Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auto navěky za 150 tisíc: tento sotva jetý VW Passat B5 2,0 může být váš
7.5.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Passat generace B5 stále platí za velmi odolný vůz. Tento faceliftovaný kus vlastnil dnes 90letý muž, který jej prodává za docela zajímavou cenu.
Psali jsme o tom už vícekrát, ale musíme to zopakovat. VW Passat generace B5 platí za jedno z nejbytelněji postavených aut střední třídy posledních dekád a rozličné statistiky i konkrétní exempláře v prodeji tomu dávají zapravdu. Toto je zkrátka ještě vůz z doby, kdy se automobilky nesnažily hledět až tak na využití typické, jako na využití extrémní.
V tomto se trendy za posledních 20 let výrazně změnily a nejen v automobilovém průmyslu - pro přístup „ušijeme auto na míru tomu nejnáročnějšímu klientovi a ostatní budou automaticky spokojení” už dnes není v nákladech na vývoj a výrobu prostor. Proč? Mj. i kvůli stále bujícím regulacím a s nimi rostoucími náklady na nesmyslný vývoj.
Automobilky musí investovat do rozličných řešení šitých na míru regulacím, nikoli zákazníkům, typicky třeba na downsizované motory, které nahrazují jinak perfektně funkční jednotky pouze neschopné tak dobře obstát v testu měření spotřeby. Stále přísnější emisní limity se pak pochopitelně starají o totéž. A ze stejného ranku jsou nevyhnutelné prvky, které vozy dnes uváděné na trh musí mít. Je-li v autě více či méně povinné kde co od ABS až po ohleduplnost vozu k neohleduplným chodcům, náklady to také nesnižuje.
Na konci celé rovnice je pak zákazník, který rozhodně není ochoten platit více než dříve (to spíše stále méně) a v prostoru trhem dané ceny vozu zbývá na vývojové a výrobní náklady stále méně místa. A tak se začal razit nový přístup: „ušijeme auto na míru typickému zákazníkovi a ty náročné prostě necháme jít, dodatečné náklady na jejich uspokojení jsou neúměrné jejich počtu”. Proto jsou dnes auta jaká jsou - neříkáme, že špatná, ale ve smyslu odolnosti, trvanlivosti a v jistém smyslu i kvality horší než bývala. A automobilkám to nelze příliš vyčítat - srazily náklady třeba na polovinu a přišly o 5 % zákazníků, je to logické. Že si za ušetřené peníze akcionáři nekoupili nové jachty, ale investovali je do vývoje třeba tříválcových motorů, které ze zákazníků nikdo nežádal, je bohužel jen smutným osvětlením jejich motivace takový postup akceptovat.
Čas nevrátíme, koupit si auto z oněch, pro mnohé zajímavějších časů ale ještě lze. Bohužel, většina aut vzniklá někdy před 15 léty, je logicky ojetá tak, že už je jako alternativu nového vozu nelze zvažovat a pokud ano, bývají dost drahá. Není to dnešní případ. Před sebou máme faceliftovaný VW Passat B5 (někdy označovaný jako B5.5 kvůli tomu, jak moc toho facelift změnil) z roku 2001, který je aktuálně na prodej. A je opravdu jako nový.
Na tachometru má pouhých 19 998 km, které prodávající označuje za zaručeně pravé. Vůz je po prvním majiteli narozeném v roce 1926, který si s autem zjevně moc legrace neužil, ostatně, mezi 75. a 90. rokem života máte asi jiné starosti. Auto navíc garážoval, nekouřil v něm a servisoval jej přesně tak, jak měl. Až moc dokonalá ojetina? Podívejte se na fotografie a hledejte chyby. Neříkáme, že z fotek lze poznat vše, toto auto ale působí svěže jak jarní vánek, zdaleka ne jako suchý pasát, který dal tomuto vozu jméno.
Verzi si první majitel nevybral bůhvíjakou, je to relativně stroze vybavený stroj. Klimatizace je tu jen manuální, v interiéru vidíme kazetový přehrávač, vrcholem luxusu jsou tu ale čtyři elektrická okna. Nicméně, spoustu komfortních věcí navíc vám i dodatečně koupí vaše MasterCard, zachovalost tohoto auta je k nezaplacení. A úplně marná není ani motorizace.
Jistě, dvoulitrový benzin s 85 kW (115 koní) známý třeba i ze Škody Octavia a dokonce i dobové Fabie není žádné terno, výkonem ale už neuráží jako dříve nabízená jedna-šestka a má jednu podstatnou výhodu docela dobře pasující k pověsti Passatu B5 - na tomto motoru se nemá co pokazit. Zapomeňte na turba, přímý vstřik, proměnlivé časování, vysoké otáčky nebo tlaky, tady není nic, to je primitivní čtyřválec, který nemá ani 16 ventilů. Jistě, pro jeho výkon a projev jsou to často minusy, ale pro trvanlivost jen plusy. A manuální převodovka je tady podobnou předností.
Jde zjevně o zánovní auto, člověk by mohl čekat i vysokou cenu s přídomkem „relikvie něco stojí”. Není tomu tak - vůz stojí rozumných 5 900 Eur, tedy asi 159 tisíc Kč. To se nám zdá jako přiměřená, možná i lákavá sumu za tak velké a komfortní auto s obstojným výkonem a perspektivou najetí mnoha set tisíc km bez potíží. Vnímáte-li to stejně, nabídka je zde.
Tento Passat B5.5 vypadá skvěle, najeto má minimum a nestojí nesmyslné peníze
Zdroj: Mobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes, který má přežít i konec světa, není mýtus. Po povodních vyjel celý od bláta ze zatopené garáže, jako by se nic nestalo
17.11.2024 - Číňané ukázali svůj vlastní VW ID.3. Stejně velké i podobně působící auto nabídnou o půl milionu levněji
17.11.2024 - CR v testu strhal SUV vietnamského nudlového miliardáře, ani rok oprav z něj neudělal použitelný vůz
17.11.2024 - Další majitel elektrického Porsche poznal, jak krutě ztrácí hodnotu, každý ujetý kilometr ho vyšel na 1 817 Kč
17.11.2024 - Auto roku 2025 má sedmičku finalistů. Jsou skoro všichni na jedno brdo, anketu mohou rovnou přejmenovat
18.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva