Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi R8 e-tron je definitivně neprodejné, Audi doufalo v rychlejší vývoj akumulátorů
28.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Konečný verdikt nad osudem R8 e-tron potvrzuje obavy z marnosti dosavadního vývoje elektromobilů. Bez pořádných baterek jsou prostě k ničemu.
Jméno R8 e-tron není v tiskových zprávách Audi ničím novým. Už před dvěma léty jsme o se o něm zmiňovali jako o starém známém s tím, že „dále zkouší zaujmout”. Od té doby o na něj přišla řeč ještě mnohokrát, nejvíce zřejmě v momentě, kdy s poněkud ilegálním dopingem objelo Nordschleife v čase 8:09. Tehdy se ještě mělo za to, že Audi vozu postupně zametá cestu k sériové výrobě, jenže později se začalo špitat, že celý projekt míří k ledu. To bylo docela překvapivé, jen pro vlastní potěšení by automobilka tento vůz nevyvíjela, ne s takovou pompou, ne v tolika exemplářích.
Oficiálně Audi na toto téma hovořit nechtělo, následné představení vozu v provedení modelového roku 2013 ale dávalo naději, že se vůz přece jen produkce dočká. Teď už víme, že nedočká - Němci to oficiálně potvrdili s tím, že jej nejenže nebudou vyrábět, ale nenabídnou k prodeji ani jeden z deseti exemplářů, které dali dohromady. Zároveň, byť nepřímo, přiznali, že předchozí vyjádření o tom, jak elektrickou R8 vlastně nikdy prodávat nechtěli bylo přesně tak nadsazené, jak se zdálo - konstatují, že vývoj akumulátorů nepokročil takovým tempem, jaký očekávali.
Tisková zpráva sice tvrdí cosi o tom, že ze zkušeností získaných z vývoje R8 e-tron budou těžit jiné produkční elektromobily, ale nebudeme Audi věřit ani slovo o tom, že si elektrickou er-osmou hrálo jen kvůli tomu. Celý projekt spíše ukazuje, jak marný dosavadní vývoj elektromobilů byl, že byl sázkou na zásadní posun ve vývoji akumulátorů, který zdaleka nenastal a nezdá se, že by v dohledné době nastat měl.
Realitu celé situaci nejlépe vykresluje fakt, že automobilka R8 e-tron prodávat vůbec nechce, za jakoukoli cenu. Nejde tu tedy jen o ekonomiku, za avizovaných 200 tisíc Eur, možná i 300, 400 nebo 500 by se deset zákazníků na celém světě pro takové auto našlo. Audi jej ale považuje svými vlastnostmi za uživatelsky natolik neatraktivní, že si vůbec nechce kazit jméno jeho konfrontací s běžným provozem.
Nemáme tedy důvod nevěřit informacím britského Autocaru, podle nichž Audi není ochotno vůbec akceptovat, že by do jakéhokoli prodeje vstoupil vůz, který má tak omezený dojezd a tak dlouhou dobu dobíjení. Připomeňme, že R8 e-tron disponuje akumulátory o kapacitě 48,6 kWh, což je ekvivalent přibližně 19 litrů benzínu. S tím by zákazník mohl rychle ujet něco mezi 50 a 100 kilometry, doba dobíjení z běžné zásuvky by se přitom pohybovala kolem 14 hodin. To je tak ubohá kombinace, že opravdu nedivíme skepsi Audi při úvahách nad schopností takového vozu skutečně uspokojit nároky jakkoli náročného zákazníka.
A že získané informace použije při vývoji jiných modelů? A jak? Tento „akumulátorový limit” je vlastní všem vozům bez rozdílu (jakkoli méně problematický bude u městského auta než u sporťáku) a je naprosto blokující pro větší rozšíření elektřinou poháněných vozů. Poučné je tak na celém příběhu jediné - investovat dnes do vývoje elektromobilů nemá smysl, neboť bez lepších akumulátorů je žádná velká budoucnost nečeká. Vývoj zbytku vozu pochopitelně použitelný je, ale kdo ví, kdy se podaří nějaké lepší akumulátory vynalézt a zda vůbec. Tehdy už může být dnešní „zbylý hardware” k ničemu.
Musíme znovu připomenout, že elektromobily vývoj automobilismu začal a v jejich zářivou budoucnost se věří už hodně přes 100 let. Kdo dnes může odpovědně říci, že u této víry nezůstane po dalších 100 let?





























Poslední evoluce elektrické R8 dostala i vizáž faceliftovaného provedení s konvenční technikou a jednodušší řešení pohonu. Do výroby se přesto nedostane
Zdroje: Audi, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva