Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“
2.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéfdesignér obou značek dává za příklad rozdíly mezi Volkswagenem Golf a Audi A3. Tu samou hierarchii chce zavést pod korejskou střechou.
Na první pohled by se mohlo zdát, že Hyundai a Kia navzájem nemají jediný problém. Obě značky mají odlišný marketing i design a nakonec ani samotná auta nejsou charakterově shodná. Mnoho zákazníků však tyto jemné nuance vůbec nevnímá, spíše se rozhoduje mezi Korejci a zbytkem světa. A když už svolí k návštěvě korejského showroomu, je mu vlastně vcelku jedno, zda vchází do dveří s logem Hyundai nebo Kia. Záležet bude vždy hlavně na jeho souznění s danou značkou a v neposlední řadě také na nabídce, jakou dostane od prodejce.
Tento stav by se ovšem do nějakých dvou tří let měl podle globálního šéfdesignéra (krásná funkce...) obou značek Petera Schrayera zásadně změnit. Hyundai a Kia se mají mnohem více lišit, aby mohly pokrýt více segmentů trhu. Jako typický příklad pak Schreyer vidí Volkswagen Golf a Audi A3, tedy vozy se stejnou platformou, ale zcela jinou cílovou skupinou. „Proto také potřebujeme rozdíly ve výbavě,“ říká bývalý designér koncernu VW Group, který tak očividně ví, o čem mluví.
Podle tohoto schématu by tedy kupříkladu modely i30 a Cee'd byly postaveny na stejném mechanickém základu, kromě vzhledu by ovšem nabídly odlišné doplňky i funkčnost. Je to přitom prý především Hyundai, které se musí změnit. Kia totiž již má zaběhlou strategii, která funguje, a proto není třeba jí upravovat.
Designový jazyk „Hjondé“ se tak prý bude muset ještě více vyvinout. Podle Schreyera jde ale hlavně o detaily, nikoliv třeba o prodloužení platformy či změnu dimenzí. Vůz prý definují i jiné prvky než jenom karoserie, třeba tvar oken. Lehce upravena pak prý bude i čelní maska, aby Hyundai symbolizovala jednou provždy. A to po celém světě.
Uvidíme tedy v poměrně krátkém časovém horizontu, jak se tato slova projeví na samotných automobilech. Skutečnou otázkou je ovšem reakce zákazníků - rozdíl mezi Volkswagenem a Audi je totiž zejména na evropských trzích již delší dobu hluboce zakořeněný. Korejci se ovšem budou muset opravdu setsakra snažit, aby nám dokázali, že Hyundai vlastně stojí hierarchicky nad Kiou. Zvláště, když na tuzemském trhu se profiluje jako česká automobilka nabízející milionová auta za pár set tisíc...






Hyundai i30 a Kia Cee'd se po stránce designové vcelku liší. V rámci výbavy a ceny ale hrají na prakticky identickou notu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 10 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 6 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 8 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 9 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 10 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07