Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi přetáhlo šéfa formulového týmu Ferrari. Míří čtyři kruhy do F1?
1.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Domenicali, který uvolnil na jaře místo šéfa Ferrari Scuderie, podepsal smlouvu s Audi. Ingolstadt se ale dušuje, že Ital Audi do F1 nepovede.
Už je to oficiální. Mluvčí Audi přiznal, že od 1. listopadu nastupuje do řad ingolstadtské automobilky Stefana Domenicali, který působil jako šéf Ferrari Scuderia v královně motoristického sportu. Důvodem jeho odchodu z F1 byla údajně náročná kariéra, po níž se chtěl věnovat rodině, mohlo to být ale úplně jinak - stačila hozená rukavice od konkurence, záminka pro odchod a vytrvání mimo působení v konkurenční firmě ve stejném oboru po dobu, kterou určila smlouva. V méně konspirativní linii se spekuluje, že Domenicali odešel opravdu sám a koncern Volkswagen si jej odchytl, jelikož už delší dobu uvažuje o návratu na kolbiště nejsledovanějších automobilových klání. Mohlo to být tak, onak nebo ještě úplně jinak, Ital je ale nyní na každý pád zaměstnancem Audi.
Ingolstadtská automobilka se tedy dušuje, ze s ním má jiné plány. Domenicali podle oficiálního prohlášení nastupuje do oblasti rozvoje servisních služeb a mobility a šéfem motoristické sekce se tedy stát nemá. Toto tvrzení se nám zdá zvláštní, Ital je kapacitou v jiném oboru, ani to ale nevylučuje, že se v budoucnu může stát náhradou za Wolfganga Ullricha, který je aktuálním „sportovním šéfem“ Audi.
Zmíněným se tedy příliš nového světla na povrch nedostalo a stále jsme svědky diskuze, zda se automobilka nevydá do světa formulových klání. Vypadá to ale, že ano, a dojít by k tomu mělo už v roce 2016. Audi podle interních zdrojů do té doby opustí šampionát DTM a také čtyřiadvacetihodinovky série Le Mans, to aby se mohlo plně soustředit na přípravu vstupu do Formule 1. Ve vytrvalostních závodech má následně koncern VW zastupovat Porsche. Kromě úspor z rozpočtů pro oba šampionáty má Audi svojí základnu podpořit sponzorskými příspěvky od firmy Red Bullu, jenž automobilku sponzorovala na poli DTM - proslýchá se, že částečně i kvůli státní příslušnosti Rakušana Ferdinanda Piëcha a jeho osobní blízkosti se zakladatelem a šéfem Red Bullu Mateschitzem.
Nejblíže ke vstupu do F1 mělo Audi už v roce 2013, ale nakonec do sezóny nenastoupilo prý kvůli nevyhovujícím požadavkům na motory pro F1. Ingolstadtské automobilce se však podařilo přinutit FIA, aby se nakonec na tratě v monopostech dostaly motory V6, namísto dříve zvažovaných čtyřválců. Zasvěcení lidé z koncernu VW Group tvrdí, že Audi od začátku letošního roku na vývoji jednotky V6 1,6 turbo pro svůj závodní vůz pracuje, přesto se předpokládá, že nakonec raději koupí hybridní existující pohonnou jednotku.
Pokud jde o řidiče, první na mušce je Fernando Alonso, dvojnásobný mistr světa, který letos opustí Ferrari. Pokud by nepodepsal smlouvu s týmem McLaren-Honda pro následující sezonu, mohl by mít volno, a posléze od sezony 2016 nastoupit k Audi. Tento ostřílený pilot má také nejblíže k výše zmíněnému Domenicalimu, protože pod jeho taktovkou závodil několik let. Úspěšný návrat ke královně motorsportu by umožnil čtyřem kruhům pustit se na nejvyšší frontě opět i do soubojů s Mercedesem, které v podstatě ležely ladem od začátku Druhé světové války.
Velkým šokem přesto bude odchod z Le Mans, kterým Audi ukončí období dominance na La Sarthe. Tam vyhrála v posledních letech od roku 2000 hned třináctkrát, čímž začalo stahovat náskok na Porsche se šestnácti výhrami. Ve skutečnosti bylo poraženo jen v roce 2009 Peugeotem. Stalo se první značkou, která vyhrála v Le Mans s dieselovým motorem a prvenství jí patří i za výhru s hybridem.
Do Audi nastupuje Stefan Domenicali, který se ale údajně nemá hrnout do budoucích aktivit značky ve Formuli 1. Mlží nebo se obejdou při vstupu do F1 i bez něj?
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Jaguar znovu vyrábí nová spalovací auta, ale jen na zvláštní přání pro ty nejbohatší
27.10.2024 - Porsche před 25 léty potají postavilo desetiválcový závoďák. Zařízlo ho před dokončením, teď se ukázal v ostré akci
27.10.2024 - Doba obrovských slev na nová auta začíná, říká dealer. Lidi ale spíš naštve, spoustu z nich připraví o spoustu peněz
27.10.2024 - Ferrari vyrábí auta docela jinak než téměř všichni ostatní, díky neobvyklému řešení chce své vozy udržet na silnicích navěky
27.10.2024 - Nový vrcholný McLaren je rozpačitý, záblesky výjimečnosti se ale najdou. Revoluční řešení podvozku mění zažitá pravidla
27.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva