Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američan zkusil vzít moderní SUV do terénu. Podívejte se, jak dopadlo
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV byla kdysi auty předurčenými ke zdolávání terénu, dnes je ale tímto způsobem nevyužívá skoro nikdo. Co když ale takový vůz do terénu přece vytáhnete?
V 90. letech minulého století ikoničnost Mitsubishi neznala mezí. Japonská automobilka si s modelem Lancer Evolution velmi dobře vedla ve světě rallye. Její Pajero také vítězilo v Dakaru, v podstatě tak každý nadšenec prahnul alespoň po krátkém svezení ve třech diamantech, když už si nemohl dovolit jejich pořízení. Je přitom zajímavé, že stačilo jedno desetiletí, aby se vše změnilo.
O ikoničnosti si dnes Mitsubishi může nechat pouze zdát, už jen proto, že legendární Evo zcela vyřadilo ze své nabídky. Ta se naopak začíná plnit SUV a jim blízké crossovery, což není překvapivé - automobilka právě v tomto segmentu hodlá dosáhnout na královský trůn. Zda se jí to povede či nikoliv, zatím není jisté. Při pohledu na schopnosti svého nejnovějšího vozu to ale vypadá, že nakročeno má dobře.
Eclipse Cross tak trochu parazituje na slavném příbuzném, vůči někdejšímu kupé a kabrioletu však disponuje vyšší stavbou karoserie i vyšší světlou výškou. Je to moderní crossover, jak se patří a svádět by tedy mohl i k výletům do terénu. Pravda, dnešní majitelé takových zpevněný asfalt v podstatě neopouští, ale co když by to přece jen chtěli zkusit?
Právě to se rozhodl vyzkoušet Dave Erickson z kanálu Everyman Driver na Youtube. A podle něj se nové Mitsubishi ani po opuštění veřejných komunikací neztratí. Nedisponuje sice tak velkou světlou výškou jako konkurence, pochlubit se ale může elektronicky řízeným systémem pohonu všech kol S-AWC. Ten přitom stojí za precizním nezávislým dávkováním výkonu na každé ze čtyř kol.
S-AWC používá senzorů, aby kontroloval chování řidiče i vozu. Sledován je tak úhel volantu, rychlost protáčení kol, točivý moment motoru, příčné i podélné přetížení, stejně jako tlak na brzdový pedál. V závislosti na tom pak vůz reaguje automaticky v jízdním režimu Auto, kromě toho ovšem můžete pohon všech kol manuálně uzamknout také v módech Snow a Gravel.
Právě při volbě těchto režimů Eclipse Cross zvládá projíždět lehce náročným terénem jako nůž máslem, přičemž pohon má na starosti 1,5litrové turbo. To je jediným dostupným motorem, prý dostatečně výkonným i úsporným, což je vcelku překvapivé, uvážíme-li, že za volantem seděl Američan, který by alespoň dle častého názoru Evropanů měl vše krom V8 odmítat.
Suma sumárum, novinka tří diamantů v terénu nezklamala, i když pravdou zůstává, že ne všechny terénní nástrahy byla náročné. Kromě designu tedy Eclipse Cross na jedné straně nemá čím až tak výrazně nadchnout. Na straně druhé ale také nemá čím zklamat, a to o každém konkurenčním voze tohoto ražení neplatí...









Mitsubishi Eclipse Cross možná i překvapivě v terénu nezklamalo, třebaže náročnějších výzev tu bylo jen pár
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 2 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 4 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 6 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva