Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alonso zvažuje, že opustí „nudnou F1”, prý se může věnovat i jiným věcem
21.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělský jezdec považuje současnou F1 za „nudnou“. Doufá tak ve změnu, pokud nenastane, může se věnovat take závodění v jiných sériích.
Býval dvojnásobným mistrem světa, ale poté spáchal ten nejhorších hřích, protože přestoupil z Renaultu k McLarenu. Snažili se ho dostat zpátky. A dokonce i uspěli, ovšem výsledkem byl nechvalně známý singapurský skandál. Následoval přechod k Ferrari a touhy po dalších mistrovských vavřínech, ty však s ohledem na tragický monopost Scuderie nepřišly. Nyní s nálepkou navrátilce opět brázdí okruhy v McLarenu a není to ani psanec, ani odpadlík. Je to El Nano.
Pokud jste ve výše sepsaných slovech poznali Fernanda Alonsa, pak dozajista patříte mezi fanoušky španělského závodníka. Pohled na vývoj jeho kariéry vás ale dozajista nemůže těšit, neboť posledního vítězství dosáhl pětatřicetiletý jezdec v roce 2013 v již zmiňovaném Singapuru. Tentokrát u toho ale nebyl skandální výjezd Safety caru či týmová režie Flavia Briatoreho.
Ani tak se ovšem Alonso momentálně nemá čím pochlubit a s McLarenem totiž spíše tře bídu s nouzí. Tedy samozřejmě jen na závodních okruzích. Co se živobytí týče, zde zůstává jeden z nejlépe placených pilotů ve startovním poli naprosto v klidu. Nicméně po příští sezóně mu vyprší smlouva a v paddocku se začíná spekulovat, co bude Alonso dělat dále.
Sám Španěl se přitom rozhodl přilít oleje do ohně, když uvedl, že na setrvání ve Formuli 1 rozhodně nebazíruje, alespoň ne v její současné podobě. Podobně jako nejeden jeho kolega šampionát kritizuje, přičemž nově jej dokonce označil za „nudný“. Zároveň však dodal, že doufá v návrat zábavy, jenž by měla umožnit nová pravidla. Pokud se tak stane, pak nejspíše v královské motoristické disciplíně setrvá i nadále. A pokud ne? „Jsou i jiné věci, které bych chtěl dělat,“ řekl doslova.
„Již dva roky říkám to samé. Myslím, že současné vozy nejsou atraktivní,“ uvedl Alonso pro rádio Cadena Ser. „Dávají vám pocit, že sedíte v normálním voze, není to již stejná Formule 1, jakou jsem znal během prvních deseti let mého závodění v šampionátu. Nyní tu chybí ten 'wow faktor'. Již si zkrátka nemyslíte 'nemůžu uvěřit, jak rychle tou zatáčkou jedu.' či 'jak rychlý ten vůz je',“ potvrzuje Alonso pocity, pro které nutně nemusíte v autě sedět.
Dále španělský závodník zmínil poměrně trapné šetření paliva, se kterým se neustále musí potýkat. „Jde to proti instinktům jezdce, který chce jet na maximum.“ Z toho důvodu tedy F1, stejně jako samotné monoposty, musí doznat změny k lepšímu. Na základě daného postupu se přitom bude vyvíjet Alonsova kariéra, která tak skutečně již nemusí být s Formulí 1 spojována.
„Myslím, že klíčovou roli budou hrát pravidla. Pokud vozy budou při řízení vzrušující a přítomno bude i napětí, jenž ve Formuli 1 vždy bylo, pak se dočkáte zábavy bez ohledu na výsledky. Uvidíme tedy za 12 měsíců, jak moc budu chtít pokračovat, protože je zde stále šance, že odejdu a poté budu celý den přemýšlet, co mám vůbec dělat. Musíme tedy počkat, a uvidíme.“
Na finální Alonsovo rozhodnutí jsme tedy skutečně zvědavi, přičemž se dá předpokládat, že k němu dojde ještě předtím, než příští sezóna skončí. Před koncem té letošní pak uvidíme, zda měl Španěl pravdu, když zmiňoval šance McLarenu na pódium. V této záležitosti jsme ale při pohledu na stávající výsledky poněkud skeptičtí...






Po finanční stránce se Alonso u McLarenu nemá špatně. Jako závodník však v současné Formuli 1 strádá a uvažuje o změně
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 2 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 4 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 5 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch