Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati

Maserati po krátkém vzedmutí před pár léty vytrvale padá ke dnu a prosadit se není s to ani s módním SUV. Mnozí se tomu diví, Američané ale správně poukazují na to, jak moc stejných dílů jako levnější vozy moderní Maserati používají.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati

6.5.2019 | Petr Prokopec

Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Maserati po krátkém vzedmutí před pár léty vytrvale padá ke dnu a prosadit se není s to ani s módním SUV. Mnozí se tomu diví, Američané ale správně poukazují na to, jak moc stejných dílů jako levnější vozy moderní Maserati používají.

Sdílení komponentů není žádnou v automobilovém světě žádnou novinkou, pro nás asi nejtypičtějším zástupcem této „módy“ je koncern VW. V sourozencích typu VW Golf, Škoda Octavia, Seat Leon či A3 najdeme řadu společných prvků, které si navzájem půjčují, jak je zrovna třeba. Podobně třeba Porsche sdílí platformu s Audi, Bentley a Lamborghini. Provázanost mezi jednotlivými značkami je kvůli kvůli snížení nákladů velká a není na ní nic divného.

Je ovšem třeba dodat, že v rámci VW Group se většina shodných prvků skrývá spíše pod povrchem, hlavně v rámci architektury či motorového prostoru. Zvenčí i uvnitř se vozy snaží tvářit osobitě a když občas i v tomto směru Němcům ujela ruka, rychle zjistili, že to nesmí opakovat. Třeba ovládání Lamborghini bylo dříve přebíráno přímo z Audi, to už dnes v žádném z koncernových aut neuvidíte.

Bohužel, podobného poučení dosud neuspěl konkurenční koncern FCA, v jehož rámci vzniká i Maserati Quattroporte. Na to se podívali kolegové z webu Luxury Lives On s cílem zjistit, nakolik je tento sedan montovaný v Grugliascu opravdu „Made in Italy“. Pomohl jim u toho jeden z dealerů Chrysleru, který hledal komponenty, které by místo z apeninského poloostrova pocházely ze Spojených států.

Prodejce ihned identifikoval pět oblastí, zejména pak ovládání oken. Kromě toho Quattroporte užívá stejné ovládání jako Chrysler, Jeep či Dodge také pro světlomety či otevírání víka zavazadelníku. Jak ovšem posléze kolegové dodávají, shodných komponentů je mnohem více. Povětšinou jde o plastové výlisky, ať již vpředu, tak i vzadu. Shodu pak ovšem lze nalézt rovněž u tlačítek v zavazadelníku nebo u parkovacích senzorů.

Dá se předpokládat, že řada zájemců o Maserati si lacinějších komponentů rychle všimla a stalo se to jedním z významných důvodů, proč se v dealerství značky otočili na podpatku. Přeci jen by za vůz s trojzubcem ve znaku měli zaplatit o hodně více peněz než lidé, kteří si kupují třeba Jeep Grand Cherokee. Situace je navíc o to bizarnější, že mnohé komponenty nemají spojitost jen s americkou částí koncernu FCA, ale i se staršími německými vozy.

Je totiž třeba vzpomenout na dobu, kdy byl Chrysler součástí Daimleru. Právě tehdy vznikla řada komponentů, které FCA používá dodnes. Jedním z nich je i ovládání oken, které je asi nejviditelnější a možná i nejvyužívanější součástí. Jeho robustnost je sice vítána, ale pořád platí, že v novém Maserati nechcete ani kus Jeepu, ani kus starého Mercedesu.

Jde jistě o jeden z důvodů, proč je Maserati čím dál větší průšvih a prodejně padá ke dnu ve většině klíčových odbytišť. A nepomáhá ani to, že se značka s trojzubcem ve znaku sdílením některých komponentů naopak chlubí. Její motory totiž vyrábí, což by mohl být jeden ze stěžejních prodejních argumentů. Jenže není, když se vaše prsty musí potýkat s ovladači z vozů za zlomkové ceny.


Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 1 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 01Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 2 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 02Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 3 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 03Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 4 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 04Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 5 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 05Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 6 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 06Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 7 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 07Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 8 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 08Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 9 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 09Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 10 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 10Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 11 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 11Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati - 12 - Maserati Quattroporte vs Chrysler 2019 videoscreen 12
Američané zjistili, že až příliš mnoho komponentů Maserati pochází od Chrysleru, ten je navíc často zdědil ještě po Mercedesu

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše