Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů
10.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O tom, že některé automobilky udávají dynamiku svých horší, než jaká v reálu je, se mluví už dlouho. Technický šéf Audi teď přiznal, že to není jen teorie.
Před několika málo dny jsme se podívali na zoubek akceleraci nového Audi RS5 Coupe. To stovku pokořilo za 3,9 sekundy, tedy za stejný čas, jaký zmiňují i oficiální technické parametry, přestože nastalé podmínky měly daleko k optimálním - zrychlení bylo natočeno v mírném stoupání ve vysoké nadmořské výšce. Znovu se tak začalo mluvit o tom, že skutečná dynamika vozu může být i lepší, než jak ji Audi udává, neboť ingolstadtská automobilka je jedním z „obvyklých podezřelých”, pokud přijde na čachry s udávanými hodnotami výkonu a dynamiky jejích aut.
Přesně s těmito domněnkami byl konfrontován technický šéf divize Audi Sport Stephan Reil a kupodivu dlouho nechodil kolem horké kaše - udávaná čísla rozhodně nejsou tak dobrá, jak by mohla být. „Na této pozici pracuji již téměř 20 let a technické parametry všech aut, na kterých jsem dělal, byly vždy publikovány v konzervativním duchu. Nejinak je tomu i u posledního RS5. Takže pokud říkáme, že s ním stovku zvládnete za 3,9 sekundy, dostanete se možná i na 3,7 sekundy, pokud jsou podmínky ideální,“ řekl Reil.
Můžete se divit, že Audi nechce stavět svůj vůz do co nejlepšího světla, pro podobný přístup má ale docela dobré důvody. Často zmiňované matení konkurence mezi ně přitom nepatří, motivace je jinde. „Možná se v praxi dostanete na 3,8 sekundy, nejhůře ale na 3,9 sekundy, pokud situace nebude optimální. Horší to nebude,” říká Reil s tím, že chce, aby zákazník udávaného zrychlení se svým vozem skutečně mohl dosáhnout, ať řídí auto kdekoli a kdykoli. Kdyby vyžadoval pohyb po silnici blízko hladině moře za chladného letního rána po vysoce adhezivní silnici, je celá udávaná dynamika v praxi neopakovatelná pro 99 % lidí. A to Reil nechce.
Není to ale jediný důvod, proč to Audi dělá. „Další důvod, proč jsme při zveřejňování těchto čísel tak konzervativní, je podobně jednoduchý. Nechci totiž slyšet, jak napíšete: 'Hele, oni tvrdí, že se to dá zvládnout za 3,9 sekundy, ale my potřebovali čtyři.' Něco takového nechci číst,“ dodává k této záležitosti Reil. Ono opravdu nevyznívá dobře, pokud auto v novinářském testu nedosahuje avizované dynamiku. A to se takto Audi nestane.
Reil zároveň i osvětlil, proč výkon nového 2,9litrového šestiválce TFSI vyrovnává 450 koní, jimiž disponoval už předchozí atmosférický 4,2litrový osmiválec. „Řekl bych to asi takto: Lidé si sice kupují koně, nicméně o jejich pohon se stará hlavně to, jakým způsobem je který motor dokáže dodat. Přijde příliš brzo, s prodlevou, nebo přesně ve chvíli, kdy sešlápnete plynový pedál? U RS5 dostanete to, co bylo v daný moment nejlepší, nicméně technologie dnes zastarává velmi rychle. Jakmile ovšem dorazí nové prvky jako 48voltový okruh, uděláme to ještě lépe,“ konstatuje ve zjevném očekávání nasazení elektrického přeplňování.
„Prozatím jsme, tak jako v případě RS5, usadili turba mezi jednotlivé řady válců. Tím došlo ke zkrácení výfukového potrubí, což zlepšilo proudění plynů a odezvu plynového pedálu. Z toho důvodu je prodleva minimální,“ popisuje dále novinku Reil. Kromě 450 koní dostalo kupé i 600 Nm, se kterými se při volbě příplatkového dynamického paketu rozjede až na 280 km/h. I to bude nepochybně podhodnocený údaj, tentokrát ovšem elektronickým omezovačem rychlosti...
Nové Audi RS5 Coupe může stovku zvládnout již za 3,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než naznačují oficiální data
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva