Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Americký magazín koupil Teslu Model Y. Po 3 měsících toho lituje, ostatním radí vůz nebrat
29.11.2021 | Petr Prokopec
Narazit na recenzi jakékoli Tesly, která by zmiňovala zjevná negativa toho či onoho modelu, je vzácnost - málokdo chce mít za zády naštvaný dav fanatických obdivovatelů. Šéfredaktor Roadshow se ale na tento tenký led pustil, z řady důvodů.
O nekvalitě Tesel již byly napsány stohy článků. Americkou automobilku přitom dávno nelze brát jako nováčka v branži, první auto začala produkovat již v předminulé dekádě. Za tu dobu však na zlepšení nedošlo, realitou se spíše stal pravý opak. Platí to zejména o vozech, jenž vznikaly v posledním čtvrtletí roku. Tesla se vždy snažila co nejvíce zrychlit dodávky zákazníkům, a proto lidé z kontroly kvality zavírali obě oči. To sice zvyšovalo prodeje a hodnotu akcií, ovšem úměrně s tím rostla i nespokojenost zákazníků. A také náklady, neboť řadu pochybení byla Tesla nucena později opravovat na vlastní triko.
Právě z toho důvodu Elon Musk již na sklonku letošního třetího kvartálu rozeslal zaměstnancům email, ve kterém oznámil, že závěr roku bude ve srovnání s předchozími léty poněkud jiný. Důraz má být totiž kladen na minimalizaci nákladů, místo aby firma utrácela za přesčasy či dočasný nábor agenturních dělníků. Tedy jinými slovy, Tesla se tentokrát už nežene za rekordními výrobními čísly, pravděpodobně pro to, že na rychlejší výrobu nemá díly. Zda to ovšem povede i k vyšší kvalitě, je prozatím ve hvězdách.
Jak se nicméně zdá, minimálně ve třetím letošním čtvrtletí nezůstala Tesla nic dlužna své pověsti. Dokládá to Tim Stevens, který je šéfredaktorem magazínu Roadshow. Ten zařadil do redakční flotily Model Y s prodlouženým dojezdem, který nechal nalakovat modrým odstínem Deep Blue Metallic. V interiéru pak zvolil bílé kožené čalounění, stejně jako v nabídce příplatků zaškrtnul tažné zařízení či systém Full Self-Driving. Ten ovšem stále ještě nemá zpřístupněný, ačkoliv vůz vyšel magazín na 67 490 USD (cca 1 536 000 Kč).
Tato suma není z nejmenších, nemalá očekávání jsou tak plně na místě. Jak ale Stevens dodává, Tesla jim není schopna dostát. A nejde jen o nekvalitu, problémem jsou i patálie spojené s rádoby autonomním řízením, které spoléhá pouze na soupravu kamer. Ty ovšem okolní svět mate natolik, že systém často a nečekaně „šlápne“ na brzdy. Činí tak navíc poměrně agresivně, načež se Stevens obává, že pokud by někdo za ním nedodržel bezpečnou vzdálenost, pak by došlo na kolizi.
Autonomní řízení přitom sice není až takovým problémem na dálnicích, na okreskách jej ovšem mate třeba křížení jízdních pruhů. Dle Stevense by tak Tesla měla skrze software systém deaktivovat ve chvílích, kdy lidé opustí dálnice. Něco takového se ale pochopitelně nestane, neboť automobilka by tím jen přiznala, že jedním z jejích stěžejních marketingových pilířů je nedotažená technologie, která na silnicích nemá co dělat.
I tyto problémy jsou důvodem, proč Stevens koupě vozu lituje a nikomu nedoporučuje. Nejde ovšem o jedinou kritiku - další se snáší na zatékání vody, zmíněné čalounění, které již začíná měnit barvu a působí i opotřebovanějším dojmem, což na tři měsíce starý vůz, který má najeto jen 1 600 mil (2 574 km), není zrovna dobrá vizitka. Stejně jako fakt, že FSD nebylo ani za tak dlouhou dobu po zaplacení plně aktivováno.
Pokud tedy Musk touží po lepší image, pak je skutečně třeba, aby výroba a oddělení kontroly kvality začaly fungovat tak, jak mají. Stejně jako by Tesla měla stavět na prvcích, které nejsou s to dostát očekáváním - autonomní řízení, které má být jednou z nejsilnějších stránek značky, se ukazuje být spíše její největší slabinou.
Tesla ani nadále nezůstává nic dlužna své pověsti výrobce nekvalitních aut. Magazín Roadshow nicméně u Modelu Y, který koupil před třemi měsíci, vidí jako problém také rádoby autonomní řízení, které má k dokonalosti opravdu daleko. Foto: Tesla
Zdroj: Roadshow@YouTube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 43 minutami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 2 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 3 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva