Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auto roku 2017 má komické falešné výfuky. A z novinek zdaleka není samo
26.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsme si jisti, zda by podobné tituly měly získávat vozy, které tak hloupě hrají hru na něco, co není. Peugeot 3008 to jednoznačně dělá a není sám.
Ačkoli žijeme v době, kdy není problém reálně vyrobit prakticky cokoli, na autech přibývá falešných věcí. Falešný zvuk je normou, falešné vstupy vzduchu pomalu též a falešné výfuky už tu s námi nějaký ten pátek také jsou.
Některé z těchto věcí ještě dokážeme pochopit, třebaže jsou nám cizí. Falešný zvuk je možností dát vozu více tváří a uspokojit jedním modelem různé typy zákazníků popř. jednoho lépe uspokojovat při různých způsobech využití. Falešné vstupy jsou alespoň v některých případech ještě rozumnou snahou zachovat vozu tvář, kterou zákazníci obecně přijímají a nic tím nezkazit. To je design. Ale falešné výfuky? To je ryzí nesmysl.
Nemluvíme nyní o falešných koncovkách, ty se ještě podobnou optikou pochopit dají. Řeč je o absolutně falešných výfucích, dokonale potěmkinovské hře na něco, co ve skutečnosti neexistuje. Auto má prostě skutečný výfuk někde a pak něco, co vypadá jako on, úplně jinde. To už nelze chápat ani jako designový prvek - pokud někdo chce udělat výfuk viditelný, může jej nechat vidět. A pokud jej někdo chce schovat, může to udělat také. Třetí cesta je prostě hloupost, to je jako udělat na autě falešné okno.
Přesto se touto cestou řada automobilek dokola vydává. Nedávno jsme vám ukazovali, že tuto nehoráznost má i nové Audi SQ5, ale protože jsme od té doby dali dohromady další případy, ukážeme vám i ty. Proti téhle věci zkrátka nepřestaneme bojovat, dokud jednou pro vždy nezmizí tam, kam od začátku patří - do propadliště dějin.
Setkali jsme se za poslední měsíce s řadou bizarních aplikací tohoto nonsensu, nejvíce nás ale zaujala jedna - ta na Peugeotu 3008. Tento vůz, už pár měsíců prodávaný i u nás se letos stal Autem roku 2017 a když už nic jiného, čekali bychom od něj alespoň... upřímnost. Chyba lávky, 3008 se ve verzi GT-Line tváří, že má vzadu dvojici výfuků s chromovanými koncovkami, ve skutečnosti ale nemá ani jednu. Za tou pravou není nic připomínajícího výfuk asi metr, za tou levou se ale o pár desítek centimetrů dále něco takového skrývá.
Některá jiná auta, viz třeba Škodu Kodiaq Sportline níže, se podobnou cestou vydávají též, ale že by vzadu měla skutečný výfuk ani reálně nepředstírají. Je to jen taková designová kudrlinka, která výfuk nepochybně záměrně evokuje, ale za seriozně pojatou přetvářku bychom to neoznačili. U 3008 je situace jiná, tohle je přes 10 cm hluboká díra, ve které se může leda ubytovat nepořádek, pavouk či jiné zvěrstvo. Tohle má vytvářet dojem výfuku, nic takového tu ale není.
Na obranu Peugeotu budiž řečeny dvě věci. Jednak má sám bohatou historii „výfukové falše”, jak můžete vidět na dnes už historických záběrech výfuků Peugeotu 407 Coupé 2,7 HDi. A pak v tom zdaleka není sám. VW Tiguan 2,0 Bi-TDI je na tom jen fous lépe, VW T-Roc podobně, Opel Insignia prakticky stejně a snad jen Seaty Arona a Ibiza na to spolu s novým VW Polo jdou podobně jako Kodiaq - něco předstírají, ale zase tak vážně to nemyslí.
Při pohledu na tyto fotky je nám každopádně znovu smutno. Ptáme se znovu: Proč? Proč, když už ten výfuk kousek od nárazníku je, ho nevyvést alespoň k té naznačené „díře”? I kdyby to mělo být s falešnou koncovkou. Toto je zvrácenost doby a prosíme všechny soudné lidi od všech automobilek, aby už s tím skončili. A pokud to neudělají, pak alespoň porotce ankety, ať takovým vozům nedávají žádné ceny. Nesmyslů je v nových autech dost i bez toho...
S jakou pompou se Peugeot 3008 stal Autem roku 2017. A s jakou ostudou odchází ze zkoumání svých zadních partií
Peugeot má ovšem na tomto poli už letitou praxi a konkurence mu větišnou nemá co vyčítat
...ani třeba Škoda Kodiaq Sportline se o titul „Miss výfuk” ucházet nemohou - i když se to někdy nemusí zdát, žádný viditelný nemají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva