Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi přetáhlo šéfa formulového týmu Ferrari. Míří čtyři kruhy do F1?
1.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Domenicali, který uvolnil na jaře místo šéfa Ferrari Scuderie, podepsal smlouvu s Audi. Ingolstadt se ale dušuje, že Ital Audi do F1 nepovede.
Už je to oficiální. Mluvčí Audi přiznal, že od 1. listopadu nastupuje do řad ingolstadtské automobilky Stefana Domenicali, který působil jako šéf Ferrari Scuderia v královně motoristického sportu. Důvodem jeho odchodu z F1 byla údajně náročná kariéra, po níž se chtěl věnovat rodině, mohlo to být ale úplně jinak - stačila hozená rukavice od konkurence, záminka pro odchod a vytrvání mimo působení v konkurenční firmě ve stejném oboru po dobu, kterou určila smlouva. V méně konspirativní linii se spekuluje, že Domenicali odešel opravdu sám a koncern Volkswagen si jej odchytl, jelikož už delší dobu uvažuje o návratu na kolbiště nejsledovanějších automobilových klání. Mohlo to být tak, onak nebo ještě úplně jinak, Ital je ale nyní na každý pád zaměstnancem Audi.
Ingolstadtská automobilka se tedy dušuje, ze s ním má jiné plány. Domenicali podle oficiálního prohlášení nastupuje do oblasti rozvoje servisních služeb a mobility a šéfem motoristické sekce se tedy stát nemá. Toto tvrzení se nám zdá zvláštní, Ital je kapacitou v jiném oboru, ani to ale nevylučuje, že se v budoucnu může stát náhradou za Wolfganga Ullricha, který je aktuálním „sportovním šéfem“ Audi.
Zmíněným se tedy příliš nového světla na povrch nedostalo a stále jsme svědky diskuze, zda se automobilka nevydá do světa formulových klání. Vypadá to ale, že ano, a dojít by k tomu mělo už v roce 2016. Audi podle interních zdrojů do té doby opustí šampionát DTM a také čtyřiadvacetihodinovky série Le Mans, to aby se mohlo plně soustředit na přípravu vstupu do Formule 1. Ve vytrvalostních závodech má následně koncern VW zastupovat Porsche. Kromě úspor z rozpočtů pro oba šampionáty má Audi svojí základnu podpořit sponzorskými příspěvky od firmy Red Bullu, jenž automobilku sponzorovala na poli DTM - proslýchá se, že částečně i kvůli státní příslušnosti Rakušana Ferdinanda Piëcha a jeho osobní blízkosti se zakladatelem a šéfem Red Bullu Mateschitzem.
Nejblíže ke vstupu do F1 mělo Audi už v roce 2013, ale nakonec do sezóny nenastoupilo prý kvůli nevyhovujícím požadavkům na motory pro F1. Ingolstadtské automobilce se však podařilo přinutit FIA, aby se nakonec na tratě v monopostech dostaly motory V6, namísto dříve zvažovaných čtyřválců. Zasvěcení lidé z koncernu VW Group tvrdí, že Audi od začátku letošního roku na vývoji jednotky V6 1,6 turbo pro svůj závodní vůz pracuje, přesto se předpokládá, že nakonec raději koupí hybridní existující pohonnou jednotku.
Pokud jde o řidiče, první na mušce je Fernando Alonso, dvojnásobný mistr světa, který letos opustí Ferrari. Pokud by nepodepsal smlouvu s týmem McLaren-Honda pro následující sezonu, mohl by mít volno, a posléze od sezony 2016 nastoupit k Audi. Tento ostřílený pilot má také nejblíže k výše zmíněnému Domenicalimu, protože pod jeho taktovkou závodil několik let. Úspěšný návrat ke královně motorsportu by umožnil čtyřem kruhům pustit se na nejvyšší frontě opět i do soubojů s Mercedesem, které v podstatě ležely ladem od začátku Druhé světové války.
Velkým šokem přesto bude odchod z Le Mans, kterým Audi ukončí období dominance na La Sarthe. Tam vyhrála v posledních letech od roku 2000 hned třináctkrát, čímž začalo stahovat náskok na Porsche se šestnácti výhrami. Ve skutečnosti bylo poraženo jen v roce 2009 Peugeotem. Stalo se první značkou, která vyhrála v Le Mans s dieselovým motorem a prvenství jí patří i za výhru s hybridem.



Do Audi nastupuje Stefan Domenicali, který se ale údajně nemá hrnout do budoucích aktivit značky ve Formuli 1. Mlží nebo se obejdou při vstupu do F1 i bez něj?
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejčtenější články
Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva