Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi zařízne třídveřovou A3 i A1, úspory kvůli Dieselgate nemají slitování
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW v důsledku radikálních škrtů ukončí kariéru hned čtyřiceti méně žádaných vozů. Nyní známe další tři z nich.
Pro Volkswagen Group nebyla první polovina letošního roku zdaleka tak tragická, jak by asi mnohý čekal. Zisk narostl o 7 procent na 7,5 miliardy Eur (cca 182,41 mld. Kč), za čímž stojí zejména redukce nákladů. V té hodlá německý koncern pokračovat, načež bude zrušeno na 40 modelů. O jaké konkrétní vozy ovšem půjde, to již VW Group neuvedl. Pouze naznačil, že upřesnění bychom se měli dočkat na podzim.
Do té doby nakonec čekat nemusíme, nové informace odhalují hned trojici dalších aut, která se nedočkají nástupce. Prvním je třídveřové provedení Audi A1, druhým pak třídveřové provedení modelu A3. Jelikož přitom na dané bázi je založen také kabriolet, nedočká se nástupce ani on. Důvod je samozřejmě prostý a spočívá hlavně v tom, že registrace třídvířek pozvolna klesají.
Obdobně ostatně smýšlejí také konkurenční automobilky, kupříkladu ani nový Renault Mégane není nabízen v třídveřové podobě. Také Ford Focus měl kdysi také jeden pár bočních dveří, nyní má pro změnu pouze dva. Se stejným dilematem se musel vypořádat i Mercedes-Benz, když chystal třetí generaci třídy A. I její předchůdce byl totiž tří- a pětidveřový.
Zpět ovšem k Audi, které v loňském roce prodalo pouze 19 400 kusů třídveřové verze A3. Hatchback se přitom nedočká ani nepřímého nástupce, kabriolet ale určitou náhradu má - lidem, kterým vystačí pouze dvě sedadla, je určeno Audi TT. Všichni ostatní by pak měli zamířit k dvojici A5/S5 Cabriolet, která je prostornější a pouze o něco málo dražší.
Pro koncern se tak jedná o vcelku nezvyklou situaci. Zatímco ještě před skandálem VW Group obsazoval každé, byť sebemenší místo na trhu, nyní si musí utáhnout opasek a ušetřené finance věnovat na oltář vývoje autonomního řízení a elektromobilů, což je spíše záležitost boje za lepší image než projev boje o vyšší efektivitu. Daimler oproti tomu může rozhazovat, pročež nabízí více kabrioletů než kdy předtím. A rozhodně v této expanzi nehodlá ustat...









Třídveřové Audi A3/S3 se dočká konce životního cyklu...
...stejně jako spřízněný kabriolet
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
před 4 hodinamiFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejčtenější články
Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
7.4.2025Němci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
8.4.2025Britové znovu zrušili zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2030. Sedm měsíců poté, co ho znovu zavedli
8.4.2025Nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 prý končí jako propadák, C43 také. Náhradou ale má být jen o kousek menší nesmysl, popř. z nouze ctnost
8.4.2025Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8.4.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... před 4 minutami - pavproch
- Detektory policejních radarů před 8 minutami - Eda
- Suzuki obecně před 51 minutami - jerry
- BMW Divize před 2 hodinami - pavproch
- Vačka palivového čerpadla před 5 hodinami - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw před 10 hodinami - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno včera - M.Z.