Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Artega se vrací mezi živé, s vylepšeným kupé GT dorazí již do Frankfurtu
17.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé kupé bude i nadále počítat s šestiválcem od VW o výkonu 300 koní. Ten pak spojí s modifikovanou karoserií, jíž kdysi navrhl Henrik Fisker.
Znovuzrození kdysi slavných automobilek je koloritem dnešních dní, koneckonců jen před pár hodinami jsme mohli zmínit značku ATS a její vcelku komplikovanou novodobou historii. V tomto i mnoha dalších případech však šlo o kříšení firem, které své slávy dosáhly před mnoha desítkami let. Na frankfurtském autosalonu se ovšem dočkáme také zmrtvýchvstání společnosti Artega, která byla založena v roce 2006.
Duchovní dítko Klause Dietera Frerse chtělo konkurovat zejména Lotusu a Porsche, pročež přišla s modelem GT, o jehož design se postaral slavný Henrik Fisker. Pod kapotou se pak nacházel 3,6litrový šestiválec z produkce VW, který dával 300 koní. V kombinaci s hmotností 1 100 kg pak problémem nebyl sprint z klidu na stovku za méně než pět sekund a maximálka 270 km/h.
Mimo to bylo možné počítat s šestistupňovým automatem DSG a pohonem zadních kol, vše pak rámovala cena 74 948 Eur (cca 2 042 000 Kč). Jakkoliv se ovšem mohlo jednat o recept na úspěch, již v roce 2010 zakryly jasné nebe první černé mraky. Artegu totiž koupila mexická investiční firma Tresalia Capital, která do čela dosadila Wolfganga Ziebarta, bývalého šéfa Continentalu.
Již o rok později byla odhalena elektrická verze sporťáku, která měla s výkonem 380 koní zvládat dojezd 300 km. Cena narostla na 150 000 Eur (4 087 000 Kč), k zahájení sériové výroby ovšem nedošlo. Místo toho byla v červenci 2012 Artega donucena k podání žádosti o ochranu před věřiteli, v září pak přišel dlouho očekávaný bankrot a ukončení produkce modelu GT.
Firemní majetek byl rozprodán, přičemž velkou část získala německá společnost Paragon. Ta se zároveň stará také o servis 153 exemplářů šestiválcového modelu, které byly v letech 2009 až 2012 dodány zákazníkům. A právě s touto firmou se nyní spojil Klaus Frers, aby své mrtvé dítko přivedl v hesenské metropoli k životu.
Podrobnosti momentálně nejsou známy, nicméně z dostupných informací víme, že znovuzrozená Artega by nadále měla produkovat dvoudveřové kupé GT. To by navíc opětovně mělo spoléhat na 3,6litrovou pohonnou jednotku od VW, což je možná sice motor zastaralý, nicméně emisní normy Euro 5 plní.
Více se nejspíše dozvíme ve Frankfurtu, kde by nám automobilka mohla představit inovované tvary své prvotiny. Zatím ovšem není jisté, zda u toho opětovně bude Fisker. A otázkou je také možný příchod elektrického provedení, které by aktuálně mohlo být přijato s větším nadšením než před čtyřmi roky.



Artega se vrací k životu s inovovaným kupé GT. Prohlédnout si jej budeme moci již v září na autosalonu ve Frankfurtu
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před 9 hodinamiStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
před 2 hodinamiExperti vybrali auta, která jsou největšími „držáky” za peníze, vzhledem k ceně prostě vydrží nejvíc
před 3 hodinamiBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
před 5 hodinamiKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
před 6 hodinamiNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva