Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech
13.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Protahovaný a extrémně drahý projekt čtyř kruhů měl v případě produkční verze jepičí život. Při pohledu na cenu a výkony to ale není překvapivé.
Audi R8 e-tron je začarovaným projektem, na nějž se lepí jen a pouze smůla. Vůbec poprvé se o tomto modelu začalo mluvit v roce 2009. O dvanáct měsíců později již byl na světě pojízdný prototyp, se kterým dokonce tehdejší šéf vývoje Michael Dick několikráte obkroužil okruh La Sarthe. Nicméně záhy přišla studená sprcha v podobě ukončení projektu, což způsobila nedostačující technika v kombinaci s příliš vysokou cenou. E-tron byl mrtev.
Se zahájením vývoje druhé generace Audi R8 se však tato varianta znovu dostala stůl, přičemž loni v Ženevě se po dlouhých peripetiích konečně ukázal sériový model. Dostal se i na trh a našel si pár zákazníků, celá tato anabáze ale měla vskutku jepičí život - automobilka nyní oznámila, že R8 e-tron to má znovu spočítané. Přesné důvody známé nejsou, dá se ovšem předpokládat, že tím klíčovým nebude nic jiného než malá poptávka spočívající do značné míry v pořizovací ceně. Ta v Evropě (nikde jinde se vlastně ani e-tron neprodával) startovala na 1 milionu Eur (cca 27 milionů korun).
Elektrické Audi R8 tak za sebou má zhruba 18měsíční pobyt na trhu, během kterého ovšem příliš mnoho zákazníků okouzlit nestihlo. Přesné registrace známy nejsou, nicméně mluvčí značky uvedl, že jde o „méně než 100 exemplářů“. To může být 90, ale také 5, vážně nevíme. Mluvčí už jen s povzdechem dodal, že „jsme jich mohli vyrobit více, než jsme skutečně vyrobili“. Nyní tak prý Audi dokončí již objednané vozy a poté definitivně zavře krám.
R8 e-tron tak následuje příkladu konkurenčního Mercedesu SLS AMG Electric Drive, který přišel na trh v roce 2013 s cenou 350 000 EUR (9,5 mil. Kč). Prodáno ale nakonec bylo jen pár desítek kusů, přičemž koncern Daimler vzápětí vše okomentoval tak, že „jsme přišli příliš brzy“. O tři roky později by něco podobného mohlo konstatovat i Audi, nicméně vždy záleží na úhlu pohledu.
Aktuálně se zdá, že zákaznická skupina pro sportovní elektromobily existuje a dokonce je ochotna platit i horentní sumy. Nicméně se zřejmě musí jednat o extrémně schopné vozy typu Rimac Concept_One. Audi R8 e-tron vedle něj de facto nemělo čím ohromit. Jeho vzhled se od benzínového a tedy podstatně levnějšího provedení odlišuje jen v detailech. Dva vzadu namontované elektromotory naladěné na 460 koní pak umožní 3,9sekundový sprint na stovku a maximálku 250 km/h, což jsou hodnoty horší než u mimořádně rychlé verze V10. Není tedy vlastně divu, že o vůz není zájem.
Produkční Audi R8 e-tron debutovalo loni v Ženevě...
...nyní se ovšem automobilka rozhodla celý projekt znovu ukončit, prodáno přitom nebylo ani sto exemplářů
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB