Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin dostal 5,5miliardovou půjčku, zřejmě přivede k životu SUV Lagonda
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britům se povedlo zajistit kapitál potřebný pro vývoj nových modelů. Pod křídla Daimleru tak možná nezamíří, dohodu ale zřejmě rozšíří.
Jen před pár dny prosákly na světlo světa zvěsti o tom, že koncern Daimler by se mohl stát absolutním vlastníkem automobilky Aston Martin. Na tom by přitom nebylo nic nelogického, neboť německá značka již momentálně vlastní 5 procent. Pro Brity by se tím pak otevřely netušené možnosti, neboť s velkým výrobcem za zády by konečně mohli prorazit tak, jak touží již od roku 1913, kdy byla společnost založena.
Momentální vývoj ovšem naznačuje, že spíše než ke koupi dojde maximálně k utužení dohody, jíž mezi sebou automobilky mají. Astonu Martin se totiž podařilo zajistit půjčku ve výši 165 milionů liber (cca 5,445 mld. Kč), díky které plánuje příchod nového modelu. Tím by se přitom mohlo stát SUV Lagonda, se kterým Britové již jednou koketovali a jehož plány doznaly před nedávnem vzkříšení.
I přes navýšení kapitálu je ovšem jasné, že bez Daimleru by daný vůz nikdy vzniknout nemohl. Dané finance by totiž kompletní vývoj zřejmě nezaplatily. Pokud by ovšem chystaná Lagonda stanula na platformě příštího Mercedesu GL, pak by došlo k výrazné redukci nákladů. Přičemž zároveň by Aston Martin ani příliš neriskoval, neboť SUV by zamířilo do segmentu, kde poptávka převyšuje nabídku.
Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvrbí a zda Lagonda skutečně bude tím zamýšleným novým modelem. Jak totiž uvedl finanční ředitel Hanno Kirner, půjčka „bude solidním základem pro budoucí produktový plán a umožní Astonu Martin i nadále vyvíjet a prodávat jedny z nejvíce vzrušujících sportovních vozů na světě“.
Možné tedy je, že namísto SUV se nakonec dočkáme dalšího sporťáku. I když v tomto směru již značka má své portfolio dostatečné. Všechny cesty tedy vedou k Lagondě, která by měla dorazit nejpozději do tří let. V roce 2018 totiž zmiňovaná půjčka musí být splacena nebo refinancována.
Koncepční Lagonda by se mohla stát novým produkčním modelem Astonu Martin. Přitom by stál na platformě příštího Mercedesu GL
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva