Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfě Romeo se ani po odhalení Giulie nevěří, sázka na nostalgii prý nevyjde
1.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Alfa chce oproti loňsku šestinásobně navýšit své prodeje. Pomoci ji s tím mají jen tři novinky a velmi riskantní sázka na nostalgii.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne již hezkých pár let slibuje, že značka Alfa Romeo se opětovně vrátí na vrchol, kam podle něj patří. Až do minulé středy šlo však hlavně o vaření z vody. Nově příchozí Giulia by si ale měla podat velkou německou trojku, tedy Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C.
S vrcholnými modely této konkurence jsme již stihli - alespoň virtuálně - srovnat nově odhalenou „italskou M3“ se zeleným čtyřlístkem ve znaku, přičemž v článku samotném jsme vyjádřili nemalé pochyby týkající se právě Marchionneho plánů a slibů. Šéf FCA by totiž velmi rád zvedl prodeje značky během tří let na nemalých 400 000 exemplářů ročně.
To sice není tak enormně vysoké a tudíž nereálné číslo, nicméně loni bylo zaregistrováno pouze 67 500 vozů s logem Alfy Romeo. Vůči tomu tak plán počítá s šestinásobným navýšením, což již nereálnými skutky začíná zavánět. Zvláště když stále ještě nebyla představena základní verze sedanu, která se na daném navýšení bude podílet především.
Nejsme přitom sami, kdo je vůči Marchionneho plánům skeptický. Analytik Max Warburton z firmy Sanford C. Bernstein kupříkladu říká, že „i přes naši lásku k minulosti Alfy si nejsme jisti její budoucností. Přestože má svou historii, přerod v důvěryhodného prémiového hráče lze přirovnat ke spuštění nové značky. Třeba Audi to zabralo 20 let.“
Podle jeho odhadů si tak návrat Alfy na vrchol vyžádá nemalou sumu peněz, přičemž během první generace nových modelů není šance na vykázání zisku. To je ovšem značný problém, neboť Italové investovali do obnovy automobilky 5 miliard Eur (cca 136,22 mld. Kč), které stůj co stůj potřebují získat zpět právě na vývoj příštích novinek.
Mimo to Warburton své pochyby opírá také o nedostatečné portfolio značky, kromě sedanu Giulia se totiž v dalších dvou letech dočkáme jen velkého SUV a vrcholné limuzíny. Tím zásadní modernizace Alfy skončí, MiTo a Giulietta jsou pak na konci své životní kariéry, a proto od nich nic velkého čekat nemůžeme.
Italové si navíc hodně slibují od svého návratu na americký trh, kde chtějí ze zmiňovaných 400 tisíc kusů prodávat 150 000 exemplářů. Warburton však naznačuje, že to je více než optimistický výhled. Opět přitom dává za příklad Audi, jehož portfolio je ve Státech více než dvacetičlenné a přesto prodává „jen“ okolo 180 tisíc nových vozů.
Pokud přitom značku se čtyřmi kruhy ve znaku považujete za špatný příklad, můžeme posloužit třeba statistikou Infiniti. Japonská automobilka totiž prodává 120 000 aut ročně, přičemž k takovému odbytu potřebuje 10 různých modelů. Marchionne tedy jen těžko může podobného úspěchu dosáhnout se dvěma sedany a jedním SUV.
George Galliers ze společnosti Evercore ISI pak dokonce naznačuje, že Alfa Romeo je okrajovou značkou, kterou budou vyhledávat pouze nadšenci. Díky nim by přitom prodeje zpočátku mohly raketově vyletět, posléze však tento zájem opadne. Což nám ostatně potvrdilo Maserati, které po počátečním vzestupu nyní poněkud začíná ztrácet dech.
Podle nejoptimističtějších odhadů by proto Alfa Romeo měla v roce 2018 dosáhnout na metu 330 tisíc prodaných vozů, spíše se však počítá s nějakými dvěma stovkami. Tím bude Marchionneho plán splněn jen napolovic, což asi firemní kasu příliš nenaplní. A proto by podle analytiků měl šéf FCA nechat Alfu odejít.
Jak to všechno dopadne, ukáže jen čas, pokud patříte mezi optimističtěji smýšlející příznivce značky, hoďte předchozí řádky za hlavu a pusťte si přiložené reklamní video na novou Giulii. Však třeba to Marchionnemu vážně vyjde...












































Nově odhalená Alfa Romeo Giulia sice vypadá působivě, zázraky ale nejspíše nesvede
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 4 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
- Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out včera 16:54
Nejnovější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před hodinouChtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
před 3 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 4 hodinamiČíňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
před 5 hodinamiVolvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 13:26 - HondaMan
- Rychlodotazy 03.31. 07:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch