Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfě Romeo se ani po odhalení Giulie nevěří, sázka na nostalgii prý nevyjde
1.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Alfa chce oproti loňsku šestinásobně navýšit své prodeje. Pomoci ji s tím mají jen tři novinky a velmi riskantní sázka na nostalgii.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne již hezkých pár let slibuje, že značka Alfa Romeo se opětovně vrátí na vrchol, kam podle něj patří. Až do minulé středy šlo však hlavně o vaření z vody. Nově příchozí Giulia by si ale měla podat velkou německou trojku, tedy Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C.
S vrcholnými modely této konkurence jsme již stihli - alespoň virtuálně - srovnat nově odhalenou „italskou M3“ se zeleným čtyřlístkem ve znaku, přičemž v článku samotném jsme vyjádřili nemalé pochyby týkající se právě Marchionneho plánů a slibů. Šéf FCA by totiž velmi rád zvedl prodeje značky během tří let na nemalých 400 000 exemplářů ročně.
To sice není tak enormně vysoké a tudíž nereálné číslo, nicméně loni bylo zaregistrováno pouze 67 500 vozů s logem Alfy Romeo. Vůči tomu tak plán počítá s šestinásobným navýšením, což již nereálnými skutky začíná zavánět. Zvláště když stále ještě nebyla představena základní verze sedanu, která se na daném navýšení bude podílet především.
Nejsme přitom sami, kdo je vůči Marchionneho plánům skeptický. Analytik Max Warburton z firmy Sanford C. Bernstein kupříkladu říká, že „i přes naši lásku k minulosti Alfy si nejsme jisti její budoucností. Přestože má svou historii, přerod v důvěryhodného prémiového hráče lze přirovnat ke spuštění nové značky. Třeba Audi to zabralo 20 let.“
Podle jeho odhadů si tak návrat Alfy na vrchol vyžádá nemalou sumu peněz, přičemž během první generace nových modelů není šance na vykázání zisku. To je ovšem značný problém, neboť Italové investovali do obnovy automobilky 5 miliard Eur (cca 136,22 mld. Kč), které stůj co stůj potřebují získat zpět právě na vývoj příštích novinek.
Mimo to Warburton své pochyby opírá také o nedostatečné portfolio značky, kromě sedanu Giulia se totiž v dalších dvou letech dočkáme jen velkého SUV a vrcholné limuzíny. Tím zásadní modernizace Alfy skončí, MiTo a Giulietta jsou pak na konci své životní kariéry, a proto od nich nic velkého čekat nemůžeme.
Italové si navíc hodně slibují od svého návratu na americký trh, kde chtějí ze zmiňovaných 400 tisíc kusů prodávat 150 000 exemplářů. Warburton však naznačuje, že to je více než optimistický výhled. Opět přitom dává za příklad Audi, jehož portfolio je ve Státech více než dvacetičlenné a přesto prodává „jen“ okolo 180 tisíc nových vozů.
Pokud přitom značku se čtyřmi kruhy ve znaku považujete za špatný příklad, můžeme posloužit třeba statistikou Infiniti. Japonská automobilka totiž prodává 120 000 aut ročně, přičemž k takovému odbytu potřebuje 10 různých modelů. Marchionne tedy jen těžko může podobného úspěchu dosáhnout se dvěma sedany a jedním SUV.
George Galliers ze společnosti Evercore ISI pak dokonce naznačuje, že Alfa Romeo je okrajovou značkou, kterou budou vyhledávat pouze nadšenci. Díky nim by přitom prodeje zpočátku mohly raketově vyletět, posléze však tento zájem opadne. Což nám ostatně potvrdilo Maserati, které po počátečním vzestupu nyní poněkud začíná ztrácet dech.
Podle nejoptimističtějších odhadů by proto Alfa Romeo měla v roce 2018 dosáhnout na metu 330 tisíc prodaných vozů, spíše se však počítá s nějakými dvěma stovkami. Tím bude Marchionneho plán splněn jen napolovic, což asi firemní kasu příliš nenaplní. A proto by podle analytiků měl šéf FCA nechat Alfu odejít.
Jak to všechno dopadne, ukáže jen čas, pokud patříte mezi optimističtěji smýšlející příznivce značky, hoďte předchozí řádky za hlavu a pusťte si přiložené reklamní video na novou Giulii. Však třeba to Marchionnemu vážně vyjde...
Nově odhalená Alfa Romeo Giulia sice vypadá působivě, zázraky ale nejspíše nesvede
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva