Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo znovu otevřela své muzeum, říká mu Stroj času
5.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videu) Ve stínu premiéry nového Giulie trochu zapadla událost, která byla s její premiérou přímo spojena - znovuotevření muzea Alfy Romeo.
Odhalení nové Alfy Romeo Giulia coby symbolu nového pokusu značky o návrat mezi elitu bylo jednou z největších automobilových novinek posledních let. Co na tom, že Marchionneho plánům analytici nevěří, automobilový svět tento příběh sleduje bedlivě. Nechtěli jsme zůstat stranou, a tak jsme vám nabídli i další články na toto téma od srovnání Giulie QV s M3, C63 a ATS-V přes lepší pohled do interiéru až po prozkoumání aktivní aerodynamiky vozu.
Několikrát jsme při tom zmínili, že Alfa to se svým návratem zjevně myslí vážně. Giulia není výstřel do tmy, je v mnoha ohledech propracovaná a v jiných promyšlená - zdaleka o ní nevíme vše, těžko lze ale brát na lehkou váhu vůz, který mezi konkurenční sportovní sedany přichází s nejvyšším výkonem, nejnižší hmotností, libůstkami jako jsou karbon-keramické brzdy a nad to všechno ještě přidá manuální převodovku coby alternativní volbu k automatu. Však s tou už se většina konkurentů na tomto poli dávno neobtěžuje, menšina zájemcům jim za to nestojí. Nemáme nejmenší ponětí o tom, jak dobré tohle auto bude, ani trochu ale nepochybujeme o tom, že Italové k jeho vývoji přistoupili s nebývalou péčí.
A není to jediný projev o tom, že Alfa hraje o všechno, že se může vrátit teď a nebo už nejspíše nikdy. Jedním z dalších důkazů budiž to, že o image značky bojuje i na jiných polích - souběžně s Giulií, tak trochu ve stínu její velké premiéry, otevřela nové firemní muzeum na jeho původním místě v Arese.
Říká mu „La macchina del tempo - Museo storico Alfa Romeo” neboli „Stroj času - Muzeum Alfy Romeo”. Je součástí nového centra značky, které již nabízí nebo v dohledné době má nabídnout něco podobného jako nové ústředí Porsche. Tedy třeba také testovací okruh, kavárnu či místo pro předávání nových vozů zákazníkům, kteří se jej raději „zmocní” zde než u dealera.
Samotné muzeum bylo otevřeno po šestileté rekonstrukci a dovolí vám poznat celkem 69 historických aut značky. Je tu leccos od vůbec prvního vozu nesoucího ještě označení A.L.F.A. car, přes původní 8C, Fangiovu Formuli 1 či původní Giuliettu až po moderní modely. Expozice je přitom rozdělena do třech hlavních částí pojmenovaných Časová osa, Krása a Rychlost - snad netřeba blíže vysvětlovat.
Když si projdete tři hlavní části expozice, můžete zavítat do tzv. Chrámu vítězství věnovanému 10 největším triumfům Alfy v její bohaté sportovní historii (značka vyhrála třeba i Le Mans, ne každý to bude vědět). A na závěr můžete navštívit tzv. Emocionální bubliny, prostor věnovaný maximálně emotivnímu přiblížení světa Alfy Romeo skrze prostředky sloužící k virtuálnímu přiblížení reality jako jsou 4D-filmy.
Návštěva tohoto místa tedy nevypadá na ztrátu času. Pokud byste se pro ni rozhodli, víte, kam vyrazit (Viale Alfa Romeo, 20020 Arese) a povíme vám i kdy tak můžete učinit - každý den krom úterý od 10 do 18 hodin s „prodlouženou” ve čtvrtek do 22:00. Ceny vstupného se nám dopátrat nepodařilo, tedy jsou-li vůbec nějaké. Malou ochutnávku z tohoto místa skýtají přiložené fotky a video.
Toto je nové muzeum Alfy Romeo v Arese
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před hodinou - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 3 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 4 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 6 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:34 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:01 - Truck Daškam
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova