Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Belgie zavedla tak přísná omezení vjezdu do měst, že do nich nemůže ani část aut policie
12.1.2020 | Petr Miler
Belgičané jsou snahami o snižování emisí ve městech posedlí do takové míry, že ani nepřemýšlí, na koho také ve výsledku dopadnou.
Belgie a její metropole Brusel se za poslední roky staly skoro synonymy Evropské unie. V tomto kontextu tak snad ani nepřekvapí, že se právě tato místa snaží být evropštější než celá EU a proti emisím všeho druhu bojuje i prostředky, které na celoevropské úrovni neplatí. Proč ne, je to to volba Belgičanů a nám by do ni nemuselo nic být, kdyby ovšem zavádění nových omezení neprobíhalo tak nepromyšleným způsobem, že zasahuje i samotný státní aparát.
Přesně k této tragikomické situaci došlo letos, neboť od 1. ledna 2020 začal v Bruselu, Antverpách a Gentu platit zákaz vjezdu aut, která neplní emisní normu alespoň Euro 4. To může v tak vyspělé zemi znít jako nicotné omezení, však dnes už jsme na pokraji příchodu Euro 7, jenže Euro 4 platí až od roku 2006 a všechny starší vozy mají utrum.
Auta z roku 2005, to není žádný automobilový dávnověk. Představte si vozy jako BMW 3 E46, Škodu Octavia II nebo Volkswagen Passat B6, to jsou mezi obyčejnými lidmi stále žádané bazarové automobily. Do zmíněných belgických měst už se nepodívají a státní aparát to jistě neoplakává, bizarní ale je, že z tamního provozu omezení vyřadilo i část policejních vozů.
Ani u policie není o auta zmíněného stáří nouze, a tak omezení tuto instituci zasáhlo poměrně značně. Policejní mluvčí odmítla říci, o jaký počet vozů se přesně jedná, hovoří však o tisících aut z celé flotily. To není málo a pokud si říkáte, že zrovna u služebních aut policie snad o emise jít nemusí, mýlíte se. Výjimky nepřipadají v úvahu a policie nyní pracuje na tom, aby starší vozy převelela do venkovských oblastí a do měst stáhla ty novější. Na tak rozsáhlou modernizaci nemá peníze.
Trochu váháme, zda se smát a nebo brečet, ale svým způsobem je to dobře. Aspoň stát jednou vidí, jak podobná omezení zasahují do životů běžných lidí a do jak obtížné řešitelných situací je někdy staví. Auta plnící normu Euro 3 nejsou žádné kouřící vehikly z dávnověku a omezovat je v roce 2020 nám přijde být poněkud unáhlené.
Nejslavnějším belgickým policejním autem se u nás stala Octavia III v provedení „KITT”, ta novým omezením jistě unikla, řada jiných policejních vozů nikoli
Zdroje: Reuters, Archiv Autoforum
Bleskovky
- Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024 - Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
12.12.2024 - Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
11.12.2024
Nejnovější články
- Muž vyhrál v loterii elektrické Mini, nechtěl ho ani zadarmo
včera - Nový americký tahač je úžasné monstrum jako ze starých časů. Probudí ve vás touhu přihlásit se do soutěže v páce a vyhrát
včera (1) - BMW poprvé ukázalo elektrickou M3, minimálně pro showmany by to mohlo být lákavé auto
včera - Škoda by mohla žalovat Mercedes, s novým CLA do písmene vykradl její 12 let starý slogan
včera - Nissan dělá vše pro to, aby nepřežil ani oněch 12 až 14 měsíců, které si nyní v krizi sám predikuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 12.14. 19:49 - řidičBOB
- Udělení pokuty za blokování auta mimo komunikaci 12.14. 19:32 - řidičBOB
- Onboard videa 12.14. 18:52 - řidičBOB
- Politický koutek 12.14. 12:25 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 12.13. 15:28 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 20:27 - řidičBOB
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 12.12. 18:26 - M.Z.
- BMW Divize 12.12. 12:07 - pavproch