Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilový průmysl musí přijmout pravidla digitálního věku, říká šéf VW
4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aby automobilky prosperovaly i v budoucnu, musí podle Martina Winterkorna zkrátit životní cykly generací svých modelů, jako je tomu elektroniky.
Hlava koncernu Volkswagen Martin Winterkorn se v předvečer letošního ženevského autosalonu rozhovořil na téma budoucnosti automobilového průmyslu. Uvedl přitom spojenectví „jeho” korporace s Googlem jako příklad, jak budou výrobci muset být „agilnější a otevřenější novým nápadům, než kdy dříve v historii automobilu.
Toto tvrzení osvětlil slovy, že bude nutno zkrátit modelové cykly znatelně pod současných průměrných sedm let. Volkswagen to už částečně praktikuje, když větší facelifty označuje za nové generace, ale přesto bychom právě zde doporučili zbystřit - častějším uvádění nových generací na trh bude pro automobilky pravděpodobně znamenat vyšší náklady na vývoj a marketing, které budou muset pokrýt tržbami. Vývoj situace tedy může vypadat tak, že v rámci snahy o udržení cen na uzdě se bude snižovat kvalita výrobků, což bude pochopitelně zákazníky nutit kupovat si stále nová auta. Z pohledu automobilky jistě správný postup, optikou zákazníka už méně.
„Očekávání lidí se mění, digitální revoluce silně ovlivňuje naše životy. Automobilový průmysl nesmí zavírat oči, musíme zákazníkům nabídnout high-tech zážitek,” říká Winterkorn. „Například je nutno zkrátit modelové cykly, musíme reagovat na trendy a musíme být flexibilnější. Jednou z cest by mohly být části faceliftu dostupné ke stažení z internetu,” pokračuje. „Auta se stanou počítači na kolech. To bude pro naše odvětví revoluční, ale dá nám to nové příležitosti,” dodává.
„Modulární systém je klíčový, protože nám umožní vytvořit rozmanitější nabídku,” uzavírá Winterkorn slovy, ve kterých je cítit silná narážka na všemocnou platformu MQB. Ač jeho řeč zní trochu newspeakově, pravděpodobně není zcela mimo mísu - třeba integrace chytrých telefonů do automobilů je již dnes poměrně rozšířená a jistě se bude prohlubovat. Řada aut také již léta nabízí připojení k internetu, což s sebou však nese i velká rizika.
Winterkorn také řekl, že Volkswagen je v ideální pozici pro to, aby profitoval ze změněných potřeb zákazníků. Nevěřme tedy každému jeho slovu, je z toho trochu cítit snaha posunout svou značku o něco dál marketingem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.

Šéf koncernu VW Martin Winterkorn
Nová generace Volkswagenu Passat se má ukázat už letos, co z technologií "digitálního věku" bude na palubě, zatím nevíme (ilustrace)
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Někdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 2 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva