standardním vozem s menšími příplatky. Přesto stojí 8,38 milionu korun
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva