Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi chce více modelů RS, kromě kupé, sedanů a kombíků půjde i o další SUV
13.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modely jako RS Q3 nebo RS Plus jsou prý tím, po čem zákazníci touží. V blízké době jich tak dorazí o poznání více, nadále jen s benzinovými motory.
Představení letošních premiér ženevského autosalonu již máme za sebou, pár dozvuků z výstaviště Palexpo nás ale ještě chvíli bude „pronásledovat”. Ten poslední se věnuje dalšímu rozšiřování nabídky Audi.
Podle Wolfganga Dürheimera, šéfa vývoje značky, by se budoucí expanze německé automobilky měla do značné míry týkat i modelů RS. To souzní s prohlášením Stephana Reila, který má pod sebou celou divizi Audi Quattro a nedávno se nechal slyšet, že by portfolio značky rozšířil o více modelů RS Plus. Zatímco ovšem Reil v tomto ohledu počítá víceméně jen s kupé, sedany a kombíky, Dürheimer vidí pouze jediné omezení - žádné dieselové RS. Jinak se kreativitě meze nekladou a očekávat do budoucna můžeme více modelů podobných nedávno představenému RS Q3, což rozhodně není pravověrné RS. A nejde jen o typ karoserie, vzhledem k hmotnosti vozu není ohromující ani jeho výkon a ještě před pár lety by si podobný model říkal nejspíše jen SQ3.
Nad tím, o co přesně se může jednat, není nutné dlouze přemýšlet. Verze RS na bázi modelů A3, A4, A5, A6 a A7 existují, RS1 má po představení A1 Quattro zřejmě smůlu. V úvahu tak připadá příchod RS8, která by do zmíněného scénáře zapadla velmi dobře, ještě více to pak platí o SUV RS Q5 a RS Q7, která by si s novou ostrou kvé-trojkou neměla co vyčítat.
Dürheimer ma ostatně SUV rád a krom jejich ostrých verzích by v sériové výrobě chtěl přivítal také více běžnějších SUV. První vlaštovkou by se mělo stát Audi Q2, které bude vycházet z konceptu Audi Crosslane Coupé představeného na loňském autosalonu v Paříži. Mluvilo se už také o modelu větším než Q7 a proč by konec konců jednou nemohla vzniknout taková Q1...
Šéf vývoje německé značky zmíněným mimo jiné potvrdil, že přestože ženevský stánek do značné míry favorizoval alternativní zdroje pohonu, ostré modely z nabídky nezmizí. „Jsou tu lidé, kteří chtějí jen zelené technologie, ale zároveň je tu i skupina zákazníků, jenž touží po něčem výkonném jako je třeba RS7 nebo Q7.“ Do budoucna se pak máme těšit i na snižování hmotnosti, což má prokázat odlehčená verze příštího Audi TT. Cílová hmotnost byla stanovena na pouhých 1 000 kg, čímž by se vůz přiblížil konkurenční Alfě Romeo 4C. Dürheimer přitom dodal, že projekt je již ve fázi vývoje, díky čemuž ani na TT RS ClubSport nebudeme čekat dlouho.
Jestli vás výhled do budoucnosti Audi plné nových SUV a výkonných SUV těší, to musíte posoudit sami. Automobilka chce ale dosáhnout takové pozice na trhu, že nabízet bude muset dříve nebo později úplně všechno. I to, co si dnes třeba nedovedeme ani představit...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Audi RS Q3 bylo jen první vlaštovkou, obdobných modelů plánuje německá automobilka více
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva