Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
AMG do šesti let skončí s motory V12. Diesely dále odmítá, hybridy nikoli
11.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani sportovní divizi Mercedesu nemíjejí emisní regulace. S hybridními modely však AMG hodlá přijít až v době, kdy dojde ke snížení hmotnosti baterií.
Dnešní den není pro dvanáctiválcové motory tím nejlepším. Ola Källenius, šéf Mercedesu-AMG, totiž v rozhovoru pro magazín Edmunds potvrdil, že pohonné jednotky s tímto počtem válců zůstanou v nabídce firmy ještě po dobu nějakých pěti šesti let, než je sportovní divize německé značky nahradí „zelenější” alternativou. Co jí přesně bude? Pravděpodobně hybridní jednotky. Dočkat bychom se jich sice měli až v době, kdy nové technologie umožní snížení jejich hmotnosti, poté ale zřejmě nastane velmi krátký proces. Šéf AMG dodává, že modely divize z Affalterbachu mohou být na hybridní technologii Mercedesu adaptovány velmi rychle. Stačí prý jen, když si o to trh (rozumějte ten zregulovaný, čili regulace samy) řekne.
Pokud tedy patříte mezi milovníky dvanáctiválců poskládaných jedním dělníkem, máte na nákup nejvyšší čas. To ostatně platí i o modelech vybavených atmosférickým osmiválcem o objemu 6,3 litru - i jeho dny jsou totiž podle Källeniuse sečteny, neboť „soudobým trendem je downsizing a přeplňování ve snaze o dosažení větší účinnosti a nižší spotřeby“. Roli typické pohonné jednotky tak plně převezme 5,5litrový motor V8 s přeplňováním, který má ve spojení s elektromotory posloužit i jako vrcholný agregát.
Ne všechny zprávy od AMG ale mají hořkou příchuť, jakkoli by se s ohledem na zmíněné mohlo zdát, že konec atmosférického motoru ohrožuje i existenci supersportu SLS. Ola Källenius totiž počítá, že divize v segmentu supersportů zůstane i nadále a platformu SLS by mohla použít i v dalších projektech. Je tedy možné, že někdy v budoucnu vyjma dvoumístného modelu uvidíme třeba i ten čtyřmístný.
Čeho se ovšem v nejbližších letech nedočkáme, jsou dieselové motory AMG. Källenius sice dodává, že „dieselům či dalším alternativám se nikdy neříká nikdy“, aktuálně však neexistují okolnosti, kvůli kterým by změna dosavadního přístupu byla nutná. „Dieselům totiž v porovnání s benzinovými motory chybí agresivita, ryzí dodávka výkonu a zvuk. Přičemž výhoda v podobě nižší spotřeby se rok od roku vytrácí.“
Budoucnost sportovní divize tak máme vcelku jasně danou, čímž narážíme i na nedávné oznámení, že AMG nehodlá nabídnout alternativu pro Audi RS Q3. Na závěr tak dodáme jen informaci o novém přeplňovaném čtyřválci, který je vyhrazen modelům A 45 AMG, CLA 45 AMG a do budoucna i GLA 45 AMG - jeho 360 koní je prý momentálně konečnou. Více totiž značka s dnešními technologiemi ze dvou litrů nevymáčkne. Že by se tak nabízel další kandidát na hybridizaci?
















Mercedes-AMG hodlá do šesti let skončit s motory V12, do důchodu půjde také atmosferická osmiválcová jednotka. Budoucnost je prý vyhrazena downsizingu, přeplňování a hybridům. Diesely ovšem prozatím čekat nemáme
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejnovější články
Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 51 minutamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 2 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včeraZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva