Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bentley Continental GT s motorem TDI sníží spotřebu na půl
22.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ne, Bentley do žádného ze svých aut zatím nemontuje diesel. Majitel GT ale došel k závěru, že nahradit jím sametovou W12 je dobrý nápad.
Dá se rozumně předpokládat, že většina lidí, kteří si koupí vůz značky Bentley, si ho nekoupí kvůli tomu, aby jezdili s nízkou spotřebou. Nemáme na mysli, že „na to přece mají”, ale spíše to, že pro ně budou důležitější věci jako britský luxus v kabině, elegantní a nepříliš nápadný design, pohodlí na dlouhých cestách nebo ohromná zásoba výkonu a dynamiky, pramenící z šestilitrového motoru W12 pod kapotou.
Kdyby si chtěli pořídit auto s co nejnižší spotřebou, mohli by zvolit třeba Octavii TDI. Jakkoliv oproti Bentley Continental GT snad nemůže být většího protipólu než dieselová Octavia, schopnost jezdit s nízkou spotřebou nelze tomuto fenoménu českých silnic upřít. Také méně nápadné tohle auto už snad být nemůže, pokud není jasně žluté, ale britského luxusu se tu nedočkáte ani v nejlépe vybavené verzi, ohromné zásoby výkonu už vůbec ne a na pohodlí na dlouhých cestách jsou také lepší auta.
Lucemburský majitel dvanáctiválcového Bentley Continental GT se však rozhodl, že mu sametový dvanáctiválec s mamutí silou nevyhovuje, že by měl pod kapotou svého grand toureru raději dieselový motor. Ovšem, nenamontoval německo-český čtyřválec, ale zas tak daleko od něj nešel - do útrob Continentalu míří třílitrový vidlicový šestiválec TDI z Volkswagenu Phaeton, který této přestavbě padl za oběť.
Co majitele vedlo zrovna k takovémuto kroku, netušíme. Třeba to byla právě spotřeba, třeba to ale byla touha mít dieselový Bentley ještě dřív, než takové auto ve formě SUV vyrobí sama automobilka. Anebo se prostě chce odlišit, jen si nejsme jisti, že tohle je zrovna ten správný směr. Proč byl zvolen konkrétně šestiválec, také nevíme, ale troufli bychom si to odhadnout - je o pořádný kus menší než pětilitrová V10 TDI, která se do Phaetonu také montovala a Bentley by slušela více.
Nemáme tušení, zda se V10 TDI do motorového prostoru Continentalu vejde, ostatně W12 jsou dva spojené motory VR6, takže je možné, že desetiválec skutečně byl prostě moc dlouhý. A osmiválec 4,2 TDI zase nemusel pasovat z jiných důvodů, popř. nebyl k dispozici vhodný dárcovský vůz, takže padla volba na V6. V každém případě to ale po stránce výkonu změna k lepšímu rozhodně nebude - 3,0 V6 TDI z Phaetonu nabídne 225 koní a 450 Nm, zatímco W12 dávala 560 koní a 650 Nm.
Vylepšení spotřeby bude ale zřejmě ohromné. Nakonec i Phaeton se vyráběl se slabší verzí motoru 6,0 W12 (450 koní) a v kombinaci si řekl o 14,5 litru benzinu na 100 km, šestiválcový diesel chce jen 8,5 litru. Hmotnost aut je prakticky totožná a pokud kombinovaná spotřeba Conti GT W12 činí 17,1 litru benzinu na 100 km, bude pokles skoro desetilitrový. Dynamický propad ale bude podobný - Phaeton zrychluje na stovku za bezmála 9 sekund, Continentalu GT stačí pouhých 4,8 sekundy.
Přestavby zatím není hotová, a tak o výsledku nemůžeme hovořit jasněji. StejNě tak nemůžeme nabídnout fotografie ani video chrochtajícího Bentley, nicméně fotky první půlky prací toho také řeknou spoustu...
Dieselový Bentley Continental GT bude skutečnou raritou...
Zdroj: Dutch Build přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 59 minutami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 3 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis