Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alpina B6 2.8: k mání je 1 z 259 strojů, který udělal Alpinu
10.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li historickou specialitku od BMW, ale M3 E30 nebo něco na ten způsob vám nevoní, je tu příležitost koupit vzácnější, stejně rychlý stroj.
Označit BMW M3 E30 za příliš obyčejné auto je dost troufalé. Za poněkud zprofanovaný stroj ho ale leckdo může považovat, však se jej nevyrobilo úplně málo a mluví se o něm skoro pořád. Stojí-li ale takový člověk stále o BMW řady 3 generace E30 s co nejlepšími schopnostmi, není vše ztraceno. Díky dvornímu tunerovi Alpina totiž existuje stroj, který se jmenuje B6 2.8. Je to předchůdce proslulejších B6 3.5 a 3.5 S, z nichž ta druhá stojí na základě M3 E30.
Alpina B6 2.8 je stroj pozapomenutý, stojící trochu ve stínu zmíněných "tři-a-půlek". Není to úplně právem, protože to je také vynikající vůz, který pomohl Alpině udělat si jméno. Základem byl model 323i, nicméně jak napovídá označení, pod kapotou není 2,3litrový, nýbrž 2,8litrový šestiválec původem z BMW 528i té doby. Přihoďte pár dalších úprav a jsme na 209 koních, které tohle auto dokázaly rozpohybovat na stovku za 6,9 vteřiny a maximálka byla 231 km/h.
V roce 1983 to tak byla nejrychlejší řada 3 na trhu. Netrvalo ale dlouho a na tomhle postu ji nahradila napřed B6 3.5, pak C2 2.7 a nakonec B6 3.5 S. Byla to ale právě B6 2.8, kterou si Alpina v podstatě vytvořila skulinku na trhu, ve které operuje dodnes - je to auto, které ve schopných rukách umí prohnat M3 E30, ale nabízí na palubě o něco víc luxusu a vnější design je trochu víc distingvovaný.
Je to tedy vůz apelující na gentlemanskou stránku zájemce o rychlé BMW. Ne každý pozná, že před ním stojí něco speciálního, naopak znalec to ocení o to víc. A zatímco M3 E30 zas tak vzácná není, B6 2.8 existuje na světě pouhých 259 kusů. A jeden, ten nádherně modrý, který vidíte na fotkách, může být váš. Kabina tu není čalouněna kůží, ale dřevěné obložení tu je, stejně jako displej, na kterém vidíte různé důležité teploty a tlaky.
Ovšem, s cenou téměř 1,1 milionu korun není levný, ale jeho stav je dle fotek dokonalý. Není se co divit, popis inzerátu hovoří o provedené renovaci. Také je to ročník 1984, což znamená, že splňuje „věkový limit” pro veteránskou registraci. A můžete se spolehnout, že další stejný kousek jen tak nepotkáte.










































































Levnější, zajímavější a vzácnější než BMW M4 je tahle Alpina B6 2.8. A postavíte ji na veteránské značky
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 10 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 11 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19