Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně
16.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Úvahy kolem možných verzí Audi A1 nabírají na obrátkách. Ingolstadt prý stále pracuje na otevřeném modelu a vyloučeny nejsou ani ostré S1 a RS1.
Doplněno 17.2: Přidali jsme kvalitnější ilustraci Theophila China, která zachycuje možnou podobu Audi A1 Cabrio.
Kabriolet postavený na základě modelu A1 rozhodně nebude, prohlásil rezolutně nejvyšší šéf Audi Rupert Stadler. Byla to údajně jeho reakce na výsledky vnitřní finanční studie, která prokázala, že vývoj takového automobilu na platformě PQ35 a následný prodej pouze pod jednou značkou (bez otevřených modelů VW, Škody a Seatu) by byl vysoce nerentabilní. Tvrdí to alespoň německý Auto motor und sport a britský Autocar.
Dodavatelé blízcí ingolstadtské automobilce nicméně nedávno odhalily, že plány na otevřený nejmenší model existují a pořád jsou předmětem zkoumání. Ač to může na první pohled vypadat zvláštně, toto zjištění není s prohlášením Ruperta Stadlera v rozporu. Rozpracovaný projekt se totiž týká automobilu, který by byl svou konstrukcí střechy značně podobný Fiatu 500C. Jak jistě víte, tato automobilová verze chytré horákyně sice má plátěnou střechu, ale zároveň zůstává u podélných střešních nosníků. A nějak podobně by mohlo vypadat také „ani nahé, ani ustrojené“ Audi A1.
Pochopitelně nic není oficiální, ale už teď narůstají spekulace, že projekt dostal zelenou. Podle informátorů v Ingolstadtu by A1 „Cabrio“ měla dostat elektricky ovládaný plátěný modul zabírající až osmdesát procent střechy. Na rozdíl od Fiatu by ale mělo víko zavazadlového prostoru zůstat vcelku, což byla jediná možnost, jak udržet cenu přestavby na nízké úrovni.
Druhá informace týkající se nejmenšího modelu Audi, která pochází z dalšího britského magazínu What Car, poukazuje na poněkud zvláštní situaci kolem nejvýkonnějších verzí. V této chvíli je jisté, že na vrcholu všech „jedniček“ stojí varianta A1 Quattro s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 256 koní a pohonem všech kol. Z automobilky nyní prosakují zprávy, že v průběhu osmnácti měsíců by mělo být představeno Audi S1. Kompaktní hot hatch patrně zůstane u pohonu předních kol a dvoulitru z Quattra, ale se sníženým výkonem pohybujícím se v rozmezí od 185 koní typu A1 1,4 TFSI a 256 koní modelu A1 Quattro.
Nejzvláštnější na tom je, že mluvčí značky ve Spojených státech nevyloučil ani existenci Audi RS1. Tvrdil, že ačkoli je A1 Quattro současným vrcholem modelové řady, podle něj nepadlo žádné rozhodnutí, že by to tak mělo zůstat. Chtějí snad v Audi naznačit, že očekávat výkony mezi sériovou A1 Quattro a konceptem A1 Clubsport Quattro není až takový nesmysl?


Pseudo-kabriolet od Audi A1 by měl dostat elektricky ovládanou plátěnou střechu. Takto by mohl vypadat výsledek podle Theophila China
Podle mluvčího Audi USA by verze A1 Quattro nemusel být vrcholem této modelové řady
Zdroje: Auto motor und sport, Autocar, Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan