Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi sází na SUV, stávající nabídku rozšíří na Q2, Q3, Q4, Q5, Q6, Q7 a Q8
24.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Během pár let bychom se měli dočkat ještě více SUV se čtyřmi kruhy ve znaku, které zasáhnou i okrajové trhy. Pyšnit se mají také nízkou hmotností.
Přijde vám, že současná nabídka Audi je již tak bohatá, že v ní není prostor na nováčky? Chyba lávky. Současný šéf vývoje Wolfgang Durheimer totiž počítá s tím, že celosvětový boom týkající se především modelů SUV bude nadále pokračovat. Díky tomu se zřejmě najde dostatek kupní síly na model umístěný pod aktuálním Audi Q3. Mimo to ovšem značka hodlá představit také modely z vyšších segmentů. Oficiální potvrzení sice prozatím nemá žádný z nich, již příští týden se ale má sejít nejvyšší vedení firmy a rozhodnout o zahájení vývoje těch nejslibnějších konceptů.
Z čeho se tedy bude vybírat? Prvním v řadě je model Q2, který se ve formě konceptu Crosslane Coupe představil letos v Paříži. Jeho odnímatelný střešní panel to sice s největší pravděpodobností do výroby nedotáhne, třídveřová koncepce by ovšem mohla zůstat zachována. Zvláště, když Audi s touto novinkou míří na Range Rover Evoque.
Další zvažované modely Q4, Q6 a Q8 jsou již v rané fázi vývoje, přičemž obsadit mají okrajové trhy. Audi Q4 se pravděpodobně stane třídveřovou variantou příští generace Q3, v případě modelu Q6 pak půjde o dynamičtější variantu pětidveřového Q5, které dostane velmi konzervativní styling. Model Q8 poté zkusí ukrást zákazníky Range Roveru Sport.
Audi Q8 by přitom stejně jako příští generace Q7 mělo stát na nové platformě MLB, která bude podepírat také budoucí Porsche Cayenne, Bentley EXP 9 F, Lamborghini Urus a VW Touareg. Díky tomu lze počítat s odlehčením, jež se bude lišit dle poměru hliníku, oceli a karbonu. V případě Q7 to znamená 350kilovou dietu.
Těšit se tak můžeme na zlepšení jízdních vlastností i spotřeby. Samozřejmě za předpokladu, že tyto vozy nakonec dostanou zelenou. V případě modelů Urus, EXP 9 F a dalšího koncernového zástupce, Bugatti Galibier, si totiž vedení VW Group vyžádalo delší čas na přemýšlení ohledně potřeb zákazníků.
Koncept Audi Crosslane Coupe z letošní Paříže má velké šance na sériovou výrobu, do které by se měl dostat jako model Q2
Zdroj: , Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB