Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Až díky této klíčové součásti bude Tesla Model 3 s to nabídnout skutečný autopilot
4.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
I když je Model 3 nabídce Tesly níže než větší S a X, na rozdíl od nich je teprve ten vybaven hardwarem, který dovolí skutečné autonomní řízení.
Modely S a X americké automobilky Tesla nemůžou být bez technických úprav autonomní na úrovni vyšší než 2, tedy že stále spoléhají na řidiče jako na „záchrannou síť”, když se něco pokazí. Model 3 už ale na řidiče spoléhat možná nebude muset, jak ukazují obrázky jeho baterie, pohonného ústrojí a pomocných rámů vpředu a vzadu.
Vidíme na nich i řízení, které má jeden elektromotor navíc. Ten hlavní je pořád na tyči řízení, která tu není vyobrazena, ale všimněte si ještě jednoho u pravé strany vozu. Podle dostupných zpráv to je záložní motor posilovače řízení pro případ, že by ten hlavní selhal.
Obrázky, které si můžete prohlédnout níže, pocházejí z příručky pro zásahové složky, jak se do auta dostat v případě nehody, nebo jak ho odpojit od elektřiny. Podobné dokumenty jsou minimálně v USA dostupné pro většinu existujících automobilů. U elektrických aut jsou obzvlášť důležité, protože s nimi řada hasičů nemá zatím velké zkušenosti a protože jejich baterie můžou po nárazu začít hořet a vybuchovat.
Pro nás je ale v tuto chvíli zajímavé, že obrázky ukazují zmíněný druhý, na první pohled zbytečný elektromotor na řízení, a to pravděpodobně s vlastní kabeláží. Pokud je to tak, tento elektromotor by znamenal, že se Model 3 může posunout na autonomii úrovně 3, kdy za běžné jízdy nepotřebuje řidiče ani na to, aby automatiku hlídal. Úrovní autonomie je dle amerického SAE celkem 5, kdy pátá a nejvyšší znamená v podstatě auto bez volantu a pedálů, jen s displejem pro zadání cíle.
Tesla údajně není sama v implementaci záložních elektromotorů pro řízení. Volvo S90, a tedy nejspíš i kombík V90, mají mít zdvojený elektromotor posilovače řízení právě s tímto účelem a GM prý testuje několik desítek elektromobilů Bolt s podobnou úrovní autonomie na silnicích Detroitu, San Francisca a arizonského Scottsdale. Podle mluvčího je v plánech GM začít provozovat autonomní vozy nejprve jako sdílená auta.
Samozřejmě, informace o tom, že Model 3 má záložní elektromotor posilovače řízení, ještě neznamená, že do pár let budou tyto vozy jezdit téměř samy. Spousta dalších součástek ještě musí být dovyvinuta a zdokonalena, aby si člověk za volantem mohl při jízdě po dálnici třeba zdřímnout. Tohle je jen krok na dlouhé cestě, ale velmi podstatný.
Z jiného zdroje se dozvídáme také o několika dalších detailech Modelu 3, které dosud nebyly známé. Například to, že má na přídi mřížku pro vstup chladicího vzduchu, byť to tak na první pohled nevypadá. Je umístěna u dolního konce nárazníku a je určena pro chlazení baterií. Také má za sebou klapky, které se uzavřou, když průtok vzduchu není potřeba.
Zajímavé také je, že její přední nárazník standardně není připraven na registrační značku. Nejen, že nemá prolis, nemá ani žádnou skrytou konzoli, na kterou by se dal přišroubovat rámeček se speciálním adaptérem. Abyste sem umístili značku, musíte do nárazníku někam vyvrtat díry pro šroubky. Samozřejmě, pro evropské trhy se to změní a i v USA si lze poradit tak, abyste nepoškodili čelní stranu. Ukazuje to video níže.
Tohle je pravděpodobně záložní elektromotor posilovače řízení
Než svět objeví všechny detaily Modelu 3, pár měsíců to zabere
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva