Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi zařízne třídveřovou A3 i A1, úspory kvůli Dieselgate nemají slitování
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW v důsledku radikálních škrtů ukončí kariéru hned čtyřiceti méně žádaných vozů. Nyní známe další tři z nich.
Pro Volkswagen Group nebyla první polovina letošního roku zdaleka tak tragická, jak by asi mnohý čekal. Zisk narostl o 7 procent na 7,5 miliardy Eur (cca 182,41 mld. Kč), za čímž stojí zejména redukce nákladů. V té hodlá německý koncern pokračovat, načež bude zrušeno na 40 modelů. O jaké konkrétní vozy ovšem půjde, to již VW Group neuvedl. Pouze naznačil, že upřesnění bychom se měli dočkat na podzim.
Do té doby nakonec čekat nemusíme, nové informace odhalují hned trojici dalších aut, která se nedočkají nástupce. Prvním je třídveřové provedení Audi A1, druhým pak třídveřové provedení modelu A3. Jelikož přitom na dané bázi je založen také kabriolet, nedočká se nástupce ani on. Důvod je samozřejmě prostý a spočívá hlavně v tom, že registrace třídvířek pozvolna klesají.
Obdobně ostatně smýšlejí také konkurenční automobilky, kupříkladu ani nový Renault Mégane není nabízen v třídveřové podobě. Také Ford Focus měl kdysi také jeden pár bočních dveří, nyní má pro změnu pouze dva. Se stejným dilematem se musel vypořádat i Mercedes-Benz, když chystal třetí generaci třídy A. I její předchůdce byl totiž tří- a pětidveřový.
Zpět ovšem k Audi, které v loňském roce prodalo pouze 19 400 kusů třídveřové verze A3. Hatchback se přitom nedočká ani nepřímého nástupce, kabriolet ale určitou náhradu má - lidem, kterým vystačí pouze dvě sedadla, je určeno Audi TT. Všichni ostatní by pak měli zamířit k dvojici A5/S5 Cabriolet, která je prostornější a pouze o něco málo dražší.
Pro koncern se tak jedná o vcelku nezvyklou situaci. Zatímco ještě před skandálem VW Group obsazoval každé, byť sebemenší místo na trhu, nyní si musí utáhnout opasek a ušetřené finance věnovat na oltář vývoje autonomního řízení a elektromobilů, což je spíše záležitost boje za lepší image než projev boje o vyšší efektivitu. Daimler oproti tomu může rozhazovat, pročež nabízí více kabrioletů než kdy předtím. A rozhodně v této expanzi nehodlá ustat...
Třídveřové Audi A3/S3 se dočká konce životního cyklu...
...stejně jako spřízněný kabriolet
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch