Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům
2.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejspíše používání rychlonabíječek znamená rychlejší degradaci baterie a Tesla Model S není výjimkou. Po pouhých 55 tisících km lze ztratit 12 % kapacity.
Kapacita akumulátorů Tesly Model S degraduje rychleji než se čekalo. Zjistil to David Noland, reportér webu Green Car Reports a majitel Modelu S z roku 2013 s 85kWh baterií. Po cca 55 tisících km byla degradace kapacity na úrovni 12 %, což je více, než odhadovala jiná studie z roku 2014.
Ta naznačovala, že kapacita baterie Modelu S pravděpodobně ztratí zhruba 6 % po 89 tisících najetých kilometrech. Pokles kapacity Nolandova vozu je tedy dvojnásobný po cca 2/3 předpovídaného počtu najetých kilometrů, což on sám přisoudil častému nabíjení u Superchargerů během posledních tří měsíců. Jestli je to jediný důvod, je obtížné říci.
Na radu technika pak „vysál” baterii až téměř do dna a nabil ji nejpomalejším způsobem, jak to šlo. Jen tímhle způsobem a jen jedním takovýmto cyklem údajně obnovil 2 kWh kapacity baterie. Později zajel s vozem do servisu, kde byla zjištěna drobná koroze na akumulátoru a vadný konektor. Po opravě se degradace kapacity zpomalila, ale stále má jeho akumulátor kapacitu asi 70 kWh, tedy cca 8 % méně, než je stav nového; použitelná kapacita 85kWh baterie je údajně asi 76 kWh, když je auto nové.
Noland dodává, že podle další studie z roku 2014 je pravděpodobná ztráta kapacity baterií Nissanu Leaf asi 3 % po 64 tisících kilometrech při častém používání rychlých nabíječek. Ztráta kapacity jeho Tesly je tedy větší jak oproti Leafu, tak i oproti odhadu výše zmíněné studie baterií Modelu S a očekávání automobilky.
Ovšem, degradace baterií není nečekaným jevem, o tomto problému se i v případě elektromobilů hovoří už léta. A při používání rychlonabíječek bude pochopitelně jen rychlejší. Zjištění Nolanda tedy nepřichází jako překvapení, přesto je zajímavé - jednak naznačuje příliš optimistická očekávání Tesly a zmíněných studií, jednak ukazuje na budoucí problém, se kterým se majitelé elektromobilů této značky budou muset potýkat. I když jsou akumulátory stále levnější, v případě kapacity, ve které jsou nabízeny v Model S, jde o jasně nejdražší část vozu. A náklady výměny či opravy na sebe Tesla při svých ekonomických výsledcích vezme jen stěží...











Ani Tesla není imunní proti ztrátě kapacity baterie, zejména když používáte rychlonabíječku. Ztráta kapacity je naopak proti očekávání citelně vyšší
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 43 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB