Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilky odmítají nové testy spotřeby, rok 2017 je prý příliš brzy
8.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová norma měření spotřeby WLTP má vstoupit v platnost v září roku 2017, přitom ještě není hotová. Automobilky požadují odsunutí na rok 2020.
Jak známo, nadnárodní organizace pracují na novém testu spotřeby automobilů označeném WLTP, World-harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure. Test, jakkoli jeho klíčové parametry jsou známy, ještě není hotový a počítá se s tím, že začne být používán v září roku 2017. To se nezdá být úplně blízkou budoucností, s ohledem na životní cykly aut je to ale docela šibeniční termín, zvlášť když ještě není upřesněn třeba postup zkoušení hybridních aut.
Pro automobilky to znamená, že budou muset svá auta optimalizovat trošku jinak. I když výsledky srovnání spotřeby aut optimalizovaných pro NEDC nejsou ve WLTP výrazně horší a v některých případech, zejména u motorů nad dva litry objemu, jsou i lepší, přeci jen má tento test specifika trochu jiná.
Automobilky tedy s takto rychlým uvedením nové normy do činnosti vcelku pochopitelně nesouhlasí, vždyť vyvinout nové auto trvá dobré čtyři roky. Dokument Asociace evropských výrobců automobilů (European Automobile Manufacturers' Association, ACEA), jejíž členy jsou prakticky všechny významné automobilky včetně pnapř. BMW, Volkswagen nebo FCA, uvádí, že si Asociace „nedovede představit zahájení testování vozidel podle nové normy před 1. lednem 2020”. Důvodem je potřebná doba na otestování všech automobilů všech výrobců podle nové normy.
Připomeňme, že cílem tohoto přísnějšího způsobu testování spotřeby je, aby papírová spotřeba víc odpovídala realitě, tedy napravení stavu, za který jsou zodpovědné ty stejné nadnárodní organizace, které připravují novinku. Jako důvody pro změnu se velmi často můžeme setkat se slovy, že automobilky podvádějí. Ty přitom jen využívají manévrovací prostor, který jim aktuálně platná pravidla poskytují.
Jak bude snaha Asociace odložit nástup WLTP úspěšná, je zatím brzy spekulovat, ale podobný úspěch již bylo zmírnění nástupu nesmyslně přísného emisního limitu 95 g CO2/km. Toto číslo se navíc po nástupu WLTP s velkou pravděpodobností změní na 100 g.
Spotřeba paliva se dnes měří v laboratořích a zůstane tomu tak i za nových pořádků (ilustrační foto)
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 11 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie